Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Het Waddentopic!

Voor alle fans van de Waddeneilanden!


Dolfje

Dolfje

10-07-2021 om 12:10 Topicstarter

In juni zijn we voor de zoveelste keer naar Texel gegaan en in september gaan we voor de tweede keer naar Terschelling. Nu een hele week.

Goed vooruitzicht!

Terschelling is leuk, daar ben ik een paar keer geweest en het is mijn favoriete waddeneiland. Vooral De Boschplaat vind ik prachtig.

Ik mag dit najaar weer, twee weken Terschelling  (voor de 32e keer ofzo 

Ik heb nog heel even overwogen om naar Schiermonnikoog te gaan, of Ameland. Zelfs nog naar vakantiehuisjes gezocht daar  Maar Terschelling trok toch harder en won.

Dolfje

Dolfje

10-07-2021 om 13:34 Topicstarter

De volgende bij De Boschplaat maar eens gaan wandelen dan! 

Nog meer tips? 

Dolfje schreef op 10-07-2021 om 13:34:

De volgende bij De Boschplaat maar eens gaan wandelen dan!

Nog meer tips?

Na dat wandelen een lunch of borrel bij het Heartbreak Hotel, de laatste strandtent. Zo leuk! 

Dolfje

Dolfje

10-07-2021 om 14:02 Topicstarter

Oh ja die ken ik wel daar hebben we vorig jaar wat gedronken. 

MindlessCamel53

MindlessCamel53

10-07-2021 om 14:55

Nog een Waddenliefhebber hier. Op alle eilanden wel eens geweest en Terschelling is favoriet. 

MindlessCamel53

MindlessCamel53

10-07-2021 om 15:00

Dolfje schreef op 10-07-2021 om 13:34:

De volgende bij De Boschplaat maar eens gaan wandelen dan!

Nog meer tips?

De pluktuin bij Oosterend. Om zelf je eigen fruit of boeket te plukken, maar ook om heerlijk wat te drinken in de boomgaard.

Een huifkartocht naar bijv. Het Drenkelingenhuisje. Klinkt misschien wat suf, maar is echt leuk. 

Het rustige, verlaten strand bij Oosterend.

De strandtent bij West aan Zee. Heerlijke loungebanken en vriendelijke bediening. En natuurlijk geweldig zeezicht.

Dolfje

Dolfje

10-07-2021 om 15:32 Topicstarter

Jordgubbe schreef op 10-07-2021 om 15:00:

[..]

De pluktuin bij Oosterend. Om zelf je eigen fruit of boeket te plukken, maar ook om heerlijk wat te drinken in de boomgaard.

Een huifkartocht naar bijv. Het Drenkelingenhuisje. Klinkt misschien wat suf, maar is echt leuk.

Het rustige, verlaten strand bij Oosterend.

De strandtent bij West aan Zee. Heerlijke loungebanken en vriendelijke bediening. En natuurlijk geweldig zeezicht.

klinkt goed!

In september gaan wij 10 dagen met een baby van 6 maanden naar Ameland. Hebben jullie nog tips waar we zeker heen moeten?

Knuffelkonijn schreef op 14-07-2021 om 12:40:

In september gaan wij 10 dagen met een baby van 6 maanden naar Ameland. Hebben jullie nog tips waar we zeker heen moeten?

Beetje te voor de hand liggend misschien maar fietsen naar uitkijkpunt het oerd!

En borrelen (met Flamkuchen!) bij Restaurant 'Zee van Tijd' in Nes. Hebben/hadden ze heerlijke louncheplekken en het eten is er echt top.

Ik ben op alle waddeneilanden op schiermonnikoog na (meermaals) geweest en Ameland is echt mijn favoriet. Vlieland goede tweede maar net aan de kleine kant als je een week gaat, wel tof dat het praktisch autovrij is.Teschelling op 3, maar vind de sfeer daar wat minder gemoedelijk door de vele jongerencampings, en op Texel mis ik het eilandgevoel een beetje omdat het zo groot is en zoveel drukke autowegen.

Ilselotte schreef op 14-07-2021 om 12:50:

[..]

Beetje te voor de hand liggend misschien maar fietsen naar uitkijkpunt het oerd!

En borrelen (met Flamkuchen!) bij Restaurant 'Zee van Tijd' in Nes. Hebben/hadden ze heerlijke louncheplekken en het eten is er echt top.

Wat een leuke tips, dankjewel! 

Dolfje

Dolfje

19-07-2021 om 16:34 Topicstarter

Het duurt nog even maar heb de boot geboekt. Nu nog fietsen regelen.

Dolfje

Dolfje

15-08-2021 om 21:40 Topicstarter

Welk restaurant op Terschelling mogen we eigenlijk niet overslaan als we er volgende maand zijn? 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

16-08-2021 om 09:47

Leuk topic Dolf, ik meld mij uiteraard ook.  I
k ben deze zomer (eerste week van juli) voor ik denk de 6e keer naar Vlieland geweest. Ja het is klein maar ik vind dat heerlijk en ik kom echt helemaal tot rust. Ik ga altijd met familie, erg gezellig.
Ik heb alle andere eilanden ook gehad, behalve Terschelling. Daar heb ik voor de Terschelling-lovers een vraag over: het schijnt nogal een party-eiland te zijn, met veel feestende jongeren. (En daar heb ik niet zo'n zin in, ik woon in een stad en als ik op vakantie ben wil ik rust) Klopt dit of hebben jullie daar weinig last van?

Anyway Vlie is 1 bij mij (En TO weet dat ) maar Schier waar ik vorig jaar voor het eerst ben geweest is een goede 2e. En ameland 3 maar nothing beats Vlie-biza (oooooowww ik wil weer...)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.