Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Hotel ergenissen

Even een luchtig topic op de dinsdagochtend. Ik verblijf heel regelmatig in hotels voor mijn werk en hoewel ik het meestal wel fijn vind. Zijn er ook terugkerende ergernissen. Daarom was ik wel eens benieuwd wat zijn jullie grootste ergernissen.


Pimpelmees67 schreef op 19-03-2024 om 22:37:

[..]

Ik zit inderdaad vrijwel nooit in een hotel en al helemaal nooit op een camping.

Wij verblijven eigenlijk altijd in een appartement. Ik wil graag wat meer ruimte dan 1 slaapkamer als ik 2 weken op vakantie ben.

Precies dit.
Ik verblijf zelf elke vakantie in een appartement of huisje waar ik zelf kan koken. Heerlijk!

In een hotel kun je je niet even terugtrekken als je met meerdere mensen bent

Decibel88 schreef op 19-03-2024 om 21:11:

[..]

[Quote verwijderd]

Ik wordt door mijn werkgever voor langere tijd in een hotel van zíjn keuze gestoken, terwijl ik natuurlijk het liefste gewoon thuis zou zijn. (en vaak beknibbelen ze dan ook nog eens op de locatie, dat je buiten de ring zit of zelfs in een andere stad dan waar je eigenlijk aan het werk bent). Dan wil ik er niet op achteruit gaan t.o.v. wat ik thuis aan "luxe" zou hebben.

Jillz

Jillz

20-03-2024 om 08:29 Topicstarter

Ginevra schreef op 20-03-2024 om 07:56:

voor langere tijd wil ik ook niet in een hotel trouwens, zelfs al was het gratis. Ik wil op vakantie kookgelegenheid hebben, en een koelkast en zo.

Een keuken is inderdaad wat ik het meest mis als ik langdurig in een hotel verblijf. Mensen zeggen dan: "heerlijk elke dag op kosten van de zaak uit eten". En hoe lekker luxe uit eten ook is, na een tijdje is de lol er wel vanaf. Het kost meer tijd dan zelf koken en eten. Het eten is zouter en vetter dan op lange termijn goed voor je is. En het is echt zoeken naar een fatsoenlijke portie groente.

Mijn oplossing is dat ik zoek naar hotels met dagschotel en bij gebrek daaraan vraag ik of er een optie is om de maaltijd voor het personeel te bestellen. Als ik dat in de ochtend vraag kan dat vaak. Mijn ervaring is dat je dan gewoon aardappels, vlees, groente, rijst of pasta krijgt zonder teveel opsmuk.

Luttjetrut schreef op 20-03-2024 om 08:22:

[..]

Ik wordt door mijn werkgever voor langere tijd in een hotel van zíjn keuze gestoken, terwijl ik natuurlijk het liefste gewoon thuis zou zijn. (en vaak beknibbelen ze dan ook nog eens op de locatie, dat je buiten de ring zit of zelfs in een andere stad dan waar je eigenlijk aan het werk bent). Dan wil ik er niet op achteruit gaan t.o.v. wat ik thuis aan "luxe" zou hebben.


als je zelf niet voor werk in hotels zit dan lijkt het leuk en luxe, en dan lijkt het decadent om te zeuren over het ontbijt. 
maar na een paar keer zakelijk overnachten is de lol er wel van af. Dan zou je gewoon liever thuis zitten. En dan wordt het vervelend als het dan ook nog te warm is, of te lawaaiig, of er is geen fatsoenlijke koffie oid. Je slaapt daar omdat het moet, niet voor je plezier. 

ik heb niet eens vaak zakelijk overnacht, maar vond het dan wel belangrijk om gewoon een rustige, schone en comfortabele kamer te hebben. 

Mijn keuken is wel het laatste wat ik mis op vakantie, hou niet van koken; pure noodzaak…(maar hou wel van eten…veel en lekker eten).

Op vakantie boeken we minstens een 4 sterren hotel, kan me niet luxe genoeg zijn.
Als ik voor mijn werk in een hotel moet verblijven regelt mijn werkgever (gelukkig) ook een luxe kamer in een mooi hotel met een goed restaurant.

Verder weinig te klagen.

