Vakantie en reizen
TineWinkel
29-09-2026 om 07:50
Het gekste mee op vakantie
nav een ander topic, op verzoek: wat was t gekste dat je meenam op vakantie?
Yumi
29-09-2026 om 18:21
Florisantje schreef op 29-09-2026 om 15:05:
Ik vond het niet gek, maar mijn reispartner vond het heel bijzonder (totdat we het daadwerkelijk nodig hadden).
Hechtdraad en naald, om bij grote verwondingen het ergste bloeden te stoppen. Niet dat het mooi word als je mij ermee aan de gang laat... De chirurgen in het ziekenhuis in NL maken het dan echt wel weer mooi is mn ervaring.
Bij grote verwondingen moet je naar het ziekenhuis.
Je zou bij mij echt niet in de buurt moeten komen met een naald en hechtdraad, denk dat het dan minder florrisant voor je wordt 😨
Kampeerder
29-09-2026 om 18:36
BlairW schreef op 29-09-2026 om 10:55:
[..]
Ik ga rustig in mijn joggingpak even langs de bakker of supermarkt voor verse broodjes 😁
Ik neem niet echt gekke dingen mee op vakantie volgens mij. Zit even na te denken, maar komt niet echt iets in me op.
Ja dit!
Franse madammen komen daar ook in een gebloemd jasschortje met krullers in hun haar.
Florisantje
29-09-2026 om 19:38
Yumi schreef op 29-09-2026 om 18:21:
[..]
Bij grote verwondingen moet je naar het ziekenhuis.
Je zou bij mij echt niet in de buurt moeten komen met een naald en hechtdraad, denk dat het dan minder florrisant voor je wordt 😨
Bij oversteken per zeilboot (en dan niet eens perse de oceaan dit geval was het van Schiermonnikoog naar Noorwegen) is dat niet altijd haalbaar
Was ook erg blij dat het tot nu toe bij een eens maar nooit weer is gebleven.
Bakblik
29-09-2026 om 19:49
Kampeerder schreef op 29-09-2026 om 18:36:
[..]
Ja dit!
Franse madammen komen daar ook in een gebloemd jasschortje met krullers in hun haar.
O dat roept heerlijke herinneringen op. Vond bij terugkeer op de camping een briefje op de tafel:
Morgen zal de tour de France ons prachtige dorp A...... passeren. Dit betekent dat u van ..... tot..... (met de hand tijden ingevuld die eerste tijd is voor vakantie best rete vroeg) het centrum niet kunt bereiken. Als u brood wilt kopen bij de bakker moet u voor die tijd terug zijn op de camping. De supermarkt blijft wel bereikbaar als u bij het verlaten van de camping rechts af slaat.
De volgende ochtend wordt je wakker, kijkt hoe laat het is en je ziet dat je moet opschieten. Je trekt een vestje en capri aan over je "nachtshirt" en springt op de fiets.
Als je bij de bakker aankomt sta je al op de hoek in de rij. Een rij met madammen met de krullers in de haren, landarbeiders met het graan aan de broekspijpen en de andere campinggasten in de meest vreemde uitdossingen van joggingpak over de pyjama tot dames al helemaal in de kleren en volledig in de make-up.
Dan komt er een statige heer aan die door alle locals wordt begroet met een knikje en iets dat ik niet versta. De meneer mag zich bij de winkeldeur invoegen in de rij en hoeft niet achteraan te sluiten.
Als ik met een zak vol brood weer op de fiets zit zetten de mannen met de felle hesjes hekken op de weg en is het hele dorp in afwachting van de tour.
En het bleef nog lang onrustig in het dorp......
Poezenmeisje
29-09-2026 om 20:03
duet schreef op 29-09-2026 om 10:24:
[..]
Wij hebben iets vergelijkbaars gehad met een rechtzaak die tijdens onze vakantie liep. Wij hebben toen een scanner-printer mee op vakantie gehad om brieven te kunnen printen en versturen vanuit ons vakantieadres, zodat er vanuit onze kant geen enkele vertraging in de zaak kwam.
Wij zijn met dat doel ooit een bedrijf binnen gelopen omdat er 'internetcafé' op de gevel stond.
De mensen wisten van niets, maar waren wel zo lief dat we even op hun computer en printer mochten.
Tien jaar later zagen we in de vakantie dat dat bord 'internetcafé' nog steeds op de gevel hing.
Poezenmeisje
29-09-2026 om 20:06
Caroline80 schreef op 29-09-2026 om 18:17:
[..]
Ja maar in het buitenland is het veel duurder en veelal is het dan ook geen 100% pindakaas.
We vroegen eens aan Duitsers waarom ze in vredesnaam in Nederland boodschappen gingen doen.
"Betaalbare 100% pindakaas en Friese oranjekoek" was hun antwoord.
😄
masatu
29-09-2026 om 20:13
Een staafmixer en ijsblokvormpjes (voor babyhapjes).
De (houten) cosleeper (wel in losse planken natuurlijk).
Rollen gekleurd ductape (voor het markeren van welke tentstokken bij elkaar horen)
Elektrische luchtbedpomp (ookal hadden we geen luchtbed, was bedoeld om het kampvuur lekker aan te wakkeren).
Een trechter om de zonnebloemolie (gebruikt om in een pan te frituren) terug te kunnen gieten in de fles.
Zeespiegel
29-09-2026 om 20:28
Brachiosaurus schreef op 29-09-2026 om 16:03:
Wij zaten eens in Egypte op een nijlcruise, het eten was echt super lekker. Maar er was een gezin en die kwamen elke ochtend met een tas aan met daarin hagelslag, pindakaas en nog een aantal broodbelegjes.
Vonden we toen grappig. Nu ik een kind heb met een eetprobleem heb ik er wat meer begrip voor...
Zelf vond ik het leukste toen we met de auto naar Kroatie gingen, in de tijd voor e readers, de hele achterbak lag vol met boeken... We waren verder vrij licht bepakt.
Tja we zijn een vakantie weggekomen met doen alsof ze in het buitenland geen pasta verkochten. Maar gelukkig hebben ze overal Nutella.
Broodjebrie
29-09-2026 om 20:55
ik ga binnenkort naar een vakantiepark en zit echt te overwegen mijn airfryer mee te nemen haha.
En ik neem ook altijd een vliegenmepper mee. (Beste) vriend verklaarde me voor gek maar hij zei halverwege de vakantie, dat het toch wel van pas kwam. We hadden toen ook veel last van insecten.
Ninoea
29-09-2026 om 21:10
Ik heb de slowcooker weleens meegenomen naar een vakantiehuisje incl ingrediënten voor een gerecht. Had ik er amper werk aan en dat ding deed veilig zijn werk.
Netherfield
29-09-2026 om 23:08
Dochterlief heeft een keer haar keyboard meegenomen op vakantie naar Oostenrijk. Zo’n ding is best groot nog… En hij doet het ook op batterijen, dus af en toe werd er onderweg ook een stukje op gespeeld. Is ze er heel goed in? Nee. Kent ze veel liedjes? Nee. Dus onderweg is Happy Birthday erop gespeeld.