Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Italie met 1 vaccin en corona gehad

Als je een jaar geleden corona hebt gehad en 1 keer Pfizer, dan geldt dat in Nederland als volledig gevaccineerd. Heb je een groen vinkje in de corona check app. Maar weet iemand hoe dat zit in Italië? Kom je daarmee het land binnen een kun je daarmee de horeca in?

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/italie/reizen/reisadvies/continenten/europa/country

Hier kun je alles lezen over een reis naar Italië maar check voor de zekerheid ook even de website van de overheid van Italië zelf, zal er vast ook in het Engels zijn

Paling

Paling

05-09-2021 om 09:13 Topicstarter

Dank! Die website heb ik al doorgeakkerd. Voor Nederland is het wel duidelijk: corona en 1 prik geldt als volledig gevaccineerd. Voor Italië wordt alleen twee prikken genoemd, ook op de Italiaanse websites. Maar als je een code krijgt in je check app, geldt die dan ook in Italië? 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-09-2021 om 09:17

Paling schreef op 05-09-2021 om 09:13:

Dank! Die website heb ik al doorgeakkerd. Voor Nederland is het wel duidelijk: corona en 1 prik geldt als volledig gevaccineerd. Voor Italië wordt alleen twee prikken genoemd, ook op de Italiaanse websites. Maar als je een code krijgt in je check app, geldt die dan ook in Italië?

Je krijgt altijd een code. Die code bevat slechts je vaccinatie gegevens. Elk land bepaalt zelf of die gegevens groen licht geven. Als een land 2 vaccinaties eist, en jouw code bevat er slechts 1, dan geldt dat daar als niet gevaccineerd.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-09-2021 om 09:21

A Green Pass, for the use in the national territory, shall is issued to all persons who have received at least one dose of vaccine or who have received a negative (molecular or antigen) swab test within the previous 48 hours or who have recovered from COVID-19 in the previous six months. Please note that a certificate certifying the first inoculation of a two-doses vaccine (second dose pending) is not enough to enter Italy from abroad.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-09-2021 om 09:22

Als je in de eerste link van Ellori naar het corononavirus stuk gaat (naar beneden scrollen) krijg je een zeer uitgebreide uitleg met links naar Engelstalige Italiaanse sites. Daar komt bovenstaand citaat uit.

Dit geldt zo te lezen voor activiteiten in Italië zelf. Voor inreizen is volledige vaccinatie nodig. Dat zijn 2 prikken. Die 1 prik regel is geen internationale, maar een Nederlands richtlijn.

Zoals ik het lees zul je in ieder geval een test moeten afnemen voordat je naar Italië gaat. Maar lees je ook even goed in of er geen restricties zijn voor niet volledig gevaccineerde personen zoals niet binnen mogen zitten in horeca etc.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-09-2021 om 09:28

Ellori schreef op 05-09-2021 om 09:26:

Zoals ik het lees zul je in ieder geval een test moeten afnemen voordat je naar Italië gaat. Maar lees je ook even goed in of er geen restricties zijn voor niet volledig gevaccineerde personen zoals niet binnen mogen zitten in horeca etc.

Zo lees ik het ook. De regels voor inreizen lijken anders dan die voor horeca etc.

Coreopsis schreef op 05-09-2021 om 09:28:

[..]

Zo lees ik het ook. De regels voor inreizen lijken anders dan die voor horeca etc.

Klopt. Inreizen kunnen ze eigenlijk niet verbieden vanwege EU. Iets met vrij verkeer van goederen en personen enzo.

Paling

Paling

05-09-2021 om 09:31 Topicstarter

Dank dames! Dit ook nog gevonden (vertaald).

Vanaf 20 juli 2021 zal het Nationaal Platform-DGC de COVID-19 groene certificeringen voor vaccinatie produceren, ook voor degenen die ziek zijn geworden en vervolgens het vaccin hebben gekregen binnen een jaar na de ziekte, dus zelfs vóór 90 dagen en na 180 dagen. de ziekte zoals hierboven beschreven. Dit is conform de aanwijzingen van het CTS van 16 juli 2021 .

Daarom ontvangen iedereen die COVID-19 heeft gehad en binnen het jaar na het eerste positieve moleculaire uitstrijkje is gevaccineerd, een groene COVID-19-certificering (dosis 1 van 1) die negen maanden geldig is vanaf de datum van toediening van het vaccin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.