Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Camping overgenomen :( baal flink

Momenteel verblijven we op Landclub Ruinen. Een heerlijke camping met ruime veldjes met mooie plekken er omheen, kinderen kunnen heerlijk spelen, sanitair is altijd netjes, overdag is het gezellig en ‘s avonds is er rust. Niemand die harde muziek aan heeft overdag ofzo, gewoon een ontzettend fijne plek met leuke campinggasten, vriendelijk personeel en een prachtige ligging. Dit is de eerste camping waar we nu voor de 2e keer voor 3 weken staan. Ik ben nogal een zeikerd qua geluidsoverlast, vooral ‘s avonds en dat is hier gewoon perfect geregeld. Dus ik voel me hier heerlijk op deze camping en zou zo nog eens terug gaan. Maar nu hoor ik dat ze zijn overgenomen door Eurocamps…en hun doelstelling is er een luxe resort van te maken met huisjes. Want, zo stellen ze zelf, ze gaan met de tijd mee en hier is behoefte aan. En ik vind dit dus gewoon echt heel erg. De camping hiernaast is ook door hen overgenomen en dat zal wel samen worden gevoegd tot 1 groot resort. Waarom?? Waarom verdwijnen dit soort plekken toch steeds meer? Wat blijft er nog over voor de gewone kampeerder die op zoek is naar rust, een plekje in de natuur, een fijne plek voor kinderen waar ze nieuwe vrienden maken binnen een minuut. Waar wel goede faciliteiten zijn maar de campingplaatsen zelf simpel, een veldje met plekken er omheen. Geen herrie van muziek overdag, maar echt nog spelende kinderen in de waterspeeltuin, niet dagvullende animatie maar ‘s morgens knutselen en ‘s avonds nog iets voor ze gaan slapen. Gewoon…een fijne camping. Deze camping heeft toch een beetje mijn hart gestolen, omdat dit dus precies aansluit bij wat ik zoek op vakantie. En ik me op veel andere campings toch irriteer aan andere campinggasten, muziek of herrie tot laat en dat is hier gewoon helemaal niet van toepassing. En nu gaat ook dit dus weer verdwijnen…zo ontzettend zonde
Laatst bij Max valantieman ook al zo’n soort verhaal. Mensen met een stacaravan op een camping, heerlijke plekjes die niet al te duur waren. Overgenomen, mensen kregen een jaar om te vertrekken en dan gingen ze vakantiehuizen bouwden. Niet te betalen voor de mensen die er nu hun stacaravan hadden staan. Triest dat dit soort plekken allemaal worden overgenomen door grote ketens die vooral maar duurder, groter en luxer willen. En de gewone mens met een kleinere portemonnee heeft pech in dat geval. Ik baal even flink, omdat ik weet dat dit dus de laatste vakantie hier gaat zijn, terwijl ik had verwacht hier nog wel vaker te komen. Want dit sluit precies aan bij mijn toch best lastige eisen. Geen idee wat ik met dit topic wil verder. Even van me af schrijven en klagen gewoon ik snap gewoon echt niet waarom dingen altijd maar moeten veranderen en waarom het niet gewoon zo kan blijven zoals het nu is. Want ook daar hebben mensen behoefte aan. Het is niet alsof de camping zo niet goed draait zeg maar…nou ja, ik baal gewoon en ga nog maar extra genieten hier nu het nog kan!


ik kan me voorstellen dat je hier van baalt. 

Hopelijk zijn er forummers die je tips kunnen geven voor net zo'n fijne camping! 

Balen is dat hè. Bij mijn favoriete natuurvakantiestek sluipt het er geleidelijk in. Elke keer dat ik er kom is er wat bij gekomen. Een paar nieuwe huisjes, een nieuwe activiteit… Alles om gezinnen en jongeren ook aan te trekken. Maar ondertussen trekt het ook volk met blèrende radio’s (dan wel kinderen met herrietekenfilms op de tabletspeakers)  die geen boodschap hebben aan de stilte en de eenzaamheid. De nieuwe doelgroep jaagt de oude doelgroep geleidelijk aan weg. Heel geleidelijk, dus de beheerders zullen het niet eens doorhebben. Totdat over 10 jaar de frietkramen en herriemakers dominant zijn geworden. 

