Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Camping Toscane of elba



Wij zitten te oriënteren voor volgend jaar naar Italië te gaan, naar Toscane of elba. 
weet er iemand een leuke camping voor kleine kinderen (5 en 3 jaar). Met zwembad met (kleine) glijbaan en speeltuin. Aan het strand zou helemaal geweldig zijn

Ik ben op beide bestemmingen geweest en zou dan eerder voor Toscane kiezen.
Je hebt dan een bredere uitvalsbasis leukere uitjes om te ondernemen, mooiere steden om te zien.
Elba was leuk omdat ik op beide plekken geweest ben maar als ik er een zou moeten kiezen dan zou het Toscane zijn.
Plus je bespaart een overtocht met de boot.

Ik ben ook op beide plekken geweest en zou juist voor Elba kiezen. Wat kleinschaliger en je bent snel rond, wat met kleine kinderen ook fijn is. Overtoch valt qua prijs ook wel mee. 

Marina Di Campo is vrij toeristisch, maar wel leuk. O.a. camping Ville Degli Ulivi zit daar en is ongeveer 100 meter van het strand. Camping is vrij klein, wat ik ook altijd belangrijk vond met kleine kinderen. 
Porteferraio, Marciana Marina en Capoliveri zijn ook prima plekken, maar daar kan ik niet zo snel een camping oproepen. 

Toscane is ook mooi. Meer te bezichtigen, maar vaak ook verder in de auto om iets te doen. 

Runnershigh schreef op 27-09-2021 om 06:15:

Ik ben ook op beide plekken geweest en zou juist voor Elba kiezen. Wat kleinschaliger en je bent snel rond, wat met kleine kinderen ook fijn is. Overtoch valt qua prijs ook wel mee.

Marina Di Campo is vrij toeristisch, maar wel leuk. O.a. camping Ville Degli Ulivi zit daar en is ongeveer 100 meter van het strand. Camping is vrij klein, wat ik ook altijd belangrijk vond met kleine kinderen.
Porteferraio, Marciana Marina en Capoliveri zijn ook prima plekken, maar daar kan ik niet zo snel een camping oproepen.

Toscane is ook mooi. Meer te bezichtigen, maar vaak ook verder in de auto om iets te doen.

Toegegeven ik heb dan ook geen kinderen. Met dat meegenomen is Elba misschien nog niet eens zo verkeerd.

Ik ging destijds met die volwassenen en dat is heel anders.Dan heb je het eilandje  veel sneller gezien.

Beide zijn leuk. Ik vind het strand bij Vada erg mooi...Maar vgga nooit kamperen, dus aan een camping kan ik je niet helpen

83angel

83angel

27-09-2021 om 15:49 Topicstarter

is 8 dagen Toscane en 8 dagen Elba ook te doen of toch beter een keuze maken?

Tuurlijk is dat te doen. Al zal je niet de hele toscane kunnen zien in 8 dagen. Wij gaan al meerdere jaren en hebben echt nog niet alles gezien. Ik vond persoonlijk een plek met kleintjes wel prettiger. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.