Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Hoe oud was jij toen je voor het eerst vloog?


Ik was 5 maanden, maar ik heb ook gevlogen toen ik nog in de baarmoeder zat 

Volgens mij was ik iets van 9 maanden toen ik voor het eerst vloog. Tot aan mijn 10e gingen we altijd vliegen maar daarna werd dat steeds duurder hoogzomer en gingen we met de auto naar Frankrijk. Wel gingen we dan in oktober naar Turkije. 
Sinds 9 jaar uit huis en zeker nog zo 6 keer gevlogen zowel met vriendinnen als met man samen. Best verwend maar ik ervaar het ultieme vakantie gevoel pas echt als ik mijn koffer inpak en naar Schiphol ga. 
Helaas nu al 3 jaar niet gevlogen ivm zwangerschappen en Corona maar hopelijk volgend jaar weer. 

34 jaar toen ik voor het eerst vloog. Ik kon dat toen ik jong was in de verste verte niet betalen. 

Ik ben überhaupt maar een paar keer naar het buitenland geweest voor mijn 30e, en dat ging dan met zo’n slome bus waar je 24 uur in opgevouwen zat. 

Ik was 4, maar tot mijn 15e vlogen we eigenlijk alleen als we op familiebezoek gingen (daar kom je niet met de auto). Vakanties deden we met de auto. Mijn dochter was 3 maanden - ook familiebezoek. 

Ik heb vooral als volwassene heel veel gevlogen, dus dat ben ik nog wel even aan het afbetalen in veganistische maaltijden en recyclen.  

Met 16 jaar naar Cyprus naar het Turkse deel met tussenlanding in Antalya.
Deze laatste is verplicht wanneer je naar het Turkse deel van Cyprus gaat.

Rond de 20. Ik heb veel gevlogen in mijn leven (zeker wel een keer of 50) maar nog altijd veel last van vliegangst. Corona is voor mij wat dat betreft een zegen maar niemand heeft de afgelopen 1,5 jaar de verwachting gehad dat ik ging vliegen.

Ik was 16. Mijn kinderen vlogen al toen ze nog in mijn buik zaten en daarna als baby. 

Viva-amber schreef op 22-08-2021 om 17:36:

1,5 jaar

Ik ook. 

Het verbaast me dat er ook best wat mensen nooit hebben gevlogen.

Sophia_!

Sophia_!

22-08-2021 om 19:33

Dezyi schreef op 22-08-2021 om 19:27:

[..]

Ik ook.

Het verbaast me dat er ook best wat mensen nooit hebben gevlogen.

Oh echt? Ik ken heel veel mensen die nog nooit gevlogen hebben.

Ik zou ook niet weten waar ik heen moest vliegen,  ik blijf liever in de buurt 

27, met een vriendin naar Spanje. Ik vond het geweldig. In de jaren daarna heb ik een stuk of vier, vijf vliegreizen gemaakt. Toen vijftien jaar niet. Vorig jaar weer voor het eerst, naar Portugal. Mijn ouders hebben nooit gevlogen. Mijn kinderen (15 en 18) ook (nog) niet. Ik kom uit een familie van kampeerders. En mijn ex is dat ook. 

22
Nu ook vrijwel altijd met de auto op vakantie. Vliegen doen we eigenlijk alleen als we een lang weekend wat verder weg gaan. Hoewel we ook steeds vaker net wat dichterbij gaan en dan de trein nemen.

ConsciousWalrus47

ConsciousWalrus47

22-08-2021 om 19:51

Ik was een jaar of 6, weet ik van horen zeggen. Ik weet er helemaal niets meer van. Mijn allereerste bewuste vlucht, tenminste dat zou het moeten zijn, was op mijn 21e toen vloog ik naar New York en daarna door naar Atlanta. Ik was superblij dat ik eindelijk naar Amerika ging maar ik weet hélemaal niks meer van die vluchten.

MMcGonagall

MMcGonagall

22-08-2021 om 19:52 Topicstarter

Mija schreef op 22-08-2021 om 19:42:

27, met een vriendin naar Spanje. Ik vond het geweldig. In de jaren daarna heb ik een stuk of vier, vijf vliegreizen gemaakt. Toen vijftien jaar niet. Vorig jaar weer voor het eerst, naar Portugal. Mijn ouders hebben nooit gevlogen. Mijn kinderen (15 en 18) ook (nog) niet. Ik kom uit een familie van kampeerders. En mijn ex is dat ook.

Tot mijn 16e was ik zelfs nooit verder geweest dan België en Duitsland, dankzij een bezoek aan het drielandenpunt in de brugklas Mijn moeder heeft nog nooit gevlogen en mijn vader een keer naar Londen voor een voetbalwedstrijd.

Mijn kinderen vlogen voor het eerst voor hun eerste verjaardag. Inmiddels hebben ze beide ook verre vliegreizen gemaakt, oudste voor haar studie en jongste twee jaar geleden met mij.

ik was 22. Huwelijksreis. En een jaar later op familiebezoek in Australië. Twee jaar later retourtje Noorwegen. En toen ruim 20 jaar niet meer. 

50

En ooit een korte rondvlucht boven het drie landenpunt toen ik een jaar of 30 was. Maar écht vliegen, op mijn 50ste. Naar Barcelona waar we aan boord gingen voor een cruise. Vliegen vond ik weinig aan. De cruise was geweldig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.