Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Jouw eerstvolgende weekend weg/vakantie

Vertel: Wat wordt jouw eerstvolgende weekend weg of vakantie?

Waar ga je heen, met wie, voor hoe lang, wat ga je doen? 


ik denk dat dat mijn zomervakantie wordt, dus september. Waar naar toe, nog geen idee. Europa maar dat kan ook Nederland zijn.

Wij (moi&Finlief) binden de daktent op de auto en we gaan rijden. Nou ja, ik rijd, hij navigeert. Tot ik moe word, dan gaat hij rijden en ik campings bellen. Onderweg bellen we namelijk voor een vrije plek op een camping in de buurt tot we in landen zijn waar we kunnen wildkamperen. En met ‘wild’ is op het dak slapen soms wel zo fijn. Overigens zijn mijn navigeerskills niet zo goed, dus het is altijd weer een wonder dat we op de bewuste camping aankomen. Meestal heeft mijn lief dan een dubbele taak: rijden en navigeren. Dat zijn de relatietest momenten hoor  de vernietigende blikken die ik krijg als hij een half uur langer moet omrijden (hij rijdt niet graag). Tsja, toeristische route zeg ik dan en zet een leuk liedje op. 

Ik ga volgende week een weekendje weg in Nederland! Twee nachtjes hotel, het eerste hotelbed van het jaar 
Met mezelf en verder niemand. Hotel in een provinciestad(je) geboekt en ik wil twee dagen wandelen in de natuur en één dag in de stad doorbrengen met musea en een stadswandeling enzo. 

Met grote dank aan het riante kerstpakket wat we dit jaar als belastingvrij bedrag op de rekening gestort kregen. In plaats van sparen wilde ik er iets leuks mee doen.

Ik ben in maart even vrij en dan wil ik een stedentripje doen. Ik ga dan alleen en het is dan voor het eerst dat ik zoiets doe dus vind het ook wel een beetje spannend. Ik denk dat het Londen gaat worden. 

Lieveheersbeest

Lieveheersbeest

12-01-2024 om 20:23 Topicstarter

Dat duurt nog even Ysenda! Kost je dat moeite of vliegt die tijd voorbij?

Heerlijk toetie 

Schommelstoel hoeft niet lang te wachten! Heel veel plezier gewenst

Londen is erg leuk Cleo! Spannend zo, voor de eerste keer alleen.

Onze eerstvolgende geplande vakantie is de zomervakantie, maar ik hoop iets eerder al wel weg te gaan. Eerst even een baby krijgen en kijken hoe de nachten straks verlopen, dan boeken we wat als we weten of het haalbaar is (of niet)

Binnenkort een weekendje weg met mijn zangkoor, een weekend zingen!

Lieveheersbeest schreef op 12-01-2024 om 20:23:

Dat duurt nog even Ysenda! Kost je dat moeite of vliegt die tijd voorbij?

Er zitten zoveel extra vrije dagen in het begin van het jaar dat ik het niet mis.

Heerlijk huis, fijne tuin, genoeg te doen hier in de omgeving of op een uurtje treinen dus ik mis het ook niet.

En de reis die ik wil maken is duur (heul, heul duur €20.000 pp), dus dan maar een paar jaar niet.

Onze eerste en denk ik enige vakantie is in de zomervakantie. Dan gaan we 2 weken naar Denemarken met 3 verschillende slaapplekken.

Waarschijnlijk  in maart met man. Paar dagen of maximaal  een week. Waarheen weten we nog niet helemaal. Kan ook zo maar veranderen  naar geen vakantie  als hij een interessante  klus krijgt aangeboden.  ( hij is zzp-er  )

In september willen we drie weken naar Slovenie en Kroatië. Daarvoor gaan we ook nog wel een weekje op vakantie waarschijnlijk Drenthe of Limburg wandelen en golfen. Maar dat plannen we pas vlak van te voren.

in de voorjaarsvakantie een weekend naar de Efteling. In de meivakantie een mid week naar Legoland en in de zomervakantie 2 weken een grieks eiland maar welke weten we nog niet.

Mijn vriend en ik gaan begin februari een weekendje naar Dortmund. Gewoon even quality time en even wat leuks in de saaie wintermaanden in het nieuwe jaar.

De hotelkamer heeft een bad in de badkamer, dus heerlijk ontspannen. 

Nergens, geen idee. Al onze vakanties mislukken de laatste tijd, dus ik denk dat ik er maar mee stop. Geeft alleen maar stress.

Wij gaan over 3 weken een weekendje weg naar Oslo, zin in! Ik ben er zelf al wel eens geweest, maar voor man en kinderen wordt het de eerste keer.

We zijn net een nachtje weggeweest vorige week. Denk dat vriend en ik in de meivakantie nog wel een paar dagen samen weggaan.

Of we van de zomer met de kinderen op vakantie gaan weet ik nog niet. Ze gaan met de andere ouders ook nog twee weken en met z’n achten is tegenwoordig bijna niet meer te betalen. Zeker niet nu ze allemaal puber zijn en we ze niet meer zomaar allemaal bij elkaar kunnen leggen, dan moeten we al een huisje met 5 slaapkamers (vriend wil niet kamperen). Wellicht dat we dan samen nog wel weggaan. Wel gaan we nog een keer naar de Efteling, dat is beloofd. Zijn ze allemaal nog nooit geweest. Eigenlijk hoop ik dat er tussen de mei en de zomervakantie een vrije dag zit voor alle kinderen (allemaal verschillende scholen). 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.