Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Is vakantie zó duur?

Zelf los boeken een idee? Ik zie retourvlucht Eindhoven - Thessaloniki, 18-25 oktober, voor nog geen €250 p.p. Een Airbnb appartement met twee slaapkamers, zwembad en uitzicht op zee voor nog geen €1000. Of misschien wel goedkoper als je buiten de stad kijkt en er een huurauto bij neemt...

Netherfield

Netherfield

07-08-2025 om 15:52 Topicstarter

Reden dat we nu in de herfstvakantie willen is dat die de laatste keer is dat de kinderen samen herfstvakantie hebben, omdat ze dit jaar allebei examen doen. 

Screenshot-20250807-214450-Facebook.jpg

Vertrek 23 oktober is bijna de helft goedkoper dan een paar dagen eerder...

Screenshot-20250807-214919-Facebook.jpg

Poezenmeisje schreef op 07-08-2025 om 21:50:

Vertrek 23 oktober is bijna de helft goedkoper dan een paar dagen eerder...

Ja dat gaat natuurlijk niet als kinderen vakantie hebben vanaf de 18e.

Weekje ziek? 

Ik ga met mijn vriend nog op vakantie in de herfst. Ivm mijn operaties en nog herstel zijn we nu dus niet op vakantie en ben na de vakantie nog niet volledig hersteld als het schooljaar begint en ga dus buiten de herfstvakantie weg. (Nou ja, wellicht laatste weekend). 
Het loont soms ook om via een Duits reisbureau te boeken of een Duitse site. 

Reisbureau en ik probeerden laatst een leuke aanbieding te boeken, maar het systeem blééf vastlopen.
Uiteindelijk kwamen we erachter dat het alleen in/via Duitsland te boeken was.

Een volgende keer ga ik dat misschien proberen.

Het is natuurlijk wel idioot dat die aanbieding in het Nederlandse zoek- en boeksysteem verschijnt.

Als beide dochters in hun examen jaar zitten, is het dan wel slim om op vakantie te gaan in oktober?
Ik weet dat mijn kinderen druk met school waren.

Netherfield

Netherfield

08-08-2025 om 08:20 Topicstarter

Als we het niet in oktober doen, dan wordt het in mei oid. Dan moet je dus precies uitmikken dat het na de her is en voor de diploma uitreiking, want die willen ze niet missen. In juni gaat oudste met oom en tante naar Australië voor een paar weken. Dus vandaar oktober. En ik ga ze niet ziek melden omdat ik goedkoper op vakantie wil. 

Netherfield schreef op 08-08-2025 om 08:20:

Als we het niet in oktober doen, dan wordt het in mei oid. Dan moet je dus precies uitmikken dat het na de her is en voor de diploma uitreiking, want die willen ze niet missen. In juni gaat oudste met oom en tante naar Australië voor een paar weken. Dus vandaar oktober. En ik ga ze niet ziek melden omdat ik goedkoper op vakantie wil.

Wij hebben er destijds voor gekozen om juist in die mei-vakantie vlak voor de examens nog weg te gaan. Ze zijn dan vaak wel vrij, hoeven als ze er goed voor staan niet enorm aan de bak om toch die examens door te komen, en gaan dan ontspannen en uitgerust de examenperiode in.

De herfst- en kerstvakantie waren juist wel heel druk want de schoolexamens vielen er na. Dus die weken hadden ze wel nodig om te leren en zich voor te bereiden op de schoolexamens. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.