Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Citytrip zomer

Mijn man en ik willen begin augustus een dag of vijf, zes weg, naar een stad in Europa. Liefst met het vliegtuig (trein mag ook, als dat niet ontzettend veel duurder en/of tijdrovender is). 

Ik heb geen idee...

Ben al geweest in Londen, Parijs, Stockholm, Boedapest, Lissabon, Porto, Rome, Perugia, AWenen, msterdam, Rotterdam, Berlijn, Dubrovink, Ljubljana (heel kort) en één dagje Barcelona. Oh ja, en NY, dat was de allerleukste ervaring ooit, maar niet in Europa uiteraard.   

Heb zin in een zomerse sfeer, maar bloedheet hoeft ook weer niet.  Maar 30-35 graden vind ik op vakantie eigenlijk heerlijk.

Scandinavië en bv Schotland trekken me ook erg, maar ik zou wel erg ongelukkig zijn als het de hele week zou regenen.

Wat we willen doen: de stad al wandelend ontdekken, graag ook 's avonds wat door de stad 'flaneren' (dat viel bv  tegen in Stcokholm, was overdag lekker weer maar guur 's avonds), elke dag wel een museum of iets anders cultuurhistorisch meepikken, maar ook een beetje shoppen, en het allerliefst (maar ik besef dat dat veelgevraagd is):  ook wat water in de buurt. In Stockholm hebben we bv een boottocht naar een eiland gemaakt, In Boedapest vond ik die thermale baden geweldig... 

Ik dacht bv aan

Napels: maar wellicht echt bloedheet en superdruk in augustus?
Palermo?
Barcelona? (ben er maar één dagje geweest ooit, toen wel heel veel bezocht )
Valencia?
Praag?
Firenze? (maar niks van water/natuur daar)  
Dublin?
Kopenhagen?
Helsinki?
(Bij die laatste twee ben ik bang voor het weer ... en over Kopenhagen zijn de meningen verdeeld)
Een stad op Sardinië?

Iemand de ideale tip ?     

 


Hamburg

Yep, Valencia! Daar zijn wij deze zomer geweest. Een heerlijke stad, goede temperatuur, genoeg te zien. Ook heerlijk om per fiets te verkennen én met een fijn strand! 

Valencia, Barcelona of Bilbao.

Kopenhagen vond ik best leuk, maar dan voor 1 of 2 dagen. 

Florence vond ik een mooie stad met veel bezienswaardigheden. Een boottocht over de Arno kan ook. En eventueel kun je nog een of twee dagen een auto huren om meer te zien van Toscane. Of met de trein naar Siena of Lucca.

NIce  vind ik echt een aanrader voor een wat langer verblijf:   interessante  musea, mooie parken, middleeuws centrum + een moderner gedeelte waar je ook nog aardig kunt winkelen + een strand En nog wat bezienswaardigheden in de buurt, Monaco, Villa van  Beatrice de Rotschild, die een belabberd huwelijk compenseerde met een fenomenale kunstverzameling. In de stad is alles te belopen, en het ov in de omgeving is goed.n En niet zo overlopen door toeristen 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-05-2022 om 17:54

Als Schotland of Scandinavië je aanspreekt, dan is begin augustus toch de ideale tijd?

Bilbao, Barcelona, Budapest, Brasov 

Ik vond Napels niet zo leuk trouwens. Vies en vervelende mensen. Heel anders dan in de rest van Italië. 

Valetta lijkt me ook mooi trouwens. 

Edinburgh, Praag, Istanbul, Sevilla en Malaga vond ik mooi en er zijn genoeg musea en bezienswaardigheden. 
Florence ook heel mooi en je hebt daar een paar mooie tuinen.

Lille, Montpellier of de andere kant op Reykjavik.
Boedapest, Krakau.

Maanlicht

Maanlicht

04-05-2022 om 18:56 Topicstarter

Hm, veel inspiratie gekregen. Dankjewel!

Sevilla, Valencia en Malaga zijn allemaal leuk en inderdaad bij Valencia en Malaga strand. Vanuit Malaga ben je ook zo met de trein in Fuengirola waar het strand ook fijn is( wij hebben dat andersom gedaan dus op vakantie in Fuengirola en een keer Torremolinos) en dag naar Malaga gegaan.

En ook vanuit daar met de trein naar Cordoba maar daar was het toen in september toen wij er waren 46 graden...

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

04-05-2022 om 20:38

Valetta (alhoewel je dat waarschijnlijk in 1 dag wel gezien hebt, maar je kunt uitwijken naar de rest van Malta). Dat is in de zomer wellicht echt te warm.
Monaco staat nog op mijn to-do-lijstje
Talin moet ook erg de moeite waard zijn.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-05-2022 om 21:12

Veel flink zuidelijke plaatsen zijn wel pittig warm, begin augustus. Da's in mei of september/ oktober echt aangenamer. 

Nog even

Maanlicht

Maanlicht

04-05-2022 om 22:55 Topicstarter

Dolfje schreef op 04-05-2022 om 19:52:

Sevilla, Valencia en Malaga zijn allemaal leuk en inderdaad bij Valencia en Malaga strand. Vanuit Malaga ben je ook zo met de trein in Fuengirola waar het strand ook fijn is( wij hebben dat andersom gedaan dus op vakantie in Fuengirola en een keer Torremolinos) en dag naar Malaga gegaan.

En ook vanuit daar met de trein naar Cordoba maar daar was het toen in september toen wij er waren 46 graden...

Haha, ik ben héél lang geleden in Cordoba, Sevilla en Granada geweest, in juli, nog met een auto zonder airco. Dat was niet te doen, herinner ik me...  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.