Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Hoe oud was jij toen je voor het eerst vloog?

Gisteren sprak ik met iemand over mijn vakantie en wat er mis ging bij de terugvlucht. Mijn kennis zei vervolgens dat hij (35) nog nooit had gevlogen. Mijn dochter van 16 heeft ook best veel vrienden die nog nooit hebben gevlogen. Zelf was ik 17 toen ik voor het eerst vloog, naar Londen om een vriendin te bezoeken. Ik had verwacht dat de ‘jeugd van tegenwoordig’ op jongere leeftijd meer vliegervaring zou hebben, maar kennelijk zijn er toch veel mensen die alleen autovakanties doen.
Hoe oud was jij toen je voor het eerst vloog?


Ik was 30 toen ik voor het eerst vloog en dat was ook de laatste keer. We gaan altijd met de auto op vakantie. Onze kinderen (12 en 17) hebben nog nooit gevlogen. Behalve dan één keer met stichting Hoogvliegers, maar dat is een ander soort vlucht.

17, naar Rome op schoolreis. Heeeeeel erg van genoten!! Ik hou van snelheid en kreeg echt een kick toen dat ding over de startbaan joeg! 
Tweede voordeel van vliegen: we waren er in een vloek en een zucht. We verbleven in een soort hostel en een andere Nederlandse groep (van een andere school) moest met de bus…dat leverde onze docenten wat extra dankbaarheid van ons op, goede keuze van onze school 

Ik was 11 toen ik voor het eerst vloog.

Ik was 5 toen ik voor het eerst vloog. Toch heb ik maar enkele keren gevlogen als kind. Als volwassene vaker maar ook niet superveel. Ik had nog veel meer willen reizen! Maar voor het klimaat wel beter zo. 

Eerste keer was ik begin twintig en ging ik een dag op en neer naar Engeland om te kijken waar ik zou gaan studeren en wonen het volgend schooljaar. 
Mijn ouders gingen ook altijd met de auto op vakantie.

Zoon vloog voor het eerst toen hij 4 maanden was... 

TanSwallow86

TanSwallow86

22-08-2021 om 16:58

Ik was 3 maand oud toen ik voor het eerst vloog

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-08-2021 om 16:58

Een jaar of 5. Was vanwege het zoveeljarig huwelijk van mijn grootouders. Met de hele familie naar Spanje. Ik heb er geen herinneringen aan, alleen fotos.

Alle andere vakanties in mijn jeugd waren autovakanties.

Toen ik 13 was naar Oostenrijk. Daarvoor alleen maar autovakanties. Daarna wisselend met het vliegtuig, de trein, de bus en de auto.

Ik was 19. Mij ouders deden niet aan vliegvakanties. Dat was ook veel te duur.
Mijn man en ik vlogen samen wel af en toe, maar we hebben nu al ruim 10 jaar niet gevlogen. 

17. En mijn kinderen ook rond die leeftijd. Dochter met een uitwisseling van school, zoon voor één vliegles.
Op vakantie gaan we meestal of met de fiets of met de trein en/of ferryboot. We zijn één keer met het vliegtuig teruggevlogen toen het teveel tijd bleek te kosten zowel heen als terug met de trein te gaan.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

22-08-2021 om 17:13

Wat grappig. Ik had het in mijn verhaal in het topic over de eerste keer sex erover dat ik toen voor het eerst met de machine heb gereisd, terwijl ik dit topic nog niet had gezien.

Ik was 26 en ik ging toen met TAROM naar Bucuresti. Ik weet nog dat ik heen en terug dezelfde machine had. Het was een Boeing 737, en de machine heette Alba Iulia. Het was de eerste en tot nu toe enige keer dat ik met de machine heb gereisd.

Ik was denk ik een jaar of 4. Samen met mijn opa rondvlucht in de buurt.

Eerste echte vlucht was met 18 naar Australie. 

Mijn dochter met 10 maanden naar Aruba en met 6 jaar naar UK. 

Ik was 29. En vond het maar saai. Trouwens, vind het nog steeds saai. Het is wel een super mooi gezicht om met zons onder of opgang te vliegen, maar verder niets bijzonders. Ik slaap meestal.

24 met een werk naar Mallorca voor een weekend en een jaar later naar Turkije met mijn toenmalige vriend. Ik ben er nog steeds geen fan van, ik kan niet ontspannen in een vliegtuig en durf niet te lopen of naar buiten te kijken. 3 uur paniek dus. Volgende keer ga ik medicatie gebruiken.

JtM

JtM

22-08-2021 om 17:17

Ik was ongeveer 8 maanden toen ik voor het eerst vloog. Vriend was 26 jaar toen hij voor het eerst vloog en onze zoon was 9 maanden. 
Ik hou van vliegen, vind dat zo ontspannend, ik val altijd in slaap.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.