Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Eiffeltoren met de trap?

binnenkort ga ik met mijm tienerdochter een paar dagen naar Parijs. Helaas is het nog niet gelukt om voor een fatsoenlijke prijs of tijd kaartjes voor de Eiffeltoren te krijgen met de lift naar de tweede verdieping.  Ik twijfel nu om evt met de trap te gaan. Zijn er hier mensen die dat weleens gedaan hebben? En hoe beviel dat?

Ik ben op vakantie wel eens 1500 meter omhoog gelopen. Sommige bergen zijn nou eenmaal zo hoog.
Dus ik denk dat de Eiffeltoren ook wel zou lukken.

Poezenmeisje schreef op 12-08-2026 om 16:07:

De Tour Montparnasse is een gemakkelijk alternatief. Voor een paar euro zoef je zonder wachtrij omhoog naar de 56ste verdieping.

Dat is naar mijn mening toch echt niet dezelfde beleving. Als je in Parijs bent, hoort de Eiffeltoren op gaan er gewoon bij. 
Dat is hetzelfde als je naar NY gaat, dan sla je het empire State building ook niet over.

Wij zijn diverse keren de Eiffeltoren op gegaan lopend. Is prima te doen eigenlijk. Tussendoor kan je makkelijk uitrusten en ik vind het eerlijk gezegd leuker dan helemaal met de lift gaan. 

Ik weet niet wanneer je gaat, maar kijk een week van te voren om 13.00 uur of er nog nieuwe kaarten bij zijn gekomen. Ze doen dan de onverkochte kaarten in de verkoop van de bureaus waarmee ze samenwerken. 

Zandhaas

Zandhaas

13-08-2026 om 10:08 Topicstarter

PhilDunphy schreef op 13-08-2026 om 09:57:

Ik weet niet wanneer je gaat, maar kijk een week van te voren om 13.00 uur of er nog nieuwe kaarten bij zijn gekomen. Ze doen dan de onverkochte kaarten in de verkoop van de bureaus waarmee ze samenwerken.

Dat is een goeie tip! Dank je wel, die ga ik in de gaten houden. 

Wij zijn ook met de trap geweest en dat beviel ons goed. Ja, het is best hoog en eng, maar je loopt in de constructie en ziet dus veel meer van de Eiffeltoren dan dat je met de lift gaat. Ik zou - mits je natuurlijk geen gezondheidsproblemen hebt - de trap aanbevelen boven de lift.

Ysenda schreef op 12-08-2026 om 12:32:

en het zijn van die nare open trappen, met hoogtevrees niet te doen.

Eens.  Jaren geleden gedaan en ik vond naar beneden lopen echt niet grappig.  Degene met wie ik daar was, had nergens last van.

BlairW schreef op 13-08-2026 om 07:22:

[..]

Dat is naar mijn mening toch echt niet dezelfde beleving. Als je in Parijs bent, hoort de Eiffeltoren op gaan er gewoon bij.
Dat is hetzelfde als je naar NY gaat, dan sla je het empire State building ook niet over.

Wij zijn diverse keren de Eiffeltoren op gegaan lopend. Is prima te doen eigenlijk. Tussendoor kan je makkelijk uitrusten en ik vind het eerlijk gezegd leuker dan helemaal met de lift gaan.

Als je in Parijs bent is er zoveel meer dat vele malen leuker is dan alleen die overdrukke high lights waar je uren voor in de rij staat.  Dat geldt overigens voor alle grote steden.

Toen ik met mijn zoon van 9 in Parijs was, wilde hij graag de Eiffeltoren op, maar de rij duurde hem veel te lang. De Tour Montparnasse vond hij een prima alternatief.

Bij de Notre Dame vond hij de rij ook te lang. Gelukkig was er ook een bakkersfestival op het plein en mocht hij een vlechtbrood bakken, waar hij ook nog een diploma voor kreeg.

oh ja dat hebben we een paar jaar geleden gedaan! Ging prima hoor! Als jullie geen gezondheidsproblemen hebben die het in de weg staan en geen hoogtevrees zou ik het doen hoor! Het leuke vond ik dat je veel van de constructie zag, hoe het is opgebouwd. Erg indrukwekkend!

Ysenda schreef op 13-08-2026 om 16:17:

[..]

Als je in Parijs bent is er zoveel meer dat vele malen leuker is dan alleen die overdrukke high lights waar je uren voor in de rij staat. Dat geldt overigens voor alle grote steden.

Precies.  Ben diverse keren in Parijs geweest.  Lekker met camper in  Bois de Boulogne en dan steeds op de fiets Parijs in. En echt niet dat we de Eifeltoren gingen beklimmen. 

Nou… ik wil die toren wel even van dichtbij zien als ik er weer eens ben hoor. Het is niet mijn favoriete deel van de stad, maar het is natuurlijk wel hét symbool. Volgens mij heb ik hem nooit beklommen, misschien toch eens doen.

Ik kom regelmatig in Parijs en ik blijf de Eiffeltoren een mooi icoon vinden. Heel jammer dat er nu een hek om heen staat en alles dus minder spontaan is. Maar toch zoek ik hem altijd wel op, al is het slechts een zicht vanaf een brug. 
De trappen zijn trouwens erg breed, dus mensen kunnen je ook gewoon voorbij, je kan je tijd nemen etc.
Een beklimming hoort erbij voor de eerste keer bezoeker aan Parijs. Vind ik dan!

Denk echt om de temperatuur! Ik heb ooit in een hele hete zomer de Arc de Triomphe beklommen. Was echt niet prettig en ik was toen heel jong en heel fit. 

Zandhaas

Zandhaas

14-08-2026 om 07:52 Topicstarter

de tiener mocht een wensenlijstje maken. En de Eiffeltoren staat op nr 1. Dus die gaan we echt doen, hoeveel alternatieven er ook zijn. Maar uiteraard hoor ik wel graag leuke tips om ook nog te doen. We komen aan in de middag, hebben daarna twee hele dagen en gaan de vierde dag eind van de middag terug. 

BlairW schreef op 13-08-2026 om 07:22:

[..]

Nou die mening deel ik niet. Ik zou juist die overdreven dingen waar iedereen op of in moet, overslaan.

Maar goed ik vind de eifteltoren lelijk en ben sowieso nog nooit in Parijs geweest. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.