Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Dagje Giethoorn: tips?

Binnenkort doen mijn vriend en ik een dagje Giethoorn. We hebben bedacht dat we sowieso naar het museum Giethoorn willen, aangezien we sinds kort een museumkaart hebben. Verder natuurlijk het dorpje bekijken.

Mijn ervaring is dat er op dit forum altijd wel mensen zitten met goede tips. Wie heeft er leuke tips voor een dagje Giethoorn?

Varen  met een fluisterboot!

Bereid je voor op veel Aziatische toeristen.   Dat schijnt er heel erg te zijn. Die menen dat het héle dorp een museum is. 
Ik las een keer een opmerking van een bewoner :  "Toen er weer eens een paar Japanners aan mijn picknicktafel zaten heb ik de hond maar even losgelaten..."     🐶🐕️🐩

ForsakenCod30

ForsakenCod30

15-08-2021 om 16:29

afgezien van het varen, is giethoorn zelf niet echt bijzonder

Promethium

Promethium

15-08-2021 om 16:51 Topicstarter

Beterlaat2021! schreef op 15-08-2021 om 16:04:

Varen met een fluisterboot!

Bereid je voor op veel Aziatische toeristen. Dat schijnt er heel erg te zijn. Die menen dat het héle dorp een museum is.
Ik las een keer een opmerking van een bewoner : "Toen er weer eens een paar Japanners aan mijn picknicktafel zaten heb ik de hond maar even losgelaten..." 🐶🐕️🐩

Daar zal ik me inderdaad maar op voorbereiden, al hoop ik dat het meevalt vanwege corona, maar dat zal misschien wel tegenvallen?

Promethium

Promethium

15-08-2021 om 16:51 Topicstarter

Bootje huren zullen we zeker naar kijken!

Beterlaat2021! schreef op 15-08-2021 om 16:04:

Varen met een fluisterboot!

Bereid je voor op veel Aziatische toeristen. Dat schijnt er heel erg te zijn. Die menen dat het héle dorp een museum is.
Ik las een keer een opmerking van een bewoner : "Toen er weer eens een paar Japanners aan mijn picknicktafel zaten heb ik de hond maar even losgelaten..." 🐶🐕️🐩

Was laatst een item op tv dat het toerisme uit het buitenland door Corona nog steeds niet op het oude niveau zit.

En dat vinden de meeste mensen die daar wonen prima en de Nederlandse dagjesmensen trouwens ook.

Ga zelf varen, huur een fluisterboot minstens voor twee uur. Giethoorn is mooi, maar natuurpark 'de Weerribben' buiten het dorp is ook prachtig.  Picknickmand mee en op de terugweg wellicht dineren in Zwartsluis, daar zit een leuk eetcafé met uitzicht op de haven. 

Veel plezier 

Of op de terugweg net voor Zwolle, dineren in de Koperen Hoogte. 
Een oude watertoren verbouwd tot hotel/restaurant. 
Je kan met een glazen lift omhoog naar het restaurant, het eten vind ik daar heerlijk en het restaurant draait rond! 

Bootje huren voor een paar uur en dan lekker varen, picknicken etc. Bij mooi weer kun je ook bootje aanleggen en zwemmen.  Verder kun je ook terras pakken en beetje rondstruinen. Denk dat dit een goed moment is zonder heel veel buitenlandse toeristen. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

15-08-2021 om 19:12

Ja nu kan het. Anders is het om te janken zo druk 

laatste keer dat wij er waren ( vorig jaar in de zomer) was er geen enkele buitenlandse toerist. Ik verwacht dat dit jaar ook niet extreem veel, die zijn nogal voorzichtig.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

15-08-2021 om 19:50

Ik was er een week of twee geleden toevallig (niet als toerist, dus geen tips wat te doen daar). Welgeteld 1 aziatisch gezin gezien de hele dag. Verder wel veel pesionado’s op ebikes die even lekker op een terrasje koffie drinken en gezinnetjes in de fluisterbootjes. Zeker nu gaan, drukte viel reuze mee!

nu weinig Aziatische toeristen gezien (2 werken geleden geweest). Als je van (edel) stenen houdt moet je zeker bij de "oude aarde" gaan. Zit ook een museumpje bij.... verder bootje huren

Promethium

Promethium

15-08-2021 om 22:16 Topicstarter

Goed om te horen dat er relatief weinig toeristen zijn! 

Beterlaat2021! schreef op 15-08-2021 om 16:04:

Varen met een fluisterboot!

Bereid je voor op veel Aziatische toeristen. Dat schijnt er heel erg te zijn. Die menen dat het héle dorp een museum is.
Ik las een keer een opmerking van een bewoner : "Toen er weer eens een paar Japanners aan mijn picknicktafel zaten heb ik de hond maar even losgelaten..." 🐶🐕️🐩

 Nu niet hoor. Sinds covid weinig Aziatische toeristen. 

Lekker lunchen bij De Fanfare. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.