Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Egypte in meivakantie

Onze oudste zoon wordt in april 18 en heeft aangegeven dat hij in de zomervakantie niet meer met ons mee wil op vakantie. Begrijpelijk, maar we vinden het wel gezellig om toch nog een leuke gezinsvakantie te hebben met het complete gezin. Op de vraag waar hij dan graag naartoe wilde was het antwoord een all inn resort in Turkije of Egypte. We zijn wel eens naar Turkije geweest in de meivakantie, maar het weer is dan nog net niet betrouwbaar genoeg en het water is nog behoorlijk koud. Vandaar dat we deze keer naar Egypte willen.

Ik ben op zoek naar tips over hotels.
We zoeken een hotel met goed eten (dat is de belangrijkste voorwaarde), het liefst een verwarmd zwembad met wat glijbanen, een familiekamer en het zou leuk zijn als we vanuit het hotel kunnen snorkelen. Ik wil na het drama van afgelopen jaar liever niet vliegen vanaf een Nederlands vliegveld (hoewel Eindhoven AirPort letterlijk in onze achtertuin ligt), dus vliegen vanaf Dusseldorf, Keulen of België heeft onze voorkeur. Er is zoveel aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie, dus ik hoop dat er hier mensen zijn met de ultieme tip.


Ik lees even mee. Ik heb van de week ook naar Egypte reizen zitten kijken, maar echt er aan uit komen vind ik lastig. 

Ik vond het Hilton in Hurgada erg fijn: maar geen glijbanen. Wel goed eten, snorkelen bij privé rif en leuk entertainment. 

Een aantal jaren geleden ben ik naar El Gouna geweest. Het is er veilig, groen, rustig en schoon, niet te vergelijken met andere steden. Gewoon op straat kunnen lopen, zonder continu te worden lastig gevallen. 

Ik ben ook 2 keer in El Gouna geweest. Echt een aanrader. 

Yumi schreef op 04-12-2022 om 10:05:

Een aantal jaren geleden ben ik naar El Gouna geweest. Het is er veilig, groen, rustig en schoon, niet te vergelijken met andere steden. Gewoon op straat kunnen lopen, zonder continu te worden lastig gevallen.

Dat vond ik het meest irritant van in Hurghada zijn. Hotel was ok en konden voor de deur snorkelen bij privéstrand, buiten het hotel vond ik het verschrikkelijk en ik hoef er nooit meer heen.

In El Gouna zijn veel mensen Katholiek. Wij waren er een keer in december en het stond vol met kerstbomen en kerstversieringen. Ik vond het wel grappig want mijn man had een hekel aan kerst en dacht de kerstsfeer te ontlopen met een vakantie in Egypte. Nou, niet in El Gouna dus.

Dolfje schreef op 04-12-2022 om 11:56:

[..]

Dat vond ik het meest irritant van in Hurghada zijn. Hotel was ok en konden voor de deur snorkelen bij privéstrand, buiten het hotel vond ik het verschrikkelijk en ik hoef er nooit meer heen.


Hier ook. Het meest vreselijke land waar ik ooit ben geweest en nóóit meer naar terug wil (al zul je daar weinig aan merken als je je resort niet uitkomt…)

El Gouna ken ik niet, maar als je dan toch naar Egypte wil lijkt mij dit dè plek.

Helemaal met jullie eens, ik was ook in dat Hilton hotel in Hurgada. Prima hotel hoor, zo lang je in het hotel resort blijft. Je moet echt niet denken even een wandelingetje door Hurgada te maken. Verschrikkelijk hoe je wordt lastig gevallen. Ik heb een rondreis gemaakt door Egypte, het was overal, behalve in downtown Cairo, hetzelfde. Hoef er nooit meer heen. Zo a-relaxed! Jammer want er is genoeg te zien.

