Vakantie en reizen
Fiorah
22-04-2025 om 06:07
Hoe laat vertrek jij voor vakantie met externe vervoerder?
Als je op vakantie gaat met een bus of een boot, waar je eerst zelf naartoe moet rijden. Dit voertuig vertrekt om 10:10 uur's ochtends. De vervoersmaatschappij geeft aan dat je minimaal een half uur van tevoren aanwezig moet zijn. Volgens Google Maps is het op een rustig moment 1 uur en 45 minuten rijden, op een druk moment 2 uur en 30 minuten. Je weet al dat daar een groot parkeerterrein is waar altijd plek is, dus je kan vlakbij parkeren.
Hoe laat zou jij vertrekken?
Marty1984
22-04-2025 om 19:15
Half 7. Ten laatste.
Zeker als ik de weg niet ken en ook nog te maken kan krijgen met een haperende gps.
Het is overigens niet dat omdat jij vakantie hebt ineens het hele land vakantie heeft. Mensen zonder kinderen moeten gewoon naar hun werk.
MelMel
30-04-2025 om 13:55
Ik zou om acht uur vertrekken maar ik boek bij dit soort dingen altijd het ticket dat ik ook met de volgende vaart mee kan.
Kan dat niet, gaat het om een vliegtuig bijvoorbeeld dan zou ik de avond van te voren erg dichtbij slapen. Ik haat vroeg opstaan voor een vakantie en in de vakantie vind ik alles voor zeven uur vroeg.
Fiorah
30-04-2025 om 20:59
De reis is inmiddels geweest! Ik ging 3 uur van tevoren: de 2,5 uur die Google maximaal inschatte + half uur van tevoren aanwezig.
En toen kwam ik precies de 45min speling van Google te vroeg aan (plus het halve uur dat ik er sowieso al moest zijn natuurlijk). Dus ik moest er om 9:40 zijn en was er iets voor 9.
Vrijevlinder
30-04-2025 om 21:21
Fiorah schreef op 30-04-2025 om 20:59:
De reis is inmiddels geweest! Ik ging 3 uur van tevoren: de 2,5 uur die Google maximaal inschatte + half uur van tevoren aanwezig.
En toen kwam ik precies de 45min speling van Google te vroeg aan (plus het halve uur dat ik er sowieso al moest zijn natuurlijk). Dus ik moest er om 9:40 zijn en was er iets voor 9.
Fijn, Fiorah. Het blijft toch altijd lastig. Je wilt niet veel te vroeg er zijn, maar ook geen stress hebben als je laat aankomt.
Heb je een mooie vakantie gehad?
Fiorah
30-04-2025 om 22:03
Vrijevlinder schreef op 30-04-2025 om 21:21:
[..]
Fijn, Fiorah. Het blijft toch altijd lastig. Je wilt niet veel te vroeg er zijn, maar ook geen stress hebben als je laat aankomt.
Heb je een mooie vakantie gehad?
Echt he? En ik ben in het dagelijks leven niet stipt, maar bij dit soort dingen wil ik ook niet jagen.
Het was een fijne vakantie, dankjewel!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.