Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Emigrantentopic

Emigranten, remigranten, wannabe emigranten verzamelen! 


Nube

Nube

31-07-2021 om 14:37 Topicstarter

Ik woon zelf sinds een aantal jaar in Spanje en het lijkt me leuk om hier te kletsen met andere mensen die in het buitenland wonen. 

Cool. Wij zijn erover aan het brainstormen, nog geen concrete plannen. Het zal dan waarschijnlijk de UK of Canada worden. Mij lijkt het geweldig om tijdelijk of voor altijd in het buitenland te wonen.

Ik woon met mijn man sinds bijna een jaar in Spanje en vind het heerlijk.

Ik ben de afgelopen 25 jaar gemiddeld iedere 3 jaar naar een ander land en/of continent verhuisd. Nu sinds een jaar in ons huidige land, en hier hebben we echt ons plekje gevonden. De andere landen waren ook geweldige ervaringen, maar ik wist altijd diep van binnen dat het maar tijdelijk zou zijn. Nu dus eindelijk een stek gevonden waar we de komende 30 jaar willen doorbrengen.

Woon sinds 1989 niet meer in NL, eerst bijna 3 jaar Tanzania, en sinds 1992 Zwitserland. Dat is mijn thuis.... Belklo,waar woon jij?

Nube

Nube

31-07-2021 om 22:33 Topicstarter

Gezellig, al wat meeschrijvers! Hoe vaak gaan jullie gemiddeld nog naar Nederland toe?

12 jaar in Frankrijk 

We gingen 1 keer per jaar naar Nederland, maar door Corona ben ik het laatst in Januari 2019 geweest. Alleen mijn moeder woont nog in NL, en die is gelukkig nog fit genoeg om naar ons toe te komen.

Toen we kleine kinderen hadden, gingen we nog iedereen bezoeken. Totdat we merkten dat we daar dus geen vakantie voor hebben. Iedereen is altijd welkom bij ons. 

En misschien zijn we ook wel Nl ontgroeid.....

Nube

Nube

02-08-2021 om 09:25 Topicstarter

Ik ben door corona voor het laatst in september 2019 geweest en hoop nu deze september weer te gaan. Ik vind naar Nederland eerlijk gezegd altijd vrij hard werken en ik doe het vooral voor mijn ouders. Ik weet niet hoe vaak ik nog zou gaan als zij niet meer zouden leven.

Leuk topic om bij mee te lezen, wij staan op het punt om te gaan emigreren. Vertrekken volgende maand naar het hoge noorden. Super spannend en nu nog volop in de stress-/regelmodus. 

Roze Hommel: succes!!!  Ben benieuwd wat jullie daar gaan doen!

Dankjewel! We zijn er meerdere keren geweest en compleet verliefd geworden op het land en de mentaliteit. Ik ben adviseur/ingenieur en dat beroep blijf ik daar uitoefenen, alleen dan in een andere taal (ook spannend!). Onze kinderen zijn nog in de basisschoolleeftijd en gaan daar gewoon naar school. Mijn man is nog op zoek naar een nieuwe baan. 

Nube

Nube

02-08-2021 om 15:39 Topicstarter

Leuk en spannend, Roze Hommel! Wat is jullie idee? Voor een aantal jaar, of misschien wel voorgoed?

Spannend roze hommel! Ik zou graag weer periode in het buitenland wonen, maar man heeft een dochter uit een eerdere relatie dus eerste jaren zit het er nog niet in.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.