Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

In okt (herfstvakantie) naar de zon met pubers

Niet te lang vliegen, niet te duur en een appartement zodat iedereen een eigen slaapvertrek heeft plus keuken om te koken.

Wat willen we: goed weer, strand, zwembad, palmbomen.
En natuurlijk niet te veel betalen en een veilig land ( geen gedoe met corona of anderzijds)

Ik kom er niet uit maar misschien hebben jullie goede ideeen.

Voorkeur: zuid Portugal
Eventueel griekenland (maar geen zin in hordes vluchtelingen)
Ibiza (maar is het daar dan nog warm)
Canarische eilanden
malta

wie heeft goeie tips
Prijs tot 750 pp incl vlucht is echt de max

Turkije overwogen? Daar is het in oktober stralend en de (ook luxe) resorts zijn daar heel betaalbaar. Veel resorts hebben uitgebreide waterparken, dat vonden onze pubers destijds geweldig. 

A, zie nu dat je graag zelf wilt koken; dat soort accomodaties zie je daar minder. Dan zou ik toch iets zoeken in Griekenland (al vraag ik me af of je daar overal nog zulk stralend weer hebt eind oktober). Mocht je zelf koken een budget-eis zijn: ook binnen jouw budget kun je in Turkije makkelijk all-inclusive terecht. Dan heb je het zelf ook makkelijk  

Ik dacht ook direct aan Turkije. 

Tenerife. 
In 2019 in november geweest en toen was het daar de hele tijd stralend weer. 

Qua weer zou ik naar de Canarische eilanden gaan. Wij zijn ooit in de herfstvakantie naar Mallorca geweest en toen echt 1 hele dag regen gehad en fris en in de avonden was het ook fris. De rest van de week was het mooi weer maar had dus ook anders kunnen zijn.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

22-08-2021 om 13:08

Canarische eilanden in de herfstvakantie voor max 750 EUR p.p? 

Is het überhaupt haalbaar om voor dat bedrag in een schoolvakantie een zonvakantie te boeken?

Wij zijn een aantal jaren geleden naar Turkije geweest,  all in, mooi weer! Voor iets meer dan 600 EUR p.p. Maar dat was 5 jaar geleden.  Toen ook nog gekeken naar Canarische eilanden,  dat was minimaal 200 EUR p.p. duurder en dan had je iets simpels.

In de Zuid-Europese vakantielanden houdt het volgens mij eind september wel een beetje op, maar op Kreta heb je dan nog wel aardig weer en een goede watertemperatuur.

Kreta, Rhodos, Kos, Samos, Lesbos, dan heb je mooi weer. Algarve en Ibiza zijn rond die tijd een stuk minder onzeker. Canarische eilanden is weer een stukje duurder.

Bijv deze 3 kamer app in Kos: https://www.tui.nl/agela-50915230/#prijzen-en-boeken € 2562 voor 4 personen.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

22-08-2021 om 15:51

Ik ga al jaren in oktober naar 1 van de Canarische eilanden en altijd mooi weer. Ook een keer eind november op Tenerife geweest en toen ook volop zon en 27 graden.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

22-08-2021 om 16:14

Granola schreef op 22-08-2021 om 14:32:

Kreta, Rhodos, Kos, Samos, Lesbos, dan heb je mooi weer. Algarve en Ibiza zijn rond die tijd een stuk minder onzeker. Canarische eilanden is weer een stukje duurder.

Bijv deze 3 kamer app in Kos: https://www.tui.nl/agela-50915230/#prijzen-en-boeken € 2562 voor 4 personen.

Misschien kijk ik verkeerd,  maar ik zie geen beschikbaarheid in de herfstvakantie. 

Ook ben je zeer beperkt qua dagen waarop je kunt vliegen (vaak in het weekend,  de herfstvakantie is immers "maar " 1 week) en dus ook duurder. 

Salomewinterqueen

Salomewinterqueen

22-08-2021 om 16:43 Topicstarter

Turkije ook overwogen maar vroeg me af of dat veilig is nu (ivm erdogan en corona etc) ik vind Turkije altijd een beetje een moeilijk land (we zijn er al een paar x geweest ook)

Salomewinterqueen

Salomewinterqueen

23-08-2021 om 07:21 Topicstarter

Maar sta er inmiddels wel voor open (grote resorts en zonzeker) ik denk dat je daar het beste waar krijgt voor je geld?

Salomewinterqueen schreef op 22-08-2021 om 16:43:

Turkije ook overwogen maar vroeg me af of dat veilig is nu (ivm erdogan en corona etc) ik vind Turkije altijd een beetje een moeilijk land (we zijn er al een paar x geweest ook)

Tijdens een vakantie merk je toch helemaal niks van welke regering/president de dienst uit maakt??

Je mag hem niet beledigen,  daar kun je een boete voor krijgen, maar wie houdt zich bezig met politiek als hij in de zon ligt? 

Wij zijn deze maand in Turkije geweest en ook daar gelden de corona maatregelen..

Wij gaan naar Tenerife met Eliza was here, dus niet voor ht budget van €750 pp. Qua warmte schijnt het daar nog heerlijk te zijn.

Bezoeker schreef op 28-08-2021 om 18:40:

Wij gaan naar Tenerife met Eliza was here, dus niet voor ht budget van €750 pp. Qua warmte schijnt het daar nog heerlijk te zijn.

Heerlijk hoor! In 2019 zat ik er eind november en toen was het nog boven de 20 graden (soms 25) en lekker zonnig. Het eiland is echt de moeite waard om rond te rijden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.