Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Eurocamp en schoonmaken

Wij hebben een leuke camping op het oog in Frankrijk voor volgend jaar en één van de opties is om een stacaravan te boeken via Eurocamp. 

Probleem is dat je bij deze camping de eindschoonmaak niet kan bijboeken. Nu laten wij onze accommodatie altijd opgeruimd en netjes achter, maar ik wil niet aan het eind van mijn vakantie een grote schoonmaak houden. Hoe streng is Eurocamp als het om de eindschoonmaak gaat?

Ook roept het bij mij ook de vraag op hoe schoon we het huisje aantreffen als we aankomen. Hoe goed heeft mijn voorganger schoongemaakt? Of zorgt Eurocamp zelf ook nog voor een schoonmaak?

Iemand ervaring met het schoonmaakbeleid van Eurocamp en hoe schoon de accommodatie is bij aankomst? Het gaat mij dus om ervaringen op campings waar je de eindschoonmaak niet kan bijboeken.

Toen ik er 35 jaar geleden werkte, waren we niet echt streng als campsite courriers. Schoonmaken moesten we toch voor de volgende klant.

Als iets echt uitgeleefd was dan moesten we dat melden, maar wij hadden blijkbaar alleen nette klanten.

Ik zou het wel waarderen als je het even aangeveegd hebt en het doucheputje en het toilet schoon.

als je het niet bij kunt boeken ga ik er vanuit dat het er bij in zit en dat je het veegschoon moet achterlaten, vaatwasserbestendig, remsporen uit het toilet maar niet uitgebreid schoonmaken.

HumpieDumpie

HumpieDumpie

09-10-2025 om 15:03 Topicstarter

@Ysenda, er staat duidelijk bij dat de eindschoonmaak niet is inbegrepen. Het schoonmaken zoals jij beschrijft doen wij standaard bij vertrek.

Maar dit is de verwachting van Eurocamp volgens haar website:

• Veeg en reinig de kookplaat, gootsteen, werkbladen, kasten, planken, laden, koelkast en vriezer, magnetron, en maak het koffiezetapparaat/machine en de oven schoon.
  • Maak het toilet, de wastafel, de kranen, de douchebak en de kasten schoon. Planken schoonvegen
  • Vegen en dweilen van de vloeren, vegen van planken, meubels en bank, legen van vuilnisbakken
  • De vlonders vegen en meubels vegen

Wij nemen hiervoor zon pak met van die wegwerpschoonmaakdoekjes mee. Alles even schoonvegen maar gaan niet staan boenen ofzo.

Dweilen?
Die verstrekten we destijds niet, ook niet in de stacaravans.

Veegschoon is prima, prullenbak met condooms leeg is ook fijn.

HumpieDumpie schreef op 09-10-2025 om 15:03:

@Ysenda, er staat duidelijk bij dat de eindschoonmaak niet is inbegrepen. Het schoonmaken zoals jij beschrijft doen wij standaard bij vertrek.

Maar dit is de verwachting van Eurocamp volgens haar website:

• Veeg en reinig de kookplaat, gootsteen, werkbladen, kasten, planken, laden, koelkast en vriezer, magnetron, en maak het koffiezetapparaat/machine en de oven schoon.
  • Maak het toilet, de wastafel, de kranen, de douchebak en de kasten schoon. Planken schoonvegen
  • Vegen en dweilen van de vloeren, vegen van planken, meubels en bank, legen van vuilnisbakken
  • De vlonders vegen en meubels vegen

Wat gebeurt er als je dat niet goed doet naar hun eisen? Staat dat  ook ergens? Iets met borg of zo?

Als de schoonmaak niet inclusief is en je kunt het niet als optie aanvinken dan boek ik die accommodatie niet. Niet meer althans. 

Niemand heeft zin in schoonmaken dus als je niet de eerste gast van het seizoen bent dan heb je het te doen met wat je voorgangers voor je achterlaten. En daar heb ik dus geen zin meer in. 

Kampeerder schreef op 09-10-2025 om 18:41:

Als de schoonmaak niet inclusief is een je kunt het niet als optie aanvinken dan boek ik die accommodatie niet. Niet meer althans.

Niemand heeft zin in schoonmaken dus als je niet de eerste gast van het seizoen bent dan heb je het te doen met wat je voorgangers voor je achterlaten. En daar heb ik dus geen zin meer in.

Eens. Ik heb daarom ook wel eens wat anders gezocht.

HumpieDumpie

HumpieDumpie

09-10-2025 om 19:05 Topicstarter

Dolfje schreef op 09-10-2025 om 17:57:

[..]

Wat gebeurt er als je dat niet goed doet naar hun eisen? Staat dat ook ergens? Iets met borg of zo?

Ze zeggen inderdaad dat je dan je borg niet terug krijgt. Ik weet dus niet hoe streng ze zijn in de praktijk.

HumpieDumpie

HumpieDumpie

09-10-2025 om 19:06 Topicstarter

Als de schoonmaak niet inclusief is en je kunt het niet als optie aanvinken dan boek ik die accommodatie niet. Niet meer althans.

Daar ben ik dus ook bang voor.

Bij onze vorige camping werden ook als schoonmaak niet was afgekocht de huisjes echt nog wel nagelopen door de schoonmaak. Die hangen tenslotte toch nieuwe wc-rol en leggen vaak welkomspakketje neer. 

Ik had de pest aan klanten die zaten te zeiken dat de accommodatie niet schoon zou zijn. 

Dan maakte ik mijn vinger nat, vroeg wáár het niet schoon was en haalde mijn vinger daar overheen. Vervolgens liet ik mijn vinger zien en likte de schone vinger af.

Meestal kwam de man dan zeggen "Please excuse my wife, she's pregnant/tired/whatever..."

Zeker weten dat ik zorgde dat het schoon was.

Als je een bungalowtje huurt, dan wordt er meestal gevraagd of je de afwasmachine leeg wilt achter laten en het beddengoed af te halen en in een dekbedovertrek te doen.

Als je het een béétje netjes achterlaat, dan is er niets aan de hand.

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.

Poezenmeisje schreef op 09-10-2025 om 20:03:

[..]

Ik had de pest aan klanten die zaten te zeiken dat de accommodatie niet schoon zou zijn.

Dan maakte ik mijn vinger nat, vroeg wáár het niet schoon was en haalde mijn vinger daar overheen. Vervolgens liet ik mijn vinger zien en likte de schone vinger af.

Meestal kwam de man dan zeggen "Please excuse my wife, she's pregnant/tired/whatever..."

Zeker weten dat ik zorgde dat het schoon was.

Nou, dat had je niet gedaan in de situaties waar ik nu aan denk. 

Een huisje waar iedereen het schoon moest achterlaten maar duidelijk niemand dat echt gedaan had. Vies, vet fornuis. Schimmel in de koelkast, iets dat ontploft leek in de magnetron.  etc etc. 

Vaker zo'n huisje bij aankomst schoongemaakt en bij vertrek niet meer. En dan nog lieten we het schoner achter dan we het aantroffen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.