Vakantie en reizen
Groentetuin
11-03-2026 om 10:07
Fantaseer je mee?
Er zijn genoeg topics zo als "wat zou je doen als je een grote prijs won?"
Nou ik weet het !
En ik fantaseer er volop over, heerlijk!
Fantaseer je mee?Gewoon een luchtigtopic
Graag krijg ik input...
Je mag natuurlijk ook je eigen fantasie delen![]()
Groentetuin
11-03-2026 om 10:11
to trapt af
Bij ons in de gemeente staat een prachtige kavel te koop.
Ik droom altijd al van een camping oid, maar dat mag hier niet
Wel ideaal voor bv een groot groepsverblijf ( er mag een erg grote woning gebouwd met bijgebouwen)
Dus fantaseer ik er vrolijk op los.
De vraag is: wat zou jij aantrekkelijk vinden om een groepsverblijf te boeken?
Waarom juist wel en waarom juist niet?
Budget is in mijn fantasie ruim, maar t moet uiteraard uiteindelijk winstgevend zijn.
Rekenenisleuktaalook
11-03-2026 om 10:28
Groentetuin schreef op 11-03-2026 om 10:11:
to trapt af
Bij ons in de gemeente staat een prachtige kavel te koop.
Ik droom altijd al van een camping oid, maar dat mag hier niet
Wel ideaal voor bv een groot groepsverblijf ( er mag een erg grote woning gebouwd met bijgebouwen)
Dus fantaseer ik er vrolijk op los.
De vraag is: wat zou jij aantrekkelijk vinden om een groepsverblijf te boeken?
Waarom juist wel en waarom juist niet?
Budget is in mijn fantasie ruim, maar t moet uiteraard uiteindelijk winstgevend zijn.
Ik wil op een kleine school. Groep acht kamp zijn hooguit 12 tot 14 kinderen. Bijna elk groepsverblijf wordt dan te duur want minstens geschikt voor het dubbele aantal kinderen. Iets als Stay Oké is ook te duur want die paar kinderen moeten ook het geld voor de leerkrachten opbrengen.
Zou mooi zijn als je dan met je groepsverblijf ook iets goed zou willen doen voor groepen zoals wij.
Groentetuin
11-03-2026 om 10:37
Rekenenisleuktaalook schreef op 11-03-2026 om 10:28:
[..]
Ik wil op een kleine school. Groep acht kamp zijn hooguit 12 tot 14 kinderen. Bijna elk groepsverblijf wordt dan te duur want minstens geschikt voor het dubbele aantal kinderen. Iets als Stay Oké is ook te duur want die paar kinderen moeten ook het geld voor de leerkrachten opbrengen.
Zou mooi zijn als je dan met je groepsverblijf ook iets goed zou willen doen voor groepen zoals wij.
Totaal andere input dan ik in gedachten had,maar daarom erg leuk.
Ik ging uit van een luxe groepsaccommodatie voor families, ook omdat we dat zelf wel eens boeken.
Dus ik dacht meer aan :wel of niet een basket/volleybal/voetbal veld?
Speel zolder of kelder voor kinderen?
Zwembadje of hottub?
Fietsen beschikbaar stellen?
Hoe binnen inrichten?
Wat is leuk wat juist niet
Etc etc
Wat jij aankaart is een totaal andere doelgroep waar ik niet aan gedacht had. De locatie zou er erg geschikt voor zijn( grenst aan natuurgebied)
Maar ik denk wel gelijk :deze groepen zoeken alleen iets als afsluiting schooljaar,niet het hele jaar rond dus daarom niet rendabel denk ik.
Dank voor je input
absor
11-03-2026 om 10:45
ik zou voor al mijn kinderen een huis kopen. Ja ik weet het superegoistisch.
Groentetuin
11-03-2026 om 10:50
absor schreef op 11-03-2026 om 10:45:
ik zou voor al mijn kinderen een huis kopen. Ja ik weet het superegoistisch.
Waarom is dat egoïstisch ? Dat is toch helemaal geweldig!
Groentetuin
11-03-2026 om 10:57
Ted68 schreef op 11-03-2026 om 10:48:
Ik zou en stoppen met werken , en mijn kinderen allemaal wat geven.
Wij zijn pas gestopt, en als je niet meer hoeft is t helemaal geweldig.
Kinderen zouden bij ons ook natuurlijk hun deel krijgen.
De groepsaccommodatie is echt mijn fantasie,leuk om een keer iets groots op te zetten, ik ben van de dealtjes en handeltjes maar altijd op kleine schaal.
Ik zou zoiets(een goedlopende bedrijf)ook na willen laten.
Schemerlampje
11-03-2026 om 11:03
Wat ik bij groepsaccommodaties fijn vind, is als de slaapkamers en de gezamenlijke ruimte niet in één gebouw zijn. Zodat mensen die rust willen of willen slapen geen last hebben van de mensen die nog willen doorzakken/spelletjes willen spelen.
