Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Groepsreizen voor jongeren

Heeft er iemand recente ervaring (nou ja van voor corona) met groepsreizen voor jongeren (20-25 jaar). En dan met een jongere die alleen gaat. Gaan anderen vaak met twee of met een groepje zodat alleenreizende jongeren geen aansluiting vinden? Welke organisaties regelen het goed en welke minder? Hoeveel tijd van te voren weet je of de reis wel doorgaat? Kun je je bij dezelfde organisatie voor meerdere reizen inschrijven zodat je minder kans hebt dat een reis niet door gaat? Andere tips en adviezen? 

Je vraagt dit voor je zoon/dochter ? Hoe kijkt hij/zij er zelf tegenaan? 
Zonder reisgenoot (m/v) aansluiten kan heel relaxed zijn. Vrij. 

Dochter ging een paar keer met jongerenreis mee, samen met vriendin (verschillende, trouwens) en eenmaal op reis bleken ze minder eensgezindheid te hebben dan ze dachten. Mixen met de andere reisgenoten ging heel aardig.
De ene reis tref je het soms beter met reisleider en medereizigers dan de andere keer - Hoe beter het lukt je flexibel op te stellen, hoe leuker het wordt.

Maar laat hem/haar vooral zelf een keus maken. Mijn kinderen van 20-25 zouden er niet blij mee zijn als ik hun vakantieplanning zou doen😎

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-09-2021 om 23:32

singlereizen.nl begin gewoon met een weekend

geen recente ervaring, maar van mezelf 20 jaar geleden.
Er waren altijd anderen die ook alleen reisden. Bij 1 van die organisaties kon je zelfs zien wie er meegingen (Als in: jongens/meiden, leeftijd, groepjes).  

1 keer ging een reis niet door, kon ik een andere bestemming kiezen.

Ik heb gereisd met nederlandse organisaties (bijv fox vakanties), maar ook lokale organisatie. Dus zelf vlucht naar startlocatie regelen en daar de internationale groep ontmoeten.

Zelf ooit geboekt bij Sjoestring en Fox.
Een keer met vriendin groepsreis geboekt en inderdaad juist meer met anderen opgetrokken dus ga gewoon lekker alleen, contact maken gaat vanzelf.

Of reizen doorgaan, ligt natuurlijk aan de corona regels per land. Of ga lekker in je uppie backpacken, dan ontmoet je ook veel leuke mensen in hostels.

Ik zou vooral kijken naar waar je naartoe wilt en welk type vakantie. Dan kan je daar ook een aanbieder bijzoeken. Ik kreeg ooit de tip voor Zuid-Afrika van drifters.co.za - geweldige tijd gehad en veel vrijheid gevoeld juist omdat ik alleen reisde. Ik vond het in mijn eentje vliegen wel even spannend, maar tegelijk ook een goede stap om buiten mijn comfortzone te komen. Ik was echt trots op mezelf. 

Bij veel singlereizen kun je ook selecteren op leeftijd. Dan is de rest ook alleen en is het makkelijk om contact te leggen. Single reizen zijn geen date reizen oid. Vaak zie je erbij staan of het met gegarandeerd vertrek is, of vanaf hoeveel personen em dan vaak ook hoeveel mensen al hebben geboekt/hoeveel plekken nog vrij zijn. De keren dat ik gegaan ben (was wel iets ouder, eind 20) boekte je gewoon de vakantie. Het is nooit in me opgekomen om meerdere vakanties tegelijk te boeken voor het geval er een niet door zou gaan. Maar als je gratis kunt annuleren is dat vast een optie. Alleen niet zo netjes. 
Organisaties waar ik mee ben geweest; nosun, fox en voigt. Allemaal heel verschillend, ligt er natuurlijk ook aan wat je wil.

Bij Djoser zitten ook vaak twintigers in de groep. 
Maar als het om een feestvakantie gaat zijn Cirkel en Mambo wellicht meer geschikt. 

redbulletje schreef op 12-09-2021 om 11:07:

Bij Djoser zitten ook vaak twintigers in de groep.
Maar als het om een feestvakantie gaat zijn Cirkel en Mambo wellicht meer geschikt.

Het ligt inderdaad aan het soort vakantie dat je wilt. Met Djoser, Shoestring en Fox heb ik goede ervaringen voor mooie (verre en wat dichterbije) groepsreizen. Over Djoser was ik het meest positief, maar is meestal ook wel de duurste van de drie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.