In een mooi hotel in Nederland met goed restaurant kregen wij een culinair ontbijt. Na een uur waren er allemaal muizenhapjes in verschillend gangen geserveerd en begreep de serveerster die geen Nederlands en slecht Engels sprak maar wel vriendelijk lachte niet dat we nog een extra kop thee en een vullend broodje kaas wilde. Pas bij het uitchecken weer iemand die Nederlands sprak we konden als nog een broodje krijgen maar we moesten op tijd bij een museum zijn en hebben onderweg maar een zak krentenbollen gekocht.

Andere ergernis hotel in Schotland uiteraard met eigen badkamer. Alleen om bij de badkamer te komen moest je de kamer uit en een lange gang doorlopen.

Sassenach schreef op 19-03-2024 om 20:56:

[..]

Wij vragen altijd 2 kaartjes en laten dan 1 kaartje in de kaarthouder van de elektra zitten.

Daar stop ik altijd gewoon een willekeurige klantenpas in. 

Ysenda schreef op 20-03-2024 om 09:16:

[..]

Daar stop ik altijd gewoon een willekeurige klantenpas in.

Ha precies, die tip wilde ik ook net geven.

Zelf heb ik ook een hekel aan een badkamer/toilet in de kamer (dus geen apart hok met deur). Ik vind het niet erg als hotels dat soort kamers wel hebben, maar zet dat dan duidelijk in de beschrijving!

De hoge kamertemperatuur vind ik ook heel vervelend, vooral als er geen raam open kan (ik neem al standaard oordoppen mee).

En de verlichting, je hebt soms maar de keuze uit alles heel fel verlichten of piepkleine nachtlampjes. Iets ertussen in is ook wel fijn als je een avondje op je hotelkamer moet doorbrengen...

En als ik dan nog heel even mag doorzeuren: heel krappe en volle ontbijtzalen zijn een nachtmerrie. Laatst zat ik naast een man op sokken die zijn bord helemaal vol had geladen met worst en ei en spek. Niet mijn feestje.


Ysenda schreef op 20-03-2024 om 09:16:

[..]

Daar stop ik altijd gewoon een willekeurige klantenpas in.

Slim, die ga ik onthouden 

weekje vakantie in londen in redelijk goedkoop hotel, dat was wel dikke prima. Kleine kamer voor 3 personen, maar dat was verwacht en we zijn toch veel op pad. Ontbijt was uitgebreid en werd goed aangevuld. Op vertrekdag moesten we voor ontbijttijd vertrekken naar de trein. Meeneemontbijt gevraagd en dat was geen probleem en stond s ochtends klaar. Service was dus top.

Ook in goedkopere hotels is er vaak wel een koelkast op de kamer. Dat is fijn voor drinken en bijv fruit.

Meesje schreef op 19-03-2024 om 18:28:

[..]

Je geeft zelf al aan 'financieel lukt het niet'. Voor veel mensen is in een hotel verblijven een luxe. Een uitgave die ze niet zomaar doen. Dus als je dan je zuurverdiende geld hebt neergelegd voor zo een luxe, is het wel fijn als het dan ook bevalt. Dan komt je droom uit en slaap je de hele nacht niet ivm de hitte en het kabaal. Ik denk dat jij dan ook zou klagen 😉

Ik begrijp wat je wilt zeggen. Echt!

Natuurlijk zou ik - als ik ooit eens op hotel kan in de toekomst - wss balen door bv nachtlawaai, hitte enz.

Het gaat me meer om de beleving. Gewoon dat ik eens op hotel geweest ben; dat lijkt me echt zalig en luxe. Mij maakt het achteraf niks uit dat ik een rotnacht zou gehad hebben. Thuis heb ik ook regelmatig rotnachten met burengeluid en in de zomer last van de hitte. 

zwaankip schreef op 20-03-2024 om 12:45:Het gaat me meer om de beleving. Gewoon dat ik eens op hotel geweest ben; dat lijkt me echt zalig en luxe. 

Ik ben wel benieuwd, wat lijkt je er zo zalig en luxe aan? Ik bedoel, het kan inderdaad fijn en luxe zijn. Als je een mooie kamer hebt met een fijn bed en al die dingen die in dit topic genoemd worden.

Maar ik heb ook wel eens iemand ontmoet die geen hotel-ervaring had en die dacht dat alle hotels een soort James Bond-experience waren, met karretjes champagne die werden gebracht en dat je schoenen gepoetst worden. Dat viel in de praktijk dus enorm tegen.