Zelf zou ik met heel veel geld, een appartementje kopen voor studerende oudste. Zelf willen we op termijn ook naar iets gelijkvloers. Beide kinderen willen we leningloos laten studeren.
Verder zou er ook flink wat naar goede doelen gaan. Misschien daarvoor een fonds oprichten, waaruit dan elk jaar donaties kunnen worden gedaan. Verder zullen we ook wat uitdelen aan broers en zussen.
Dolfje
11-03-2026 om 11:09
Ik zou als eerste stoppen met werken. Dan zou ik een combi willen doen van reizen / vakanties en ergens wat goede doelen steunen of investeren in kleine lokale projecten her en der ( heb nog niet gefantaseerd wat voor projecten maar die zijn er vast genoeg te vinden, iets met dierenopvang of eco- toerisme of zo schiet me nu te binnen).
Uiteraard ben ik dat ook super slank en fit en sportief en nergens pijn want he mijn fantasie 
ToetieToover
11-03-2026 om 11:11
Ik zou een glutenvrij café openen en daar bordspelavonden en handwerkmiddagen organiseren. Ik zou dat inrichten met kringloopmeubels die ik zelf verzameld en beschilderd heb. Aan de verlichting zou ik speciale aandacht besteden: je moet goed je bordspel of handwerk kunnen zien, maar het moet ook dramatische licht-donker contrasten hebben. Liefst in een locatie met een kas eraan vast, waarin ik met mijn hooikoorts toch lekker kan tuinieren en een Tiny house/atelier in kan zetten. Dat grenst dan aan het café uiteraard. Daarnaast is er een ruimte voor de dojo/yoga studio. In een hoge ruimte die een serene sfeer uitademt, want het café is namelijk een soort eclectisch geheel met veel kleur. Ik zou speciaal aandacht besteden aan de geluidsdemping.
Tuinfluiter
11-03-2026 om 11:26
In een luxe groepsaccommodatie zou ik gelijkwaardige slaapkamers met een eigen badkamer fijn vinden en de keuken moet goed uitgerust zijn.
Als ik zelf een grote prijs zou winnen zou ik mijn kinderen ook een flink bedrag geven zodat ze geen hypotheek hoeven af te betalen.
Zelf zou ik iets vaker een mooie reis maken.
MarvelousM
11-03-2026 om 11:33
In een luxe groepsaccommodatie wil ik niet zelf de vaatwasser nog moeten uitruimen op de dag van vertrek. Ik zou ook het liefst pas om 12 uur uitchecken en niet om 10 uur al. Alle kamers graag met een deur. Een indoor zwembad en sauna zijn helemaal geweldig.
lotte_b
11-03-2026 om 11:53
Ik vind dit soort fantasieën altijd leuk.
Als ik echt een grote prijs zou winnen zou ik denk ik eerst een tijdje reizen. Niet eens extreem luxe, maar gewoon langer de tijd hebben om ergens te blijven.
Verder zou ik waarschijnlijk een huis kopen op een rustige plek, liefst ergens dicht bij natuur of water.
En eerlijk gezegd zou ik ook gewoon een deel opzij zetten zodat ik wat minder zou hoeven werken. Dat lijkt me misschien nog wel het fijnste.
Netherfield
11-03-2026 om 11:59
Helaas gisteravond geen 3,8 miljoen (ik had een 1/5 lot) gewonnen in de Staatsloterij. Ik zou met dat geld:
- hypotheek aflossen
- beide kinderen een huis kopen (max half miljoen per huis)
- met de overige 2,5 miljoen in de vastgoed gaan, appartementjes kopen, laten opknappen door ploegje vaste mensen, leuk inrichten en verhuren aan expats. Ja, daar zit nu hogere belasting aan maar dat lukt vast wel. In de tijd die man en ik dan over hebben, lekker reizen en wat vrijwilligerswerk ofzo.
Maar ik had precies 0 euro gewonnen dus we dromen nog even verder.
Bailey26
11-03-2026 om 12:11
Als ik echt heel veel geld zou hebben dan kocht ik een boerderij aan de rand van de stad. Vervolgens moet dat dan een zorgboerderij worden. Deels voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan de andere kant een dagbesteding voor kinderen.
Met veel verschillende dieren en planten en een mooie kas. Waar we high tea kunnen bieden.
Met een grote speeltuin voor kinderen uit de buurt.
En omdat ik toch genoeg geld heb hoef ik mij alleen maar bezig te houden met de leuke kanten van mijn droom. Voor alle andere zaken kan ik mensen inhuren.
(En ja als ik toch zo veel geld zou hebben dan komt mijn kind en familie ook niks te kort. Maar dat zijn andere wensen)