Vakantie en reizen
EchteNoorderling
15-07-2025 om 09:46
Geen behoefte (meer) aan op vakantie gaan. Ben ik raar?
Heb nu paar weken vakantie, maar ga niet weg. Totaal geen behoefte aan. Zou het geld er wel voor hebben, maar het er niet voor over. Maar om me heen lijkt weggaan een must. Heb ik echt nooit gesnapt. Een goede vriendin leeft daar helemaal naar toe, een dag of tien naar buitenland. Situatie: ik woon sinds 2 jaar in fijn ruim huis in leuk dorp, met voor- en achtertuin. Vanuit een klein huis in stad, met geen buiten. Heb ook geen kinderen. Kinderen moeten altijd op vakantie?
Vooral de hel die Schiphol heet… Als ik in de vliegtuigstoel zat, was het okay, maar om Schiphol door te komen had ik ‘pammetjes’ nodig…(veel heen en weer ivm lange afstandsrelatie, die inmiddels uit is).
Tulpje25
15-07-2025 om 10:02
Je bent niet raar, ik ga ook niet op vakantie naar het buitenland. Ik heb nu vakantie, maar ben gewoon thuis. Ik heb een mooi balkon waar ik op kan zitten. Ik ben dagjes weg gegaan. Verder heb ik vier katten waar ik voor moet zorgen. En ik heb eigenlijk geen behoefte om op vakantie te zijn
Poekewiki
15-07-2025 om 10:19
Je bent niet raar, maar sommige mensen vinden dat raar. Bij mij op het werk is hét topic ook altijd of dé net voorbije vakantie of de geplande vakantie. Het lijkt alsof velen toch van vakantie naar vakantie lijken te leven.
Ik ga heus graag op vakantie als ik ga, maar ik heb er niet aldoor behoefte aan. Ik vind het thuis net zo prettig - leuk huis, leuke stad, leuke vrienden. Soms wil ik wel eens een andere omgeving zien, maar als het niet zo is, kan ik thuis net zo goed genieten.
Enige is: ik kan wel het beste echt afschakelen en uitrusten als ik niet thuis ben - thuis zie en bedenk ik toch steeds wel nuttige klusjes die gedaan kunnen worden.
Loeki72
15-07-2025 om 10:23
Ik ga graag op vakantie en kom graag weer thuis. Ik heb zeker altijd wel 3 weekendjes weg of vakanties gepland en geboekt staan. Als ik thuis zou blijven is het gewoon de dagelijkse gang van zaken en ik vind het fijn om daar even uit te zijn en nieuwe omgevingen te zien. Ik krijg ook meer energie op vakantie dan thuis.
Pimpelmees67
15-07-2025 om 10:33
Natuurlijk is niemand verplicht om op vakantie te gaan. Maar ik snap het Schiphol argument niet. Ten eerste hoef je niet te vliegen, ten tweede zijn er ook andere vliegvelden. Ik trek Schiphol ook niet en probeer dus altijd vanaf Rotterdam te vertrekken.
Anna76
15-07-2025 om 10:38
Pimpelmees67 schreef op 15-07-2025 om 10:33:
Natuurlijk is niemand verplicht om op vakantie te gaan. Maar ik snap het Schiphol argument niet. Ten eerste hoef je niet te vliegen, ten tweede zijn er ook andere vliegvelden. Ik trek Schiphol ook niet en probeer dus altijd vanaf Rotterdam te vertrekken.
Is misschien niet altijd praktisch/mogelijk, vooral als je vaker vliegt. Schiphol is inderdaad wel echt megakut, Rotterdam is fijner (voor zover je van fijn kan spreken bij vliegen). Maar ja, dan moet er wel een vlucht naar jouw bestemming vertrekken natuurlijk.
Diezijnvanmij
15-07-2025 om 10:38
Nee hoor. Ik denk dat het een bevestiging is dat je het 'normale' leven heel goed ingericht hebt. Mooi toch juist?
