Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Caravankastjes

Wie denkt met me mee? Na altijd een caravan met voortent te hebben gehad, hebben we nu een grotere met alleen een luifel.
Ik zit echt te puzzelen, waar laat ik alles?
Er zijn 2 serviceluiken waar de tafel, stoelen, luifel, stokken, accu, extra dekbedden, cadac chef, gasflessen etc. liggen.
In de caravan: boven de keuken 2 kastjes
                           Boven het bed: 5 kastjes
                           Boven de zithoek: 5 kastjes
Onder de gootsteen en bestekla: 1 kast waar ik alle schoonmaakspullen, vuilniszakken, toiketrollen, vaatdoekjes, stoffer en blik, etc. heb liggen.
In de badkamer liggen de toilettassen en badjassen.
Dan is er nog 1 grote kast met 4 planken.

Waar stop je de pannen? Waar je voorraad eten? Schoenen? Servies? Kleding?


mut

mut

21-09-2022 om 15:32

Toen wij nog een caravan hadden stonden mijn pannen in het kastje onder de gootsteen. Koffie/ thee/ suiker/ kruiden/ koekjes/ keukendoeken/ vaatdoeken en droge voorraad boven het keukentje en daar vlak naast ( 3 kastjes in totaal). 1 kastjes was gereserveerd voor bordspelletjes/ papier en dergelijke. Handdoeken en washandjes lagen in de kast . Daar hing ook een opvouwbare planken ding om er een legkast van te maken. Kleding van mijn man en mij zat daar ook in. De andere kastjes waren voor de kleding van de kinderen. Schoonmaakspul/ toiletrollen/blikken voorraad in een kist. Daarin ook zwembadspul. stoelen, tafel stokken enz lagen in de caravan tijdens het rijden. 

met hoeveel mensen slapen jullie er in?

ik zou zeggen: 
Pannen en borden/bekers in de kastjes boven de keuken. 
Eten in in 1 of 2 losse kratten in de kast (kan je het er makkelijk uit halen en weer inschuiven).
kleding boven het bed (maar geen idee of dat genoeg is, anders de rest in de kast)

Onze caravan heeft onder het aanrecht een la en daaronder een kastje met 1 plank. Daarnaast is de koelkast. Boven twee keukenkastjes. 
pannen staan in aanrechtkast op de bovenste plank, brood enzo op de onderste. Borden in kastje rechts, kopjes en glazen in kastje links. 
Dan heb ik nog een kastje met drie open smalle plankjes, daar gaan kruiden e.d. in als we op de plek staan. Onderweg zit dat in een boodschappentas in de auto. 
Grote kast met 3 planken: kleding man (2 planken) grote en normale handdoeken. 
boven het bed in twee kastjes mijn kleding. Dan boven het zitje zijn 5 kastjes, 2 met kleding kind 1 en 2 met kleding kind 2. Laatste kastje heeft kaarsjes, blik en veger, schoonmaakspul, zakdoekjes, keukenrol, handwasmiddel. 
Disselbak: gasfles, knijpers, wcspul, waslijn. 
kort verhaal: Als jullie maar met zijn tweeën zijn heb je m.i. minstens 4 kastjes over. 
O wacht je hebt er vijf boven je bed! Dan minstens 6 kastjes over. Kun je voor weken aan eten in kwijt.

o ja schoonmaakspul in een stoffen tas onder in de kast, kan je in dat kastje weer voor wat anders gebruiken

Kritisch kijken naar wat je meeneemt. Heb je echt alles nodig? En hoevaak gebruik je het dan? Zo doe ik het al jaren en neem nog steeds minder mee. Als ik iets toch nodig heb, verkopen ze het daar ook.

