Vakantie en reizen
PhilDunphy
17-01-2026 om 00:26
Disneyland & parijs verblijftips
Wij, een gezin van 5 personen, willen in de meivakantie richting Parijs trekken omdat we wat te vieren hebben. De kinderen zijn in de leeftijd van 7 t/m 11 jaar.
Het idee is om een week op vakantie te gaan, met als grove planning:
- Dag 1: reisdag en even bijkomen/ontspannen
- Dag 2, 3 en 4: disney parken
- Dag 5 en 6: parijs
- Dag 7: eventueel nog ergens een kort bezoek en verder reisdag
Het liefst zou ik een Disney hotel boeken, maar ja.. die kosten.
Bij een verblijf van 6 nachten zijn die extreem hoog; dat is zowel omdat Disney altijd duur is, maar ook omdat je automatisch ook voor elke nacht een dagkaart Disney moet bijboeken. Dat lijkt me wat zonde. Dit voelt daarom niet als een optie.
Er zijn gelukkig ook zat alternatieven. Omdat we een week gaan, zitten we liever niet in een budgethotel waar je met 5 man op 1 kamer slaapt. Er is vast iets mogelijk wat daar tussenin zit.
Wie heeft er ervaring (positief danwel negatief) met de volgende opties:
* Een partnerhotel van Disney
* Een camping in de omgeving (met stacaravans/chalets)
* Een Airbnb in de buurt
* Tussentijds van een goedkoper Disney hotel verkassen naar een hotel in het centrum van Parijs.
Hoe is het uberhaupt om op ca. 20/30 minuten afstand te verblijven?
Kortom, ik kan wel wat verblijftips gebruiken.
Happyapple
17-01-2026 om 22:26
Euphoria schreef op 17-01-2026 om 17:55:
[..]
Dit Center Parcs Parc was voor ons, als absolute CPfans, de veruit allerminst leuke parkervaring.
Euro Disney ligt op plusminus 30 a 40 minuten busafstand.
De rest van Parijs ligt al snel op 1,5 uur metro.
Oh echt? Wij vonden de aqua mundo er geweldig. Verder hebben we er ook niet zo heel veel gedaan, omdat we de andere dagen in Disneyland waren. Wij gingen met eigen auto naar Disneyland en dat was heel goed te doen.
Happyapple
17-01-2026 om 22:28
Tijgeroog schreef op 17-01-2026 om 17:41:
Ik weet niet in welke wel van de meivakantie je wel gaan, maar hou je er rekening mee dat 1 mei een feestdag is voor vrijwel heel Europa? Dat betekent dat
- veel mensen vrij zijn en het redelijk druk zal zijn
- op 1 mei vrijwel alles in Parijs dicht is. Musea, bezienswaardigheden, veel restaurants. Je kunt wel met een boot over Seine varen (jup, heb ik ervaring mee)
Oh ja als je die week zou gaan, is disney inderdaad nog drukker aan het eind vd week dan aan het begin, maar als op 1 mei alles in Parijs dicht is, heb je daar ook weinig aan inderdaad.
PhilDunphy
18-01-2026 om 00:29
Nee we willen de week van 20 april. Ik dacht zelf aan 20/21/22 april in Disney en dan ervoor of er na nog de dagen Parijs.
Euphoria
18-01-2026 om 08:30
Happyapple schreef op 17-01-2026 om 22:26:
[..]
Oh echt? Wij vonden de aqua mundo er geweldig. Verder hebben we er ook niet zo heel veel gedaan, omdat we de andere dagen in Disneyland waren. Wij gingen met eigen auto naar Disneyland en dat was heel goed te doen.
Het zwembad was inderdaad heel mooi.
Wij waren er in de winter. Er was geen programma, geen parkgevoel.
Er lagen overal mega regenplassen, we moesten veel lopen en waren kletsnat (met schoenen echt door tal van diepe plassen heen zien te komen). Er waren geen alternatieve routes of paden.
Wij vonden het park een echte afknapper en zullen het niemand aanraden.
Er werd niet adequaat geacteerd op onze feedback.
(Ik kan me wel voorstellen dat het in de zomer misschien anders is).
Het is een duur park en wij gingen voorheen plusminus 4 a 5 keer per jaar naar CP parken in NL, DU, BE en FR gedu4ende een jaar of 12. We hebben dus echt vergelijkingsmogelijkheden.
Vanuit het park was Disney goed te bezoeken, de rest van Parijs aan bezienswaardigheden was een behoorlijke opgave met metroreizen van plusminus 1,5 uur enkele reis.
Myrdal
18-01-2026 om 09:51
Wij gaan die week ook naar Parijs met de kinderen, waarvan 2 dagen Disney, dus ik lees even mee 😀
Wij hebben wel CP geboekt, ook vanuit het idee dat er dan een zwembad bij is, veel activiteiten etc. Dat we dan 2 dagen naar Parijs een wat langere reistijd hebben vinden wij niet zo erg.
MMcGonagall
18-01-2026 om 10:06
PhilDunphy schreef op 18-01-2026 om 00:29:
Nee we willen de week van 20 april. Ik dacht zelf aan 20/21/22 april in Disney en dan ervoor of er na nog de dagen Parijs.
Daadwerkelijk in Parijs verblijven is echt zoveel leuker dan er een tijd heen moeten reizen. Dan zie je de stad ook wakker worden en kun je ‘s avonds na het eten de sfeer ervaren. Het is een van mijn favoriete steden. Idem voor Disney trouwens.
Disney zou ik later doen omdat dat best wel een uitputtingsslag is, meer dan het stedenreisdeel
En ik denk ook wel het leukst.
PhilDunphy
18-01-2026 om 14:33
MMcGonagall schreef op 18-01-2026 om 10:06:
[..]
Daadwerkelijk in Parijs verblijven is echt zoveel leuker dan er een tijd heen moeten reizen. Dan zie je de stad ook wakker worden en kun je ‘s avonds na het eten de sfeer ervaren. Het is een van mijn favoriete steden. Idem voor Disney trouwens.
Disney zou ik later doen omdat dat best wel een uitputtingsslag is, meer dan het stedenreisdeel
En ik denk ook wel het leukst.
Ik ben zelf ook wel in Parijs geweest en herken dat het fijn is om in de stad te verblijven. Maar dat is wel met het uitgangspunt dat je s avonds nog lekker op stap gaat. Met kinderen verwacht ik dat niet na een dag lang slenteren.
PhilDunphy
18-01-2026 om 14:34
Myrdal schreef op 18-01-2026 om 09:51:
Wij gaan die week ook naar Parijs met de kinderen, waarvan 2 dagen Disney, dus ik lees even mee 😀
Wij hebben wel CP geboekt, ook vanuit het idee dat er dan een zwembad bij is, veel activiteiten etc. Dat we dan 2 dagen naar Parijs een wat langere reistijd hebben vinden wij niet zo erg.
Toevallig! En jullie gaan dus 4 dagen? Is dat inclusief reisdagen of exclusief?
Myrdal
18-01-2026 om 18:58
PhilDunphy schreef op 18-01-2026 om 14:34:
[..]
Toevallig! En jullie gaan dus 4 dagen? Is dat inclusief reisdagen of exclusief?
Nee, we gaan wel een volle week, maar met een zwem/relaxdag erbij en wellicht een bezoek aan Versailles of een ander kasteel en dan is een week zo vol. We gaan van de 20e t/m de 27e. Onze kinderen zitten in dezelfde leeftijdscategorie 😁