Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Hannover

Ik overweeg een korte treincitytrip naar Hannover dit voorjaar. Gewoon omdat ik al vaak in Berlijn geweest ben, eens iets anders wil en hier altijd maar rücksichtlos langs dender in de IC naar Berlijn. 
Is iemand er wel eens geweest? Is het de moeite waard voor een dag of drie (2 nachten)? 

Mijn interesse's liggen bij (moderne/hedendaagse) kunst en architectuur en ik vind het heerlijk om gewoon rond te dwalen in een stad. 

Andere tips zijn ook zeker welkom. Horecatips gericht op vegetarisch/veganistisch bijvoorbeeld. Of iets met streetart?

Ja, paar jaar geleden twee nachtjes Hannover gedaan. Uitgebreid centrum om te shoppen en genoeg keuzes in restaurants. 
Wij hadden twee nachten geboekt in het Concorde Hotel in het centrum, dat was prima. Vlakbij zit een markthalle met veel kleine eettentjes. 
Hoogtepunt vond ik het Sprengel Museum, voor de liefhebber van moderne kunst. 
Ik kan me ook nog herinneren dat er een grote rommelmarkt was in het weekend, maar geen idee of dit wekelijks is of dat we gewoon mazzel hadden. 

Iets buiten het centrum zit een wijk met veel leuke kleine winkeltjes. (Ik ben de naam even kwijt) Je kan hier heel makkelijk en goedkoop met de tram naartoe. Verder is alles heel goed te lopen. 

Wat ik mij van Hannover herinner is vooral veel vakwerkhuizen. Maar van de expo 2000 is er nog wel het eea aan moderne architectuur. Denk dat een citytrip daar echt wel leuk is. Inmiddels zal de periferie vast een stuk moderner zijn dan tien jaar geleden. 

Schommelstoel

Schommelstoel

12-01-2022 om 19:43 Topicstarter

Het Sprengel Museum is inderdaad de hoofdreden dat ik toch eens naar Hannover wil 

Dankjewel voor jullie tips, het klinkt tof! 

Veel vakwerkhuizen heeft Hannover niet, daarvoor is het te veel een grote stad.
En in de tweede wereldoorlog is ook veel gebombardeerd.

In het gemeentehuis zijn leuke maquettes van de stad in vroegere tijden (middeleeuwen tot tweede wereldoorlog).
Zowiezo is dat gemeentehuis best een mooi gebouw.

Er is ook nog een flinke tuin een paar kilometer naar het westen, maar daar ben ik niet geweest.

Als je van (duitse) boeken houdt is mijn tip: de kringloopwinkel Fairkauf, in het centrum.

Er zijn een paar musea, maar eigenlijk vind ik Hannover niet heel interessant.

Ik vind Münster veel mooier (historisch centrum).
Of Aachen (veel historie, ook veel toeristen).

Misschien is wel leuk: Hannover combineren met het stadje Minden een kanaal gaat daar over een brug over de rivier, en historisch centrum), en dat is maar 30 km ofzo westelijk van Hannover.

Schommelstoel

Schommelstoel

13-01-2022 om 08:22 Topicstarter

Dankjewel Haarklover. 
Münster en Aachen ken ik beide. Münster vind ik prachtig en écht underrated als weekend bestemming voor Nederlandsers
Maar Aachen vind ik juist niet veel aan. Leuk voor een dag en daarna weer gauw naar huis. Zo zie je maar, het is zó persoonlijk 

Minden noteer ik voor een volgende keer. Goede tip! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.