Ik ben ook al een aantal keren in mei in Turkije geweest en altijd mooi weer gehad. Ik vind het eten in Turkije wel veel beter dan in Egypte.

watertoren schreef op 04-12-2022 om 16:30:

Ik vind het eten in Turkije wel veel beter dan in Egypte.

Dat zeker!

MIDA

MIDA

04-12-2022 om 18:46 Topicstarter

watertoren schreef op 04-12-2022 om 16:30:

Ik ben ook al een aantal keren in mei in Turkije geweest en altijd mooi weer gehad. Ik vind het eten in Turkije wel veel beter dan in Egypte.

Hmmm dat is heel jammer. Wij zijn ooit 1 keer eerder in Egypte geweest (Pickalbatros Aqua Jungle park) en daar was het eten prima, zeer uitgebreid. Maar ik wil eigenlijk nu naar een ander hotel. Wij zullen waarschijnlijk (bijna) niet buiten het resort komen, dus ik maak me niet zo druk om lastig gevallen te worden. 

Ik ga het Hilton hotel eens bekijken.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

04-12-2022 om 19:25

MIDA schreef op 04-12-2022 om 18:46:

[..]

Hmmm dat is heel jammer. Wij zijn ooit 1 keer eerder in Egypte geweest (Pickalbatros Aqua Jungle park) en daar was het eten prima, zeer uitgebreid. Maar ik wil eigenlijk nu naar een ander hotel. Wij zullen waarschijnlijk (bijna) niet buiten het resort komen, dus ik maak me niet zo druk om lastig gevallen te worden.

Ik ga het Hilton hotel eens bekijken.

Kijk eens op Zoover. 

MIDA schreef op 04-12-2022 om 18:46:

[..]

Hmmm dat is heel jammer. Wij zijn ooit 1 keer eerder in Egypte geweest (Pickalbatros Aqua Jungle park) en daar was het eten prima, zeer uitgebreid. Maar ik wil eigenlijk nu naar een ander hotel. Wij zullen waarschijnlijk (bijna) niet buiten het resort komen, dus ik maak me niet zo druk om lastig gevallen te worden.

Ik ga het Hilton hotel eens bekijken.

Als je niet van het park af wil komen is Hurgada prima.


wij zijn al heel vaak geweest, ook in el Gouna. Toch blijft het door jou eerder genoemde aqua jungle park ons favoriet. Juist vanwege het eten en de glijbanen. Sinds dit jaar is herpakken aanzienlijk groter geworden omdat er een deel is bijgebouwd, volgens mij krijgt of heeft het een andere naam.

Wij gaan in februari weer, dan kan ik je meer vertellen 

wij zijn al meerdere keren naar Egypte geweest, een paar keer naar el gouna, mooie hotels, heerlijke vakantie. We zijn dit jaar in oktober naar Hurghada geweest. Hotel  Premier le Reve. Heel goed hotel met heerlijk eten. Moet er wel bij vertellen dat het adults only is, maar volgens mij vanaf 16 jaar. Snorkelen kun je voor het hotel. Maar geen glijbanen. 
Wij zijn een week geweest en het was heerlijk. Hele goede service, je zonnebril wordt zelfs gepoetst aan het zwembad

MIDA

MIDA

04-12-2022 om 22:26 Topicstarter

Hazelnoot schreef op 04-12-2022 om 21:00:

wij zijn al meerdere keren naar Egypte geweest, een paar keer naar el gouna, mooie hotels, heerlijke vakantie. We zijn dit jaar in oktober naar Hurghada geweest. Hotel Premier le Reve. Heel goed hotel met heerlijk eten. Moet er wel bij vertellen dat het adults only is, maar volgens mij vanaf 16 jaar. Snorkelen kun je voor het hotel. Maar geen glijbanen.
Wij zijn een week geweest en het was heerlijk. Hele goede service, je zonnebril wordt zelfs gepoetst aan het zwembad

Helaas, jongste zoon is dan pas 15 jaar dus dat gaat hem niet worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.