Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Citytrip met dochter van 17

Vorig jaar zijn man en ik met dochter van toen 16 vijf dagen naar Stockholm geweest in de zomer. Als alternatief voor de gezinsvakantie die er wellicht nooit meer komt, wegens corona en grote broers. Deze zomer willen we opnieuw zoiets doen. Hebben jullie misschien suggesties?

Ze houdt niet van hitte. We zouden liefst een stad kiezen waar ze nog nooit geweest is. Vallen af: Parijs, Londen, Stockholm dus, New York, Boedapest.
Stockholm was ideaal: boottocht, shoppen, paar musea, rondstruinen in de stad ...

Ik dacht aan Oslo, Helsinki, ...? Moskou staat ook op het lijstje maar dat willen we bewaren voor volgend jaar, dan hebben we een paar dingen te vieren.   


Berlijn? Veel geschiedenis, maar ook een moderne stad, shoppen, musea... En redelijk makkelijk te bereiken. 

Oslo vond ik een leuke stad. Het park met allemaal aparte beelden vond ik erg leuk om te bezoeken.

Porto is mooi, je kan ook een fiets huren en langs de kust fietsen als je de stad even uit wil. Ik was er in juni en toen gewoon lekker weer, niet te heet.

Berlijn ook leuk!

MindlessCamel53

MindlessCamel53

08-01-2022 om 20:25

Oslo is zeker een aanrader. Je kunt er nu zelfs rechtstreeks met de boot vanuit de Eemshaven heen.
Ik ben er ooit een dag geweest en zou zo weer terug willen. Groene stad, goed OV, mooie musea (had ik geen tijd voor helaas). Het Vigeland beeldenpark is érg mooi. 

Clothilde

Clothilde

08-01-2022 om 20:32 Topicstarter

Hm, Oslo klinkt goed! In Berlijn ben ik al een paar keer geweest, inderdaad zeker ook een optie. 
Het zou echt in de zomer zijn (augustus), dan is Porto misschien te warm.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

08-01-2022 om 20:32

Berlijn 
Wenen
Milaan 
Rome

Edinburgh of Dublin. Wenen of Berlijn is ook leuk. 

Edinburgh! 😍 

Lissabon 
Reykjavik 

Salzburg is ook heel gezellig 

Ik vond zelf Oslo verschrikkelijk saai maar dat kwam omdat ik als student ging. Uiteten kostte een fortuin dus we kwamen niet verder dan McDonald's en zelf wat in elkaar flansen. Voor architectuur hoef je daar ook niet te zijn. Enige leuke wat ik heb onthouden was inderdaad die beeldentuin.

Berlijn vind ik een aanrader, ben er één keer geweest maar zou zo nog een keer gaan. Rome ook tof maar ik denk te warm in augustus. 

Zelf zou ik graag nog eens naar Wenen of Edinburgh gaan.

Kopenhagen is nog niet genoemd zie ik. Erg leuk met pubers vonden wij.

Waar wil ze zelf graag naartoe?

Op haar 17de zal ze daar vast wel een mening over hebben - of kan ze dat uitzoeken - en zou ik haar zelf een deel van de trip laten organiseren.

De kans bestaat dat ze volgend jaar niet meer meegaat, dus ik zou het voor een deel aan haar laten en kijken waar ze mee afkomt.

Is ze al in Amsterdam geweest erg mooie stad en veel te doen.

Washington DC vond ik trouwens ook echt heel leuk. Veel (gratis) musea, mooie monumenten, goed (en mooi) metrosysteem. 

Meer iets voor tijdens een langere vakantie, maar toch. 

Praag. Heel mooid oud centrum 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.