Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Het beste land ter wereld?

Ik droom ervan om ooit Nederland te verlaten en in het buitenland te gaan wonen. Maar waar? Ergens waar de temperatuur lekker is (maar niet te warm), waar genoeg te doen is, maar ook voldoende rust. Aardige mensen, lekker eten…. Anyway, toen ik daarover ging nadenken vroeg ik me af wat eigenlijk het beste land ter wereld is.

Daarmee bedoel ik lekker weer, betaalbaar, politiek stabiel, economisch klimaat goed, fijn wonen….

Wat vinden jullie? En niet stiekem toch Nederland zeggen 


Nieuw Zeeland 

Avon

Avon

01-08-2021 om 17:04 Topicstarter

Ik weet dat Nieuw-Zeeland een hele mooie natuur heeft en ik denk ook wel fijn wonen, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of het ook betaalbaar is daar. In mijn hoofd is het er ontzettend duur vergeleken met NL, maar dat idee kan totaal fout zijn. Wat maakt het voor jou het beste land ter wereld redbulletje?

Ik vind de mensen in Engeland het aardigst en het algehele leven heel relaxt. Helaas is het weer er nog slechter dan hier. Ik zou geen bezwaar hebben tegen het hele jaar mooi weer, maar dan moet je echt ver verhuizen.

Ik zou best in Spanje willen wonen maar dan moeten alle mensen die ik lief heb wel mee. Dat gaat hem toch niet worden dus. Ik vervloek dit land wel eens vanwege het weer.

Betaalbaar zal 't niet direct zijn denk ik, maar vond het een prachtig land met vriendelijke mensen die je een warm bad gevoel geven. Veel mensen die nog wel een voorouder uit Nederland of de GB hebben. Ook liggen de eilanden lekker afgelegen. Niet praktisch als je nog nauwe banden hebt hier natuurlijk, maar als je daar geboren zou zijn zat je wel in 'n paradijsje. 
Australië en rural USA vind ik ook geweldig. 
Maar voor alle 3 die landen gelden ook strenge eisen wil je er naartoe emigreren. 

Zwitserland. Een mild klimaat, een van de veiligste landen ter wereld, mooie bergen, economisch goed geregeld, en prachtige huisjes (voor de liefhebbers). En de mensen daar zijn geloof ik ook aardig.

Voor mij is heel veel ruimte, groen en boerenland wat een land voor mij het mooiste land maakt. Ook dat de heersende cultuur de westerse is. 

redbulletje schreef op 01-08-2021 om 17:13:

Voor mij is heel veel ruimte, groen en boerenland wat een land voor mij het mooiste land maakt. Ook dat de heersende cultuur de westerse is.

Ik zag jou eigenlijk wel in een zwart niqaap in Egypte zitten.

watertoren schreef op 01-08-2021 om 17:17:

[..]

Ik zag jou eigenlijk wel in een zwart niqaap in Egypte zitten.

Met 6 kinderen.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 17:28

Noorwegen of Zweden

Taal lijkt mij echt een probleem. Zowel qua contact als met humor bijvoorbeeld. Dat gaat echt om nuances. En ik heb echt geen zin om nog een nieuwe taal te gaan leren.
Heimwee heb ik nooit maar een minder duur land dan Nederland wat ook nog beter is op veel gebieden....niet makkelijk om dat te bedenken.

Yolo schreef op 01-08-2021 om 17:28:

Noorwegen of Zweden

Dat zou ik te lange donkere winters vinden. Ik hou van een mild klimaat. Te heet is niet goed, maar te koud ook niet. Vandaar dat ik het noorden van Nieuw Zeeland wel onder de idealen bestempel (al kan het daar ook wel erg lang nat zijn)

MierZoet schreef op 01-08-2021 om 17:29:

Taal lijkt mij echt een probleem. Zowel qua contact als met humor bijvoorbeeld. Dat gaat echt om nuances. En ik heb echt geen zin om nog een nieuwe taal te gaan leren.
Heimwee heb ik nooit maar een minder duur land dan Nederland wat ook nog beter is op veel gebieden....niet makkelijk om dat te bedenken.

Taal is idd ook een ding. Engelstalig zou voor mij een must zijn. 

Avon

Avon

01-08-2021 om 17:51 Topicstarter

Nieuw-Zeeland lijkt me prachtig voor een lange rondreis, maar zo ver weg wonen van Nederland gaat me dan weer iets te ver denk ik. Ik heb altijd Spanje in mijn hoofd gehad, maar economisch niet geweldig en de bureaucratie daar…. En te warm voor mij. Maximaal een graad of 25 zou perfect zijn. 
Zwisterland ben ik nooit geweest, maar ik heb daar ‘koud weer’ beelden bij in mijn hoofd  . En ook een duur land dacht ik. 
Ik spreek meerdere talen dus dat is niet echt een struikelpunt en ben niet door werk of kinderen gebonden aan Nederland. Dat maakt emigreren wel makkelijker natuurlijk. Aan de andere kant wil ik dan weer niet al te ver verhuizen. Max. een uur of 12 van Nederland vliegen denk ik. Iemand een idee?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.