Vakantie en reizen
TineWinkel
29-09-2026 om 07:50
Het gekste mee op vakantie
nav een ander topic, op verzoek: wat was t gekste dat je meenam op vakantie?
duet
29-09-2026 om 10:24
Damoontje schreef op 29-09-2026 om 08:20:
Een ouderwetse typmachine.
Ik was een jaar of 13 en ging met mijn ouders naar een bungalow voor een lang weekend. Ik zat net voor mijn type-examen dus de typmachine ging mee.
Wij hebben iets vergelijkbaars gehad met een rechtzaak die tijdens onze vakantie liep. Wij hebben toen een scanner-printer mee op vakantie gehad om brieven te kunnen printen en versturen vanuit ons vakantieadres, zodat er vanuit onze kant geen enkele vertraging in de zaak kwam.
Bakblik
29-09-2026 om 10:25
Auwereel schreef op 29-09-2026 om 10:11:
[..]
Lymfeklieren? Ik voel een nieuw topic aankomen, wat is de mafste autocompletefout die je ooit op het forum gemaakt hebt!
![]()
Ik doe swipetypen en meestal gaat dat vrij goed op een voor en en wat voor waar en vice versa na dan. Meestal pakt hij dan worden die ik vaak gebruik. Waar deze vandaan komt geen idee.
Schemerlampje
29-09-2026 om 10:29
Bakblik schreef op 29-09-2026 om 10:25:
[..]
Ik doe swipetypen en meestal gaat dat vrij goed op een voor en en wat voor waar en vice versa na dan. Meestal pakt hij dan worden die ik vaak gebruik. Waar deze vandaan komt geen idee.
Heel eerlijk: in diverse berichten van jou die ik vandaag gelezen heb, staan autocorrect fouten. En de zin in dit bericht kan ik ook niet helemaal volgen.
Venusss
29-09-2026 om 10:55
Mini schroevendraaier setje, dus echt heeeele kleine schroevendraaiers. Pootje van mijn bril viel eens los tijdens een vakantie en nergens een opticien te vinden. Nu ben ik altijd voorbereid 
BlairW
29-09-2026 om 10:55
Herfstappeltaart schreef op 29-09-2026 om 09:19:
[..]
Stokbrood nee, da's echt niet goed voor mijn stoelgang
. Pain complet en anders niks. Wij hebben ook geen zin om elke morgen te moeten aankleden voor we kunnen ontbijten. Joggingpak aan en heerlijk aan de koffie met een volkorenboterhammetje
(dus voor we ons in het openbaar vertonen)
Ik ga rustig in mijn joggingpak even langs de bakker of supermarkt voor verse broodjes 😁
Ik neem niet echt gekke dingen mee op vakantie volgens mij. Zit even na te denken, maar komt niet echt iets in me op.
ToetieToover
29-09-2026 om 11:02
Ik neem geen gekke dingen mee en/of ik vind het al snel ‘gewoon’. De eerder genoemde klapkrukjes zijn onze stoelen, en ik zit doorgaans op mijn schapenvacht. Die ligt standaard in de auto op de bijrijdersstoel, dus ik hoef er niet eens over na te denken om ‘m mee te nemen. Wij zullen vast wat vreemde blikken toegeworpen krijgen tijdens het kamperen 
oudmaarnognietkoud
29-09-2026 om 11:37
Heel lang geleden, toen oudste net een jaar was, op vakantie in Italië. In een huisje. Kind was allergisch voor een en ander dus wij hadden potjes Olvarit meegenomen waarvan wij wisten dat hij die goed verdroeg.
Man vond het een goed idee om de magnetron mee te nemen. Dat was een van de eerste, een enorm bakbeest.
Bij het eerste gebruik sloegen in het hele complex de stoppen eruit. Gelukkig wisten wij waar de stoppenkast hing dus hoofdschakelaar weer omgezet.
Bij het tweede gebruik, je raadt m al.
Ik had man al tevoren gezegd dat je een potje ook gewoon in een pannetje op het vuur kunt opwarmen maar dat vond hij te omslachtig.
MarvelousM
29-09-2026 om 11:59
Nu na mijn maagverkleining zal het niet meer gebeuren, maar er was een tijd dat ik op elke vakantie of weekend weg een zak roze biggen meenam.
