Vakantie en reizen
SuzyQFive
19-10-2025 om 23:36
Help Suzy de herfst door: vakantiebestemming gezocht
Ik heb dit weekend al zoveel dingen bekeken en kom er gewoon niet uit. Ik ga alleen op vakantie.
- 1 persoon
- vertrek vrijdag 24-10
- 1 week
- Zonzekere bestemming, de komende week. Spanje/Portugal/Italië valt daarom af.
- Vliegen vanaf AMS, GRQ, EIN, RTM, Dusseldorf/Weeze/Bremen mag ook maar voorkeur NL ivm OV abonnement
- Bij het strand, Bij het centrum (en dan het echte centrum, niet een winkelcentrum of aangrenzend dorpje)
- Ik hou van oude cultuur maar ook strand (niet om te bakken maar af en toe in de zee dobberen en op het strand een boek lezen)
- Ik ga geen auto huren (ivm creditcard), dus OV moet in orde zijn of loopafstand.
- verzorging moet minimaal halfpension zijn
Wie weet er iets leuks? Mag iets zijn dat je gezien hebt maar ook uit eigen ervaring.
SuzyQFive
20-10-2025 om 11:55
krulliebollie schreef op 20-10-2025 om 10:26:
Qua mooi weer denk ik dat je iets verder weg moet. Canarische eilanden of de ABC eilanden. Griekenland/ Turkije zijn nu echt niet meer zonzeker. Op sommige plekken is het seizoen ook voorbij en is er al veel gesloten. Qua kosten zou ik voor een Canarisch island gaan. Niet te ver vliegen en geen tijdverschil. Leven daar is ook niet zo duur. Veel halfpension en All Inclusive.
Kreta waren we eens in deze week en daar was toen idd de helft al dicht. De terrassen werden naast ons afgebroken bij wijze van 🤪
SuzyQFive
20-10-2025 om 11:57
MarvelousM schreef op 20-10-2025 om 10:44:
Je gaat geen auto huren ivm credit card? Wat een bizarre reden. Maar goed. Je kunt naar Gran Canaria gaan. Ik heb daar ook een tour over het eiland in een tourbus gedaan. Maar het kan niet echt tippen aan de vrijheid van je eigen huurauto.
Ik heb geen creditcard dus dan kan je vrijwel niet een auto huren. Mijn vriend heeft er wel een en die gaat dus niet mee. De cc moet op je eigen naam staan bij verhuur.
Ysenda
20-10-2025 om 12:14
SuzyQFive schreef op 20-10-2025 om 11:57:
[..]
Ik heb geen creditcard dus dan kan je vrijwel niet een auto huren. Mijn vriend heeft er wel een en die gaat dus niet mee. De cc moet op je eigen naam staan bij verhuur.
En een partnercard aanvragen? Zo heeft mijn zoon ook een creditcard.
Poezenmeisje
20-10-2025 om 12:43
Op Gran Canaria doen ze volgens mij niet heel moeilijk over een creditcard.
Mijn zwager kon zelfs een auto huren op Kreta met een gefaxte kopie van zijn rijbewijs.
Zelf rijd ik liever niet op die bergweggetjes. 😄
lientje69
20-10-2025 om 14:21
Is Madeira wat? Vond dochter prachtig. Temperatuur is daar nu ook prima.
Mmm. F gekeken maar te duur voor 1 persoon in jouw periode. Vrees dat t dan toch all inn Hurgada Egypte of iets in Turkije wordt...
MarvelousM
20-10-2025 om 16:00
lientje69 schreef op 20-10-2025 om 11:15:
[..]
Denk dat Suzy geen creditcard heeft.
Ja, die kun je gewoon aanvragen natuurlijk. Sowieso handig als je op reis bent.
Marty1984
20-10-2025 om 16:17
Misschien ook eens kijken of je in België (Zaventem bijvoorbeeld) kan vertrekken en wat België aan last minutes te bieden heeft?
De herfstvakantie begint hier komende vrijdag.
Ik zie dat het op dit moment heerlijk weer is in Cyprus.
Dolfje
20-10-2025 om 19:13
Poezenmeisje schreef op 20-10-2025 om 12:45:
Het weerbericht voor de komende twee weken op Gran Canaria.
Lekker daar zit ik over 1,5e week.
Van het voorjaar zaten we op Lanzarote in Playa Blanca, dat vind ik een van de fijnste badplaatsen.
Poezenmeisje
20-10-2025 om 20:17
MarvelousM schreef op 20-10-2025 om 16:00:
[..]
Ja, die kun je gewoon aanvragen natuurlijk. Sowieso handig als je op reis bent.
Ik dacht dat je met een creditcard je vakantie kon betalen en dan ook meteen verzekerd was voor bepaalde tegenslagen.
Blijkt dat mijn creditcard maar tot één maandsalaris gaat en ik die vakantie dus niet kon aftikken op het reisbureau.
Gelukkig had ik meer dan genoeg op mijn gewone bankpas.
Als ik méér wil betalen met de creditcard, dan moet ik blijkbaar eerst het geld storten op mijn creditcardrekeningnummer, aldus de Rabobankmevrouw. Gewoon de limiet ophogen kan niet. Wat een gesodemieter...
lientje69
20-10-2025 om 20:29
Poezenmeisje schreef op 20-10-2025 om 20:17:
[..]
Ik dacht dat je met een creditcard je vakantie kon betalen en dan ook meteen verzekerd was voor bepaalde tegenslagen.
Blijkt dat mijn creditcard maar tot één maandsalaris gaat en ik die vakantie dus niet kon aftikken op het reisbureau.
Gelukkig had ik meer dan genoeg op mijn gewone bankpas.
Als ik méér wil betalen met de creditcard, dan moet ik blijkbaar eerst het geld storten op mijn creditcardrekeningnummer, aldus de Rabobankmevrouw. Gewoon de limiet ophogen kan niet. Wat een gesodemieter...
Klopt. Mijne gaat ook maar tot 1000 euro
Neweve
20-10-2025 om 20:33
malaga?
Al is het weer deze week fenomenaal maar volgende week "lauw" (22 graden).
Ow vroeger was het een goedkope vlucht omdat het vliegtuig doorging naar Ibiza en Malaga was de tussenstop. Nu lijkt het flink veel duurder...
Neweve
20-10-2025 om 20:36
ik haal de Spaanse *ma steden door elkaar.
Ik bedoelde het eiland Mallorca
Voordeel: goedkoper.
Nadeel slechter weer (20 graden).
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.