Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

04-08-2021 om 11:38

Inchecken en uitchecken

Inchecken in hotel of huisje kan meestal na 15.00 uur en uitchecken moet vaak voor 11.00 uur. Ik vraag me af of mensen dit ook daadwerkelijk als de beste optie zien.
Voor mij zou beter zijn: inchecken rond 18.00 uur en uitchecken rond 14.00 uur. Ik vind het altijd een enorme domper om op de laatste vakantiedag een wekker te moeten zetten en te moeten haasten om de accommodatie op tijd te verlaten. Op de eerste vakantiedag zie ik ook geen meerwaarde in halverwege de middag inchecken. Hoe zien jullie dit?


Inchecken om 15.00 uur vind ik prima, liever eerder. Uitchecken om 11 uur is luxe, meestal is het 10 uur. Dat vind ik ook niet ideaal, maar degene die om 15.00 incheckt wil ook weer een schone kamer.
Als je op je laatste vakantiedag wilt uitslapen, kun je ook een dag langer huren en dan de dag ervoor uitchecken. Dat doen wij wel eens, juist omdat je anders de laatste dag echt een gehaaste rotdag hebt

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

04-08-2021 om 12:00

MMcGonagall schreef op 04-08-2021 om 11:51:


Als je op je laatste vakantiedag wilt uitslapen, kun je ook een dag langer huren en dan de dag ervoor uitchecken. Dat doen wij wel eens, juist omdat je anders de laatste dag echt een gehaaste rotdag hebt


Ja, goede tip! Ik kan me situaties voorstellen waarin ik dat zou doen, ja.

Ik pak de avond van tevoren al bijna alles in. Inchecken om 3 uur vind ik wel fijn, vooral met kinderen. 

Bij sommige huisjes of ketens is het mogelijk om een vroege check-in of late check-uit bij te boeken.
Zelf vind ik dat wel altijd de moeite waard. Dan heb je de eerste dag iets aan je middag en de laatste dag de tijd om in te pakken en 's middags nog iets leuks te doen. 
We hebben een peuter van 3, dus 's middags al/nog in het huisje kunnen is dan wel handig.  

Inchecken om 15:00 vind ik juist wel fijn, mits mijn vakantie die dag al is begonnen. Dan kun je als je bij de vakantiebestemming aankomt eerst nog even installeren voor je moet gaan denken aan koken enzo en heb je nog wat aan je avond .

Op die laatste dag doen wij meestal iets leuks op de weg naar huis - een stadje bezoeken dat op de route ligt oid. Dan heb je ook die laatste dag nog een fijne vakantiedag.

Ik kom graag voor het eten aan dus 15:00 met kinderen is prima. Ik heb ook eigenlijk geen moeite met 10 uur uitchecken. Dan zijn we paar uur later thuis en kunnen kinderen in de avond wel gewoon reguliere tijd naar bed.

Ik huur nooit huisjes op parken, maar altijd particulier. Uitchecken is dan vaak 11 of soms zelfs 12 uur. Een enkele keer ook wel 10 uur hoor. Het maakt mij niet zoveel uit, ik ben een ochtendmens.
Als er na mij dezelfde dag geen gasten komen, krijg ik vaak het aanbod dat ik best na 12-en kan vertrekken, omdat ze dan toch niet direct hoeven schoon te maken. Ik vind die flexibiliteit heel prettig. 

Inchecken rond 14-15 uur vind ik heel prettig. Kopje thee drinken, spullen uitpakken, boodschappen doen en dan eten koken. Als ik pas om 18 uur aan kan komen, blijft er geen rustmoment over in de avond (voor mijn gevoel dan). 
Daarbij overnacht ik nog wel eens op plekken waar de supermarkt om 18 uur sluit, als je dan laat aankomt moet je vanalles meeslepen aan boodschappen 

dat rond 15.00 inchecken vind ik ook vaak we fijn. Op mijn gemak die kant op en daar voor het eten nog tijd hebben wat uit te pakken en evt wat boodschappen te doen voor het eten. En dan fijn daar de avond nog te hebben. 
En rond 10.00 uit checken heb ik ook geen moeite mee, ben een ochtend mens en toch altijd wel op tijd wakker. En vind het ook fijn daaraan dat er dan mogelijkheid is om op de terugweg eventueel nog wat te kunnen bezoeken en anders thuis meteen weer wat op te kunnen ruimen zodat dat ook meteen weer gebeurd is.
Heb dus geen moeite met de in- en uitcheck tijden.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