Nog wel lol mee gehad in Maleisië waar ik ze probeerde uit te delen aan de lokale bevolking maar die gruwelden ervan omdat het een varkentje was. Heb hard gewerkt om uit te leggen dat het toch echt vegan was en gewoon een snoepje. Uiteindelijk heeft een zo'n meisje het wel geproefd maar ik mocht absoluut niet tegen haar collega's vertellen dat ze dat gedaan had 
Poezenmeisje
29-09-2026 om 12:26
Due-scimmie schreef op 29-09-2026 om 08:45:
[..]
Dit is eigenlijk best een goede. Man is monteur geweest en tot nu toe niet nodig gehad maar je weet maar nooit.
We Man heeft altijd een doos gereedschap bij zich, maar een soldeerbout volgens mij niet.
😊
Herfstappeltaart
29-09-2026 om 12:35
Bakblik schreef op 29-09-2026 om 09:42:
[..]
Nu al en winnaar uitroepen? Er zijn nog geen 30 reacties! We kunnen nog even wachten tot vanavond dan kunnen degenen die nu werken ook nog reageren.😜
Ja da's ook weer waar hahaha.
Herfstappeltaart
29-09-2026 om 12:37
BlairW schreef op 29-09-2026 om 10:55:
[..]
Ik ga rustig in mijn joggingpak even langs de bakker of supermarkt voor verse broodjes 😁
Ik neem niet echt gekke dingen mee op vakantie volgens mij. Zit even na te denken, maar komt niet echt iets in me op.
Maar ik ben oud en heb wat meer tijd nodig om mezelf te fatsoeneren 's morgens
Ysenda
29-09-2026 om 12:49
Venusss schreef op 29-09-2026 om 10:55:
Mini schroevendraaier setje, dus echt heeeele kleine schroevendraaiers. Pootje van mijn bril viel eens los tijdens een vakantie en nergens een opticien te vinden. Nu ben ik altijd voorbereid
zo'n schroevendraaiertje zit aan mijn zakmes. Dat is dus een gedoe met vliegreizen waar je geen ruimbagage hebt, dan moet ik er echt aan denken dat ding uit mijn tas te halen want het gaat altijd mee, ook naar mijn werk.
Lizzyliz
29-09-2026 om 13:34
Er was in dat andere topic iemand die een naaimachine meenam tijdens het kamperen. Dat vind ik ook wel een kanshebber.
Auwereel
29-09-2026 om 13:40
oudmaarnognietkoud schreef op 29-09-2026 om 11:37:
Heel lang geleden, toen oudste net een jaar was, op vakantie in Italië. In een huisje. Kind was allergisch voor een en ander dus wij hadden potjes Olvarit meegenomen waarvan wij wisten dat hij die goed verdroeg.
Man vond het een goed idee om de magnetron mee te nemen. Dat was een van de eerste, een enorm bakbeest.
Bij het eerste gebruik sloegen in het hele complex de stoppen eruit. Gelukkig wisten wij waar de stoppenkast hing dus hoofdschakelaar weer omgezet.
Bij het tweede gebruik, je raadt m al.
Ik had man al tevoren gezegd dat je een potje ook gewoon in een pannetje op het vuur kunt opwarmen maar dat vond hij te omslachtig.
Zoon had eens een oude stekkerblok in z'n rugzak gepropt om te zorgen dat hij alles wat hij bij zich had aan mobiel, oortjes, Nintendo kon opladen. Maar bij de B&B waar we waren sloegen daarvan de stoppen door...
Dolfje
29-09-2026 om 14:17
BlairW schreef op 29-09-2026 om 10:55:
[..]
Ik ook niet denk ik.
Hooguit dat ik afgedragen kleding / ondergoed meeneem en daar weggooi. ( naast fatsoenlijke kleding, niet dat ik alleen in lompen loop maar ondergoed voor ‘s nachts wat toch weg mag bijvoorbeeld of een oud slaapshirt voor man, dat soort dingen). Shirt wat niet ergs is als er zonnebrand op komt.
Laatste keer had ik ook 2 afgeragde kleine handdoeken mee voor tijdens het sporten. Ook daar weggegooid.
(dus voor we ons in het openbaar vertonen)