Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Iemand bekend met het hondenstrand in Noordwijk?

Wij willen zondag graag een dagje naar zee met onze labrador. Wandelen door de duinen en daarna lekker spelen op het strand met onze lab. Ik heb gelezen dat er in Noordwijk een hondenstrand is waar honden het hele jaar door los mogen. Iemand ervaring hiermee? Gaat het er gemoedelijk aan toe? En kun je makkelijk dichtbij parkeren? Uiteraard zorgen we dat we er tegen 10 uur zijn want het zal wel druk worden aan zee.

https://www.doggydating.com/hondenlosloopgebied/hondenstrand-duingebied-noordwijk

Persoonlijk geen ervaring, maar deze site maakt je een stuk wijzer.

Vanaf de achterste parkeerplaats op de Koningin Astrid Boulevard loopt je zo het strand op.  Vroeg op de dag is daar meestal wel voldoende plek. 
Ben zelf geen hondenbezitter, maar als ik over dat stuk strand loop ziet het er altijd gemoedelijk uit. 

Ik volg ook even. Ik wil ook heel graag binnenkort een keer met mijn pup naar zee. Maar het is voor ons heel ver rijden, dus alleen s ochtends of s avonds vind ik dan geen optie. Als iemand nog een goede tip heeft in Zeeland of Zuid-Holland hoor ik het graag.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-09-2021 om 22:54

Dutchgirly schreef op 03-09-2021 om 22:10:

Ik volg ook even. Ik wil ook heel graag binnenkort een keer met mijn pup naar zee. Maar het is voor ons heel ver rijden, dus alleen s ochtends of s avonds vind ik dan geen optie. Als iemand nog een goede tip heeft in Zeeland of Zuid-Holland hoor ik het graag.

Maasvlakte, ruimte zat. 

grasspriet1980

grasspriet1980

04-09-2021 om 09:42 Topicstarter

Dank! We gaan er morgen eens naar toe. Is voor ons ruim anderhalf uur rijden. Ander fijn hondenstrand is bij de Wassenaarse Slag; parkeerplaats De Kuil. Maar we willen nu een keer iets anders proberen.

De stranden van Hoek van Holland, 's-Gravenzande en Monster zijn gedeeltelijk toegankelijk voor  loslopende honden. Met name in HvH is veel gratis parkeerruimte. Daar kun je ook door de duinen lopen. 
In 's-G en M zijn meestal de eerste twee uur parkeren gratis.
In alle plaatsen zijn diverse leuke strandtenten.

grasspriet1980

grasspriet1980

06-09-2021 om 21:17 Topicstarter

Zijn gister naar het hondenstrand in Noordwijk geweest. Waren er om 10.15 en hadden het laatste parkeerplekje aan de straat; de parkings waren al vol. Volgende keer weer naar de Wassenaarse Slag. Vonden het niet zo'n fijn strand; veel drukker en minder breed dan de Wassenaarse Slag en ik miste de duinwandeling. Daarnaast is de prijs/kwaliteit verhouding van strandtent Bubbels bedroevend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.