Voor mij zijn die dingen zoals hitte en kabaal en een leeg ontbijtbuffet dus dingen die maken dat het niet meer zalig en luxe is, terwijl jij zegt dat je er dan nog steeds van zult genieten. Waar zit dat genieten voor jou dan in? Eens weg zijn van huis?

Ginevra schreef op 20-03-2024 om 13:34:

[..]

Ik ben wel benieuwd, wat lijkt je er zo zalig en luxe aan? Ik bedoel, het kan inderdaad fijn en luxe zijn. Als je een mooie kamer hebt met een fijn bed en al die dingen die in dit topic genoemd worden.

Maar ik heb ook wel eens iemand ontmoet die geen hotel-ervaring had en die dacht dat alle hotels een soort James Bond-experience waren, met karretjes champagne die werden gebracht en dat je schoenen gepoetst worden. Dat viel in de praktijk dus enorm tegen.

Voor mij zijn die dingen zoals hitte en kabaal en een leeg ontbijtbuffet dus dingen die maken dat het niet meer zalig en luxe is, terwijl jij zegt dat je er dan nog steeds van zult genieten. Waar zit dat genieten voor jou dan in? Eens weg zijn van huis?

Oh, dit verwacht ik helemaal niet hoor. Voor mij geen champagne op een karretje en zeker niet dat iemand mijn schoenen zou poetsen   Ik zou me doodschamen. Echt! Wat betreft dat genieten; ik heb het al geprobeerd uit te leggen. 

Ik wil echt ooit eens de ervaring beleven van in een hotel te kunnen verblijven, liefst 2-3 nachten en dat heeft niets te maken met eens van huis weg kunnen. 

Eén van mijn kinderen gaat - op uitnodiging van de schoonouders- 3-4 keer/ jaar op hotel in Disneyland Parijs. Ik zie dan de foto's van dat hotel en de mooie kamers en het ontbijtbuffet en dan dagdroom ik gewoon hoe het zou zijn mocht ik dat ook eens kunnen beleven. 


zwaankip schreef op 20-03-2024 om 13:56:

[..]

Oh, dit verwacht ik helemaal niet hoor. Voor mij geen champagne op een karretje en zeker niet dat iemand mijn schoenen zou poetsen Ik zou me doodschamen. Echt! Wat betreft dat genieten; ik heb het al geprobeerd uit te leggen.

Ik wil echt ooit eens de ervaring beleven van in een hotel te kunnen verblijven, liefst 2-3 nachten en dat heeft niets te maken met eens van huis weg kunnen.

Eén van mijn kinderen gaat - op uitnodiging van de schoonouders- 3-4 keer/ jaar op hotel in Disneyland Parijs. Ik zie dan de foto's van dat hotel en de mooie kamers en het ontbijtbuffet en dan dagdroom ik gewoon hoe het zou zijn mocht ik dat ook eens kunnen beleven.


Maar dat zijn denk ik ook wel vrij dure en luxe hotels, zou dat kunnen? Ik denk dat een hoop mensen die het hier over een hotelkamer hebben zoiets als dit bedoelen. Kan best comfortabel zijn, maar ik associeer het niet meteen met zalige luxe: 

hotel-landgoed-ehzerwold.jpg

Als ik met mijn man een nachtje weg ga of zakelijk reis dan lijkt mijn hotelkamer meer op dit bovenstaande plaatje.

Terwijl een hotelkamer in Disneyland misschien wel meer in de richting is van dit:

dlp-nieuws-disneylandhotel-nieuwe-kamers-12.jpg


En zoiets boek ik zelf nooit, veel te duur.

Misschien vergis ik me en is wat jij zo graag eens zou willen toch meer zoals het eerste plaatje. Maar is er dan niemand in je omgeving die jou eens mee kan nemen daarheen?
Als je kind meerdere keren per jaar in Disneyland zit en jij bent nog nooit van je leven in een hotel geweest, is dat toch een beetje sneu. Dan zou ik zeggen tegen je kinderen: kom, trakteer je moeder eens.

Ysenda schreef op 20-03-2024 om 09:16:

[..]

Daar stop ik altijd gewoon een willekeurige klantenpas in.

Goede tip! Dat wist ik niet, dat dat kon.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.