Vakantie en reizen
Fiorah
22-04-2025 om 06:07
Hoe laat vertrek jij voor vakantie met externe vervoerder?
Als je op vakantie gaat met een bus of een boot, waar je eerst zelf naartoe moet rijden. Dit voertuig vertrekt om 10:10 uur's ochtends. De vervoersmaatschappij geeft aan dat je minimaal een half uur van tevoren aanwezig moet zijn. Volgens Google Maps is het op een rustig moment 1 uur en 45 minuten rijden, op een druk moment 2 uur en 30 minuten. Je weet al dat daar een groot parkeerterrein is waar altijd plek is, dus je kan vlakbij parkeren.
Hoe laat zou jij vertrekken?
Loeki72
22-04-2025 om 09:23
Wij houden niet van te laat komen en vertrekken bij alles te vroeg. Maar bij iets waar we echt op tijd moeten zijn zoals een veerboot, waar je nog eerst een poos naar toe moet rijden, overnachten wij al in die plaats.
-Nienke-
22-04-2025 om 12:11
O haha, ik zou ergens tussen 7 en half 8 vertrekken - laat blijkbaar! Ik vind het overigens wel lekker om onderweg nog even een kop koffie te kunnen halen dus mogelijk zou ik daarvoor een extra kwartiertje inbouwen.
Fiorah
22-04-2025 om 12:46
Joszy schreef op 22-04-2025 om 06:21:
Ga je op een dinsdag eind mei, of op een zondag in augustus?
Oh ja goeie. In de vakantie op een doordeweekse dag.
Schemerlampje
22-04-2025 om 12:52
Fiorah schreef op 22-04-2025 om 12:46:
[..]
Oh ja goeie. In de vakantie op een doordeweekse dag.
Welk team ben je zelf, team vroeg of team laat? Het hangt er ook vanaf waar je naartoe moet. Voor de boot naar Ameland zal je wat minder file tegenkomen waarschijnlijk, dan wanneer je naar Hoek van Holland moet.
Pimpelmees67
22-04-2025 om 13:00
-Nienke- schreef op 22-04-2025 om 12:11:
O haha, ik zou ergens tussen 7 en half 8 vertrekken - laat blijkbaar! Ik vind het overigens wel lekker om onderweg nog even een kop koffie te kunnen halen dus mogelijk zou ik daarvoor een extra kwartiertje inbouwen.
Een koffiestop op een ritje van 2 uurtjes?
-Nienke-
22-04-2025 om 13:15
Pimpelmees67 schreef op 22-04-2025 om 13:00:
[..]
Een koffiestop op een ritje van 2 uurtjes?
Ja hoor, doen wij rustig! Na een uurtje in de auto word ik duf en ben ik toe aan koffie dus als daar tijd voor is, fijn.
Ademes
22-04-2025 om 13:21
Op een doordeweekse dag zou ik een uur van te voren aanwezig willen zijn, rekening houdend met een drukke ochtendspits. Ik zou dan om 6.40 u vertrekken. Zeker als de voertuigen erna allemaal volgeboekt zijn...
MMcGonagall
22-04-2025 om 14:06
7 uur is toch aan de late kant? Met 2,5 uur als het tegenzit, ben je er dan nét een half uur voor vertrek.
Nu snap ik waardoor mensen hun boot missen of zelfs zorgen voor vertraging doordat ze zo laat nog komen aankakken.
Schemerlampje
22-04-2025 om 14:10
Joszy schreef op 22-04-2025 om 08:24:
[..]
Maar als je van verder weg was gekomen, had je in precies dezelfde rij gestaan toch? Maar dan nog veel langer onderweg geweest denk ik
Ja klopt. Maar wij hadden dus een hotel vlakbij de haven, zodat we de boot niet zouden missen, maar dat is in Dover in de zomervakantie dus geen garantie. Volgens mij is uiteindelijk iedereen, de hele dag dus, een boot doorgeschoven.
CharlieB
22-04-2025 om 16:50
Ik denk rond 7 uur. Dan ben je met de hoge Google tijd, nog steeds op tijd. Misschien nog afhankelijk of ik op dinsdag/donderdag reis of woensdag/vrijdag. Bij dinsdag/donderdag misschien nog iets eerder.
En afhankelijk van welke vakantie. Voorjaarsvakantie merk ik vaak niet zo veel van op de weg. Maar ik verwacht dat het om de meivakantie gaat.
Als het geen vakantie was geweest, zou ik een hotel pakken
Fiorah
22-04-2025 om 18:23
Het is inderdaad in de meivakantie. Ik vind het lastig! Ik denk erover om het halve uur speling plus de 2,5 uur van Google te nemen en de avond van tevoren nog even te kijken of er iets bijzonder is.
Picunia
22-04-2025 om 18:23
Voor mij is het ook afhankelijk waar je naar toe moet. Moet je naar/door de Randstad, dan zou ik echt rond half 7, kwart voor 7 vertrekken. Ga je met een Rijncruise vanaf Arnhem en kom je uit het Noorden, dan kan je om 7 uur vertrekken. Het hangt dus af waar je vandaan komt en waar je heen gaat en of je door drukke gebieden moet.
Dees!
22-04-2025 om 18:26
Een half uur van te voren en de lange reistijd en dan nog een beetje speling. Dus in dit voorbeeld zou ik ook om 7 uur vertrekken (en zou ik tegen mijn gezinsleden zeggen dat we om kwart voor 7 in de auto moeten zitten).
Pimpelmees67
22-04-2025 om 18:55
Fiorah schreef op 22-04-2025 om 18:23:
Het is inderdaad in de meivakantie. Ik vind het lastig! Ik denk erover om het halve uur speling plus de 2,5 uur van Google te nemen en de avond van tevoren nog even te kijken of er iets bijzonder is.
En bij het opstaan. Ik moest laatst ergens naartoe wat normaal 30 minuten rijden is. Ik had er 45 minuten voor uitgetrokken. De volgende dag was er een fataal ongeluk gebeurd en de omleiding was 75 minuten. Dat zagen we nog net op tijd.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.