04-08-2021 om 12:54

Met kleine kinderen is 15.00 uur inchecken inderdaad wel handiger dan 18.00 uur. Met mijn jonge pubers is dat een ander verhaal 

Wednesday schreef op 04-08-2021 om 12:54:

Met kleine kinderen is 15.00 uur inchecken inderdaad wel handiger dan 18.00 uur. Met mijn jonge pubers is dat een ander verhaal

Binnen Nederland ben je er altijd binnen 3 uur en om 12.00 uur vertrekken lukt mijn puber nog wel. Naar het buitenland plan ik het altijd zo dat we omstreeks de middag op de plaats van bestemming aankomen. Langer dan ca 700 km altijd in twee keer, dus dat lukt dan makkelijk.

Wednesday schreef op 04-08-2021 om 12:54:

Met kleine kinderen is 15.00 uur inchecken inderdaad wel handiger dan 18.00 uur. Met mijn jonge pubers is dat een ander verhaal

Maar als het vanaf 15u is kun je ook om 18u nog wel inchecken toch? Dat ze er niet op zitten te wachten dat je midden in de nacht aankomt kan ik nog wel snappen maar 18u is toch een keurige tijd? Ik ben er nooit op de exacte inchecktijd, afhankelijk van de locatie in overleg.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

04-08-2021 om 13:44

Joszy schreef op 04-08-2021 om 13:40:

[..]

Maar als het vanaf 15u is kun je ook om 18u nog wel inchecken toch? Dat ze er niet op zitten te wachten dat je midden in de nacht aankomt kan ik nog wel snappen maar 18u is toch een keurige tijd? Ik ben er nooit op de exacte inchecktijd, afhankelijk van de locatie in overleg.


Klopt, het gaat mij meer om het uitchecken voor 11 uur of soms 10 uur. Dat vind ik veel te vroeg (niet alleen voor mijn pubers, maar ook en misschien zelfs vooral voor mezelf, ik ben een avondmens). Het inchecktijdstip maakt me minder uit. Halverwege de middag heeft misschien wat voordelen, maar persoonlijk zou ik die zo inruilen voor later uitchecken. 

Iemand noemde de verlate uitcheck. Als dat beschikbaar is, boek ik dat inderdaad altijd 


Ik vind 10 uur een prima tijd om uit te checken. Meestal ga je dan toch weer op reis. En puber heeft dan gewoon pech en mag zijn wekker die dag zetten. Het betekent toch niet dat je elke dag “vroeg” op moet?

10.00 uur sochtends vind ik vroeg, liever 11.00. wat we bij particulieren ook weleens hebben. 
Daarna proberen we meestal van de laatste vakantiedag nog wel een fijne dag te maken op de locatie of met een leuke tussenstop onderweg. 

De check in tijd wordt bij ons eigenlijk standaard vroeger of later. Uiteraard in overleg. Zodat we ook wat aan onze eerste dag hebben. Ik boek geen vakantie om zoveel mogelijk in een huisje te zitten maar juist om veel weg te zijn. 

Na het ontbijt uitchecken zodat de kamers schoongemaakt kunnen worden voor nieuwe gasten vind ik gewenst. 
Als je vlucht later gaat kun je vaak je koffers nog in een bagageruimte zetten. Als je met huurauto reist ga je toch ook na 't ontbijt weer rijden om nog 't meeste uit je laatste vakantiedag te halen.
Als je echt tot het laatste moment wil blijven bakken kun je vaak de kamer aanhouden tegen een meerprijs. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.