Madeliefjees

Madeliefjees

21-09-2022 om 16:44 Topicstarter

Netherfield schreef op 21-09-2022 om 15:36:

Onze caravan heeft onder het aanrecht een la en daaronder een kastje met 1 plank. Daarnaast is de koelkast. Boven twee keukenkastjes.
pannen staan in aanrechtkast op de bovenste plank, brood enzo op de onderste. Borden in kastje rechts, kopjes en glazen in kastje links.
Dan heb ik nog een kastje met drie open smalle plankjes, daar gaan kruiden e.d. in als we op de plek staan. Onderweg zit dat in een boodschappentas in de auto.
Grote kast met 3 planken: kleding man (2 planken) grote en normale handdoeken.
boven het bed in twee kastjes mijn kleding. Dan boven het zitje zijn 5 kastjes, 2 met kleding kind 1 en 2 met kleding kind 2. Laatste kastje heeft kaarsjes, blik en veger, schoonmaakspul, zakdoekjes, keukenrol, handwasmiddel.
Disselbak: gasfles, knijpers, wcspul, waslijn.
kort verhaal: Als jullie maar met zijn tweeën zijn heb je m.i. minstens 4 kastjes over.
O wacht je hebt er vijf boven je bed! Dan minstens 6 kastjes over. Kun je voor weken aan eten in kwijt.

Haha ja wij zijn samen.

Madeliefjees

Madeliefjees

21-09-2022 om 16:45 Topicstarter

waar laten jullie de schoenen?

Madeliefjees schreef op 21-09-2022 om 16:45:

waar laten jullie de schoenen?

Thuis ipv tig paar meenemen 😃

Kastjes boven bed: kleding
Grote kast: één plank eetvoorraad. Onderin de schoenen. Verder schoonmaakspul, andere zooi.
Boven keuken: borden, glazen, bekers, kruiden, etc. Kleiner spul. 
2 kasten onder keukenblok: pannen, groter spul
Kasten boven zithoek: boeken, spelletjes, anders vermaak.

Maar waar liet je die spullen eerst dan? Zoveel verschil is er toch niet?

Madeliefjees

Madeliefjees

21-09-2022 om 21:56 Topicstarter

Bloemenzee schreef op 21-09-2022 om 21:39:

Maar waar liet je die spullen eerst dan? Zoveel verschil is er toch niet?

Kast met voorraad in de voortent. Kachel in de voortent. Gasflessen en cadac chef ook in de voortent. Jassen en badjassen in de voortent. Krat met schoenen in de voortent. Afwaskrat in de voortent. 

Madeliefjees schreef op 21-09-2022 om 21:56:

[..]

Kast met voorraad in de voortent. Kachel in de voortent. Gasflessen en cadac chef ook in de voortent. Jassen en badjassen in de voortent. Krat met schoenen in de voortent. Afwaskrat in de voortent.

Maar dat kan met een luifel toch ook?


(Alleen die kachel zou ik thuis laten. Dat heeft met een luifel niet zo’n zin.)

Madeliefjees

Madeliefjees

21-09-2022 om 22:55 Topicstarter

Dank jullie wel voor de tips. Dit weekend gaan we kamperen en ga ik het uitproberen; kleding boven het bed, schoenen onderin de kast, een krat met levensmiddelen ook in de kast. En dan boven het aanrecht het servies en de mokken/glazen. Pannen moet ik nog even kijken, onder het aanrecht zit alleen een vrij ondiep kastje. 
Wel leuk om alles even uit te vogelen.

Wij kamperen met zijn 4en met caravan met alleen luifel.
We hebben samen 7 kastjes met kleding, en in de overige kastjes boven het bed en de zithoek liggen o.a. handdoeken. Toilettassen en toiletrollen liggen in het badkamertje. Pannen, borden, bekers en bestek onder de spoelbak. Voorraad eten in de koelkast en in de kastjes boven de keuken, maar dat is hooguit voor 2 dagen plus een zak chips en een pot chocoladetaart. In de kastjes boven de keuken kunnen ook nog wasmiddel, aluminiumfolie, kruiden, servetten, kaarsjes en de blusdeken. Schoenen staan buiten. Jassen hangen aan haakjes naast de deur. Wasbak staat ook buiten. Badjassen nemen we niet mee, ik kleed me na het douchen gewoon weer aan. Kachel zit in de caravan, als het koud is zitten we binnen.
In de grote kast hebben wij bakjes staan, waar gedragen, maar niet vieze kledingstukken in gaan.
Onhandig ding is de wasmand, die staat overdag op het bed, en ‘s nachts midden in de caravan.

Madeliefjees

Madeliefjees

22-09-2022 om 10:16 Topicstarter

Zo Wolkewitje, dan moet ik niet klagen! Dit weekend even proefkamperen, gaan we kijken wat handig is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.