Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Fietsen in Engeland

Doordat ik na een ernstige ziekte beperkt ben in mijn manier van vakantievieren, zijn wij op zoek naar een nieuwe manier.
Erge warmte en grote hoogteverschillen zijn niet meer zo aangenaam. Nu denken we erover om in mei of juni naar Zuid-Engeland te gaan met de camper. We willen dan onze fietsen meenemen en (meerdaagse) fietstochten maken, waarbij we met de trein weer terug kunnen gaan naar de camper.
Waar kunnen we dit het beste doen en zijn er fietsroutes beschikbaar? Ook ben ik geïnteresseerd in bijzondere bezienswaardigheden.

https://fietseninengeland.nl/

lijkt me wel geschikt. 

Picunia

Picunia

12-02-2022 om 13:00 Topicstarter

Dank voor de tip. Ik heb meteen een gidsje besteld.
Ik hoop dat er ook nog forummers zijn, die zelf ervaringen hebben en mij wat informatie kunnen geven. 

Ik heb een deel van de route van Harwich naar Lands End gefietst, maar dat is al weer een jaar of 8 geleden. Helaas zijn we niet verder dan Maidenhead gekomen, toen begaf de fiets van mijn zoon het ΅beyond repair¨
Dat stuk is vrij vlak en prima te doen. Met de trein in Engeland vind ik nog altijd wel een gedoe. Vaak moet je van te voren reserveren. Hoogtepunten vond ik Windsor Castle en de geheime ondergrondse bunker van Kelvedon Hatch. Lijkt van buiten een onschuldig bungalowtje en er gaat een wereld onder schuil. En dwars door Londen fietsen natuurlijk, dat was geweldig. De route ligt grotendeels langs in onbruik geraakte spoorlijnen. Daarbuiten is het voor fietsers eigenlijk wel behelpen. We hebben een hele leuke vakantie gehad. Je ziet zoveel meer op de fiets.  Maar diep in mijn hart vond ik de route naar Hoek van Holland eigenlijk  afwisselender. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.