Vakantie en reizen
MMcGonagall
13-04-2026 om 08:50
Gaat er nog iemand naar Azië dit jaar?
In oktober willen wij nog 10-14 dagen weg, bij voorkeur richting een zonnig oord in Azië. Helaas gaan de meeste vluchten via luchthavens die recent nog gesloten waren vanwege de oorlog met Irak. Er gaan ook wel enkele rechtstreekse vluchten maar die zijn twee keer zo duur.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Afwachten of je tegen die tijd alweer via Dubai kunt, of toch omboeken?
Mijn dochter vliegt rechtstreeks naar Bangkok maar de vluchten vanuit Bangkok naar de regio komen niet standaard in de zoekmachines.
Ik wacht dus maar af met boeken. Misschien is een pakketreis ook het verstandigst als het daar instabiel blijft.
Grindelwald
13-04-2026 om 10:23
Vliegt China Air niet meer rechtstreeks vanaf Schiphol naar Bangkok? Of Eva air?
Yumi
13-04-2026 om 10:41
Laatst hoorde ik in het journaal, dat vluchten binnen Europa waarschijnlijk goed zouden gaan. Daarbuiten zou de terugreis onzeker zijn, maar het blijft natuurlijk gissen tegen die tijd weet je niet hoe het ervoor staat.
Auwereel
13-04-2026 om 12:04
Zit net te kijken wat mijn dochter en a.s. schoonzoon kwijt zullen zijn aan een ticket naar Nieuw Zeeland, als ze inderdaad in augustus willen vertrekken.
Volgens nu is een overstap in Hamad international airport mogelijk, in Qatar, op 500 km afstand van de straat van Hormuz. Ik hoop dat ze voor een ander ticket kiezen.
De terugreis is minder belangrijk als je gaat emigreren.
Auwereel
13-04-2026 om 12:06
Een ander probleem behalve of je kan landen op een bepaald vliegveld, is de kerosine. Als er een tekort is vanwege de oorlog US-Iran beperkt dat ook behoorlijk je keuze.
Gebruikersnaaminvullen
13-04-2026 om 17:05
Misschien kun je kijken naar 2 enkele reizen. Ik zie dat EvaAir wel rechtstreeks terugvliegt van Bangkok. KLM ook, maar niet als je een retour kiest.
Dolfje
13-04-2026 om 18:46
En als je vanaf Duitsland gaat? Wij zijn toen Herk gegaan van Düsseldorf via Dubai maar terug door omstandigheden rechtstreeks van Phuket naar Düsseldorf.
MMcGonagall
13-04-2026 om 18:58
Ik wil niet naar Thailand, maar een van de landen daar in de buurt. Aangezien mijn dochter rechtstreeks vliegt naar Bangkok (andere vakantie), was ik verbaasd dat de voorstellen die ik kreeg via Skyscanner allemaal via Dubai en omstreken gaan. Nu kan ik dus wel Bangkok boeken vanaf Schiphol en dan een korte vlucht bij een lokale maatschappij, maar dan heb je geen rechten bij vertraging.
RaSa
13-04-2026 om 19:39
MMcGonagall schreef op 13-04-2026 om 18:58:
Ik wil niet naar Thailand, maar een van de landen daar in de buurt. Aangezien mijn dochter rechtstreeks vliegt naar Bangkok (andere vakantie), was ik verbaasd dat de voorstellen die ik kreeg via Skyscanner allemaal via Dubai en omstreken gaan. Nu kan ik dus wel Bangkok boeken vanaf Schiphol en dan een korte vlucht bij een lokale maatschappij, maar dan heb je geen rechten bij vertraging.
Wordt er normaal wel rechtstreeks gevlogen naar dat land? Want dat is niet altijd het geval natuurlijk. Is het geen optie om rechtstreeks naar Bangkok te pakken. Dan 1 a 2 dagen daar verblijven en dan weer verder?
MMcGonagall
13-04-2026 om 20:03
RaSa schreef op 13-04-2026 om 19:39:
[..]
Wordt er normaal wel rechtstreeks gevlogen naar dat land? Want dat is niet altijd het geval natuurlijk. Is het geen optie om rechtstreeks naar Bangkok te pakken. Dan 1 a 2 dagen daar verblijven en dan weer verder?
Dat denk ik niet hoor, maar rondom de Emiraten vind ik dus niet zo’n prettig idee nu. Ik ga sowieso pas over een paar maanden boeken, maar ik was wel benieuwd hoe anderen dat doen.
Gebruikersnaaminvullen
13-04-2026 om 22:21
MMcGonagall schreef op 13-04-2026 om 18:58:
Weet je waar je wel naartoe wil?
Mugske
14-04-2026 om 21:19
Auwereel schreef op 13-04-2026 om 12:04:
Zit net te kijken wat mijn dochter en a.s. schoonzoon kwijt zullen zijn aan een ticket naar Nieuw Zeeland, als ze inderdaad in augustus willen vertrekken.
Volgens nu is een overstap in Hamad international airport mogelijk, in Qatar, op 500 km afstand van de straat van Hormuz. Ik hoop dat ze voor een ander ticket kiezen.
De terugreis is minder belangrijk als je gaat emigreren.
Naar Nieuw Zeeland zou je ook via USA kunnen vliegen. Ik ben destijds van NZ naar LA en dan naar Londen gevlogen.
Auwereel
14-04-2026 om 22:03
Mugske schreef op 14-04-2026 om 21:19:
[..]
Naar Nieuw Zeeland zou je ook via USA kunnen vliegen. Ik ben destijds van NZ naar LA en dan naar Londen gevlogen.
Lastig is dat je echt de US in moet, dus zelf je bagage handlen, paspoort, checks. Met de "Trump administration" schijnen ze behoorlijk streng te zijn en de tijd ervoor te nemen, heb ik me laten vertellen.