Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Ervaringen reizen in Duitsland van hotel naar hotel

We gaan volgende week op vakantie naar Duitsland. We gaan van boven naar onder reizen en doen verschillende hotels aan. 
Weet dat het niet handig is, zo'n reis tijdens een pandemie, maar tsja was al geboekt.... 
We zijn met 2 volwassenen en 2 pubers.
Allemaal gevaccineerd (pubers hebben eergisteren hun 2e prik gehad). 
Nu zien we wat betreft C-maatregelen de bomen door het bos niet meer. 
We hebben alle qr-codes en morgen laten we de kinderen nog een test doen. 

Zijn er anderen met ervaringen? Wat kunnen we verwachten en moeten we nog meer voorbereidingen treffen?

volgens mij moeten je kinderen in quarantaine omdat de 2e vaccinatie nog niet 14 dagen geleden is gezet. 

Van de site van de anwb:

Negatieve test: Ja, bij binnenkomst verplicht (vanaf 6 jaar), tenzij je een vaccinatie- of herstelbewijs kunt overleggen

Volledige vaccinatie is 2x inenting met Pfizer, Moderna of AstraZeneca +14 dagen of 1x inenting met het Janssen-vaccin +28 dagen

Anders een PCR-test (max. 72 uur oud) óf snelle antigeentest (max. 48 uur oud) én 10 dagen verplichte quarantaine, ongeacht de leeftijd. Na 5 dagen opnieuw test. Indien negatief, dan vervalt de quarantaine


ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

01-08-2021 om 21:34

Ik wilde typen wat zzonnetje me voor is. Plus dat jullie je moeten aanmelden met een inreisformulier (vaccinatiebewijs van de ouders, testbewijzen van de pubers).

Vanwege die quarantaine voor de pubers zou ik een andere vakantiebestemming zoeken dit jaar.

Dus ze zijn vrijdag gevaccineerd? Vanaf de 13e werkt hun QR code dan? Wanneer zouden jullie precies gaan?

Brienne

Brienne

01-08-2021 om 21:56 Topicstarter

Woensdag

Brienne

Brienne

01-08-2021 om 21:57 Topicstarter

Brienne schreef op 01-08-2021 om 21:56:

Woensdag

QR code hebben we al

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

01-08-2021 om 22:08

Brienne schreef op 01-08-2021 om 21:57:

[..]

QR code hebben we al

Alleen geeft de info (van die code) aan dat de vaccinatie woensdag nog geen twee weken geleden was en dat geldt in DL niet als volledig gevaccineerd. Dus moeten ze testen èn in quarantaine. En vergeet het inreisformulier niet in te vullen.

Volgens mij ook die 14 dagen na vaccinatie...
ik zou het even heel goed uitzoeken, desnoods via het Duits verkeersbureau oid want ze doen steekproeven en boetes kunnen oplopen tot 25.000 euro...🙄

Brienne

Brienne

01-08-2021 om 22:19 Topicstarter

Oke.. 
Bedankt voor jullie reacties.
Ben bang dat we de boel moeten heroverwegen. 

de internationale qr-code geeft idd niet aan dat je "goedgekeurd" bent, maar geeft aan wanneer je gevaccineerd bent. Vervolgens hangt van de regels van het land af of je dan voldoet aan eisen. Bij jullie pubers is dat nog niet, dus die moeten in quanrantaine als ze duitsland binnen komen, en daarna bij elk volgend hotel weer een recente test laten zien (hoewel ze tegen die tijd wel 2 weken na vaccinatie zullen zitten, en dus geen test meer nodig hebben)

Ga je met de auto? Ik denkt eerlijk gezegd dat je helemaal niet gecontroleerd gaat worden. Dat zijn althans de ervaringen die ik hoor, van mensen die met de auto naar Duitsland gaan. 

Maar als je bij een hotel komt moet je daar een testuitslag laten zien.

Tijgeroog schreef op 01-08-2021 om 23:59:

Maar als je bij een hotel komt moet je daar een testuitslag laten zien.

De mensen die ik sprak hoeven dat niet te laten zien. Maar ik zou het risico om geweigerd te worden idd niet nemen als ik een kind bij me had. 

Naast de meest bekenden maatregelen heb je in Duitsland te maken met deelstaten die allemaal hun eigen maatregelen  mogen handhaven.
Dus in bijvoorbeeld Nordrhein-Westfalen kunnen andere maatregelen gelden dan in bijvoorbeeld Bayern of Sachsen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.