Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Egypte?

We willen in begin maart naar de zon. Dachten aan Canarische Eilanden maar zie ook veel Egypte voorbij komen bij de bekende aanbieders. Egypte is nu oranje vanwege corona, maar ook los daarvan dacht ik dat het niet zo'n veilig land was. Of is dat allang achterhaald? Voor minder geld zit je daar meer luxe dan op de Canarische Eilanden.....


Kwestie van smaak. Heb mensen lyrisch terug horen komen uit Egypte. De all ins zijn blijkbaar heel luxe en kosten geen drol en zo'n piramide is indrukwekkend om te zien. 
Ik zie alleen maar hoe je een week lang opgesloten zit in een resort, tenzij je in een volgeladen busje, onder militaire begeleiding een uitje maakt. 

Het ligt er dus helemaal aan vanuit welk perspectief je naar een vakantie kijkt

Waar ik in Egypte erg op ben afgeknapt, is dat je er nauwelijks een stap kunt zetten zonder te worden aangeklampt door verkopers, dienstverleners, bedelaars enzovoort. En als je die beleefd probeerde te negeren (door vriendelijk naar ze te lachen maar wel zonder iets te zeggen door te lopen), kreeg je verwijten naar je hoofd geslingerd als 'Why don't you respect me?'.

Ik vind het oprecht triest voor ze dat ze dit blijkbaar nodig hebben om wat te verdienen, maar voor mij is het een reden om niet meer naar Egypte te willen. Dan zit ik minder iets minder luxe, maar met veel meer 'bewegingsvrijheid' op de Canarische Eilanden.

Edit: oh ja, wat de poster boven me schrijft, van die excursies met militaire begeleiding, dat vond ik ook niet prettig. Ik ben ook geen all-inclusive persoon, trouwens.

grasspriet1980

grasspriet1980

21-10-2021 om 10:15 Topicstarter

Het zou echt gaan om een weekje zon,zee, zwembad. Zo'n vakantie hebben we al jaren niet gehad en willen de pubers weer eens een keertje. In de zomer wordt het weer met de camper door Amerika; dus dan natuur en cultuur genoeg. Nu gewoon even niks

1 keer Egypte geweest. Nooit meer. Wat een walgelijk land met walgelijke mensen. Sorry.

Egypte is op dit moment  vreselijk....Daarbij: wil je een dictatuur ondersteunen?

grasspriet1980

grasspriet1980

21-10-2021 om 10:48 Topicstarter

Man was al niet overtuigd en nu denk ik helemaal niet meer. We houden het wel bij de canarische eilanden

Ik zou naar de Caribische Eilanden gaan ivm een veilig gevoel hebben. Je hebt veel meer vrijheden om veilig het hotel/resortterrein af te gaan. Ik vond de vlucht naar Egypte ook niet fijn, onveilig gevoel omdat je bijvoorbeeld niet de toiletten aan de voorkant mocht gebruiken ivm de veiligheid. Echt 100x je paspoort en ticket laten zien. De beveiliging.
En om eerlijk te zijn, ik zat in best een goed resort (we gingen vooral duiken), maar ik was er niet zo lyrisch over zoals veel mensen. Het was oké. Het eten was oké, de kamers waren oké. En het had 5 sterren.
Ik heb geen excursies gedaan omdat we kwamen om te duiken. Maar van anderen vakantiegasten wel de verhalen gehoord. Dat je in een bus met alleen Polen zat en de gids niets in het Nederlands vertelde. Dat niet alle tempels van Luxors onder het toegang viel (wat wel gezegd was). De gordijnen dicht moeten doen omdat er politie/leger langs kwam.
Nee, dank je. Dan betaal ik wel meer voor een plek waar ik mij veilig voel en niet het idee heb dat ik afgezet word.

Metallover schreef op 21-10-2021 om 10:19:

1 keer Egypte geweest. Nooit meer. Wat een walgelijk land met walgelijke mensen. Sorry.

Eens !

Voor een week zon, zee, zwembad is Egypte perfect hoor!

Snap al die negatieve commentaren niet zo. Ga al jaren naar Egypte en vermaak me daar prima.
Wil je geen opdringerige verkopers, ga dan naar het plaatsje El Gouna, is iedereen super relaxed.
Wil je een hele mooie onderwater wereld en veel zien tijdens het snorkelen of duiken, ga dan naar Marsa Alam. 

Primavera schreef op 21-10-2021 om 10:10:

Waar ik in Egypte erg op ben afgeknapt, is dat je er nauwelijks een stap kunt zetten zonder te worden aangeklampt door verkopers, dienstverleners, bedelaars enzovoort. En als je die beleefd probeerde te negeren (door vriendelijk naar ze te lachen maar wel zonder iets te zeggen door te lopen), kreeg je verwijten naar je hoofd geslingerd als 'Why don't you respect me?'