Chiquita
15-07-2025 om 10:47
nee, niet raar. Fijn huis, fijne vakantie, alles om je heen. Waarom dan de stress van tevoren om alles te regelen, op vakantie stress want er is altijd wel iets wat niét fijn is en dan de stress van thuiskomen en weer alles netjes krijgen ![]()
Zelf jaren niet weg geweest, ook heerlijk gewoon thuis. Dit jaar voor het eerst weer 7 dagen weg geweest
Ginevra
15-07-2025 om 10:52
Poekewiki schreef op 15-07-2025 om 10:19:
ik kan wel het beste echt afschakelen en uitrusten als ik niet thuis ben - thuis zie en bedenk ik toch steeds wel nuttige klusjes die gedaan kunnen worden.
Dat heb ik dus ook. Op een andere plek ga ik echt uitrusten, lezen, wandelen, dat soort dingen. Thuis ga ik ófwel klusjes doen, ófwel me lichtelijk schuldig voelen dat ik nu die klusjes nog steeds niet doe terwijl ik nu tijd heb.
En daarnaast heeft het mijn horizon toch wel verbreed om iets van andere landen te zien. En dan bedoel ik niet op een strand liggen in een all-inclusive resort, maar de schitterende heuvels in Schotland bijvoorbeeld. Ik hoef niet vreselijk ver weg te gaan, maar ik geniet wel enorm van een andere omgeving.
Mijn man hoeft ook niet zo nodig op vakantie, als het aan hem lag gaan we niet, maar als ik dan doorzet en we zijn ergens, dan geniet hij er meestal toch ook wel erg van.
watertoren
15-07-2025 om 10:56
Ik ga graag en vaak op vakantie. Ik leef daar naar toe. Ik heb thuis ook alle luxe maar het weer niet mee. Niks zo lekker om in je bikini in december op het strand te liggen in Egypte en om dan te horen dat het echt koud is in Nederland.
Schommelstoel
15-07-2025 om 10:57
Ieder zijn ding, toch? Niet op vakantie willen is niet raar, niemand verplicht je om weg te gaan.
Ik kan me thuis prima twee weken vermaken, maar ik ben wel meer ontspannen na twee weken weg van huis. Andere omgeving, even alles van me af laten glijden, fysieke afstand van werk, etc.
En dat kan ook zonder Schipholstress of zonder überhaupt te vliegen.
Maar als jij liever thuis blijft, helemaal goed!
Due-scimmie
15-07-2025 om 11:01
Ik ben graag thuis, maar als ik thuis ben heb ik 100 dingen te doen altijd en kan ik moeilijk rust vinden. Om vakantie heb ik daar minder last van.
Poezenmeisje
15-07-2025 om 11:04
Je bent niet raar en er is niets mis mee om gewoon lekker thuis te chillen.
Widajo
15-07-2025 om 11:09
ik vind je niet raar! Heerlijk toch als je zo geniet van je eigen huis en omgeving? Scheelt ook veel geld
Ik houd er wel van om op vakantie te gaan. Nooit via Schiphol, inderdaad veel te groot en te druk. Wij vliegen vanaf Düsseldorf en de reis, heen en terug, geeft inderdaad stress maar ik geniet van de zon, het zwembad, de mensen, de gastvrijheid en vooral van niks/heel weinig doen.
Maar, ik werk in het onderwijs dus houd nog ruim 4 weken vakantie in eigen huis over. Die plan ik te vol of ik lig op de bank tv te kijken, dus ik ga liever 'op vakantie'.
Fijne vakantie!
Ted68
15-07-2025 om 11:24
Je bent helemaal niet raar: Wij vragen ons ook vaak auf wat nou de meerwaarde van vakantie is…
Vroeger veel gereist; maar hebben geen behoefte meer aan bedelende kinderen….Ook geen behoefte aan vieze vreetschuren ( Hotels).
En ook niet aan files etc.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.