Vakantie en reizen
Zandhaas
12-08-2026 om 07:31
Eiffeltoren met de trap?
binnenkort ga ik met mijm tienerdochter een paar dagen naar Parijs. Helaas is het nog niet gelukt om voor een fatsoenlijke prijs of tijd kaartjes voor de Eiffeltoren te krijgen met de lift naar de tweede verdieping. Ik twijfel nu om evt met de trap te gaan. Zijn er hier mensen die dat weleens gedaan hebben? En hoe beviel dat?
Dolfje
14-08-2026 om 08:47
Miepjecody schreef op 14-08-2026 om 08:14:
[..]
Nou die mening deel ik niet. Ik zou juist die overdreven dingen waar iedereen op of in moet, overslaan.
Maar goed ik vind de eifteltoren lelijk en ben sowieso nog nooit in Parijs geweest.
Dan snap ik niet wat je in dit topic doet.
Dolfje
14-08-2026 om 08:48
BlairW schreef op 13-08-2026 om 07:22:
[..]
Dat is naar mijn mening toch echt niet dezelfde beleving. Als je in Parijs bent, hoort de Eiffeltoren op gaan er gewoon bij.
Dat is hetzelfde als je naar NY gaat, dan sla je het empire State building ook niet over.
Eens.
MMcGonagall
14-08-2026 om 10:04
Miepjecody schreef op 14-08-2026 om 08:14:
[..]
Nou die mening deel ik niet. Ik zou juist die overdreven dingen waar iedereen op of in moet, overslaan.
Maar goed ik vind de eifteltoren lelijk en ben sowieso nog nooit in Parijs geweest.
Dan is het best vreemd om er zoveel van te vinden. Het is in ieder geval handig dat je het noemt, dan weet TO wat ze aan jouw visie heeft in haar afweging.
SuzyQFive
14-08-2026 om 10:15
BlairW schreef op 13-08-2026 om 07:22:
[..]
Dat is naar mijn mening toch echt niet dezelfde beleving. Als je in Parijs bent, hoort de Eiffeltoren op gaan er gewoon bij.
Dat is hetzelfde als je naar NY gaat, dan sla je het empire State building ook niet over.Wij zijn diverse keren de Eiffeltoren op gegaan lopend. Is prima te doen eigenlijk. Tussendoor kan je makkelijk uitrusten en ik vind het eerlijk gezegd leuker dan helemaal met de lift gaan.
Ben ik het niet mee eens. Wij zijn een paar weken terug geweest met vier pubers en het zien van de toren was al belevenis genoeg. We hebben lekker in het park gezeten tot ‘s avonds de lampjes aangingen.
Miepjecody
14-08-2026 om 12:42
MMcGonagall schreef op 14-08-2026 om 10:04:
[..]
Dan is het best vreemd om er zoveel van te vinden. Het is in ieder geval handig dat je het noemt, dan weet TO wat ze aan jouw visie heeft in haar afweging.
Ik reageer op iemand die vindt dat het erbij hoort. Niet op de To
Euphoria
14-08-2026 om 15:00
SuzyQFive schreef op 14-08-2026 om 10:15:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Wij zijn een paar weken terug geweest met vier pubers en het zien van de toren was al belevenis genoeg. We hebben lekker in het park gezeten tot ‘s avonds de lampjes aangingen.
Nounou, die Eiffeltoren is zo mooi niet. Het is een “ramp” toeristisch gebied waar het krioelt van de mensen en de hele romantiek rondom die toren verdwijnt al snel wanneer je hem van dichtbij bekijkt.
Goed hoor dat mensen hem bekijken, heb ik ook gedaan. Maar het zit meer in het hoofd dan dat het daadwerkelijk zo wauw is.
Zandhaas
14-08-2026 om 20:55
Nou wij gaan wel. Het heeft wat moeite gekost maar heb via de officiële wegen kaarten kunnen bemachtigen tot de top. Met de lift (gelukkig). En we gaan er heel hard van genieten.