Nou precies dit. Mijn vriend is nog nooit in Egypte geweest, hij wil er graag heen voor de tempels en piramides. Ik wel dus met mijn ex, een hele rondreis gedaan. Ik wil er echt noooooooit meer terug naar toe. Ik voelde me echt zo niet op mijn gemak. De hele tijd werd je lastig gevallen. Super vervelend. En ik vond het ook nog eens heel vies overal. De enige plek waar het oké was, was in het centrum van Cairo, daar doen mensen meer hun eigen ding en zijn ze minder gefocust op toeristen. Ik weet nog dat ik op een gegeven moment in Hurghada even uit het resort wilde om een wandelingetje te maken. De hele wandeling heeft er een taxi naast me gereden, toeterend en roepend... ook al had ik minstens 20x gezegd geen interesse te hebben. Daarna heb ik het resort op die plek maar niet meer verlaten,  het was geen doen.

Dutchgirly schreef op 21-10-2021 om 11:56:

[..]

Nou precies dit. Mijn vriend is nog nooit in Egypte geweest, hij wil er graag heen voor de tempels en piramides. Ik wel dus met mijn ex, een hele rondreis gedaan. Ik wil er echt noooooooit meer terug naar toe. Ik voelde me echt zo niet op mijn gemak. De hele tijd werd je lastig gevallen. Super vervelend. En ik vond het ook nog eens heel vies overal. De enige plek waar het oké was, was in het centrum van Cairo, daar doen mensen meer hun eigen ding en zijn ze minder gefocust op toeristen. Ik weet nog dat ik op een gegeven moment in Hurghada even uit het resort wilde om een wandelingetje te maken. De hele wandeling heeft er een taxi naast me gereden, toeterend en roepend... ook al had ik minstens 20x gezegd geen interesse te hebben. Daarna heb ik het resort op die plek maar niet meer verlaten, het was geen doen.


Dit.

Mijn vriend was ziek geworden en ik ging ‘even’ naar de apotheek om iets voor hem te halen. In Hurghada, een toeristenplaats nota bene. Nou ik ben nog net niet aangerand maar het scheelde niet veel. Was gewoon netjes gekleed, lange mouwen, benen bedekt etc. Wat je als vrouw niet allemaal naar je hoofd geslingerd krijgt, en dan al die vieze blikken.

En dan vervolgens bij de apotheek nog flink afgezet worden ook.

grasspriet1980

grasspriet1980

21-10-2021 om 12:21 Topicstarter

Nou, ik ben genezen Ik zie ook veel reizen naar Turkije die aangeboden worden, maar daar is het in februari/maart toch helemaal geen zwembad/zon/zee weer voor? Heel raar. Volgens mij is het dan een graad of 14, waarom zou je dan naar zo'n all inclusive gebeuren gaan? Blijbaar is er wel vraag naar anders zouden ze het niet aanbieden. Maar ik vind het maar raar

Voor alleen zon zee strand is het prima.
Wij zijn een keer in februari geweest.
Elke dag snorkelen, heerlijk.
Maar buiten t resort zijn we maar 1x geweest.
Maar goed dat was t type vakantie waar we toen aan toe waren.

Net als Turkije zijn de mensen er opdringerig om je wat te verkopen.

grasspriet1980 schreef op 21-10-2021 om 12:21:

Nou, ik ben genezen Ik zie ook veel reizen naar Turkije die aangeboden worden, maar daar is het in februari/maart toch helemaal geen zwembad/zon/zee weer voor? Heel raar. Volgens mij is het dan een graad of 14, waarom zou je dan naar zo'n all inclusive gebeuren gaan? Blijbaar is er wel vraag naar anders zouden ze het niet aanbieden. Maar ik vind het maar raar

Om te overwinteren is het daar beter dan hier ivm het middellandse zeeklimaat langs de zuidkust.

Turkije vond ik fijner qua vakantie, voelde veel veiliger en ja op straat probeerden ze ons wel dingen te verkopen, maar veel vriendelijker dan in Egypte.

Jeetje, kennelijk is het flink achteruit gegaan daar. Ik heb er 19 jaar geleden echt een prachtig rondreis gemaakt. Je kon gewoon veilig over straat (in korte broek en t-shirt) en er gingen alleen militairen mee naar Abu Simbel. Was vanwege de langere tocht door de woestijn. Verkopers waren ook niet vervelender dan die in Turkije. Wat zonde dat het land zo veranderd is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.