Stom is dat hè, maar zo werkt de economie nou eenmaal. Stilstand is achteruitgang. Investeren moeten we. Ten koste van alles. 

Ik kan je vlakbij een andere camping aanraden: d'Olde Kamp in Ansen. Ze hebben een paar veldjes voor kampeerders en ze verhuren zes huisjes (plaggenhutten). Erg mooi groen, afgeschermde veldjes, wat kleine dieren voor de kinderen, o.a. een geitenveldje. Heerlijk rustig, geen grote commerciële gedachte, erg schoon sanitair. Er is geen ruimte voor uitbreiding, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Genieten nu het nog kan inderdaad! 

Erg zonde. Ik houd ook niet van die massale campings waar weinig van kamperen over blijft, maar blijkbaar is de markt voor eurocamps resorts toch erg groot. 

Irregular_Choice

Irregular_Choice

01-08-2021 om 07:42 Topicstarter

KittyFantastico schreef op 01-08-2021 om 07:33:

Genieten nu het nog kan inderdaad!

Erg zonde. Ik houd ook niet van die massale campings waar weinig van kamperen over blijft, maar blijkbaar is de markt voor eurocamps resorts toch erg groot.

In het voorseizoen kozen we juist wel voor die massale resorts. Maar dan zijn er vooral mensen met kleine kinderen en zit het niet vol. Ideaal, alle geweldige faciliteiten en toch rustig. Maar niet geschikt in het hoogseizoen nee.

En inderdaad, er zal wel markt voor zijn ja. Maar blijft toch jammer dat de markt voor anderen die dus zo’n camping zoeken als het nu is steeds kleiner wordt

Irregular_Choice

Irregular_Choice

01-08-2021 om 07:48 Topicstarter

Schommelstoel schreef op 01-08-2021 om 06:19:

Stom is dat hè, maar zo werkt de economie nou eenmaal. Stilstand is achteruitgang. Investeren moeten we. Ten koste van alles.

Ik kan je vlakbij een andere camping aanraden: d'Olde Kamp in Ansen. Ze hebben een paar veldjes voor kampeerders en ze verhuren zes huisjes (plaggenhutten). Erg mooi groen, afgeschermde veldjes, wat kleine dieren voor de kinderen, o.a. een geitenveldje. Heerlijk rustig, geen grote commerciële gedachte, erg schoon sanitair. Er is geen ruimte voor uitbreiding, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Dank voor de tip! Ziet er leuk uit, maar mis daar dan toch een zwembad. Dat is hier wel fijn, verwarmd binnenbad. Maar het klinkt wel gezellig qua dieren en wat ze allemaal doen daar!

Naar hè, je hoort dat steeds vaker inderdaad.

Is een natuurcamping misschien iets voor een volgende keer? 

https://www.natuurkampeerterreinen.nl/
"Respect voor uw rust
Natuurkampeerders zijn over het algemeen rustzoekers. Daarom zul je bij ons geen last hebben van rumoerige speeltuinen, kantines, radio’s of auto’s op het terrein."

Irregular_Choice

Irregular_Choice

01-08-2021 om 09:11 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 01-08-2021 om 08:45:

Naar hè, je hoort dat steeds vaker inderdaad.

Is een natuurcamping misschien iets voor een volgende keer?

https://www.natuurkampeerterreinen.nl/
"Respect voor uw rust
Natuurkampeerders zijn over het algemeen rustzoekers. Daarom zul je bij ons geen last hebben van rumoerige speeltuinen, kantines, radio’s of auto’s op het terrein."

Daar mis ik toch weer wat faciliteiten zoals een zwembad en ook eventueel iets van animatie ofzo. Daarom is Ruinen dus zo ideaal, binnenbad, buitenbad van de gemeente ligt ernaast, er is iets aan animatie en verder qua rust en ruimte een natuurcamping. Die combi is zo lastig te vinden en nu verdwijnt er alweer 1. Maar toch bedankt voor de tip! Sla hem wel op, misschien voor later als dochter wat ouder is of niet meer mee wil

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

01-08-2021 om 09:35

Irregular_Choice schreef op 01-08-2021 om 07:42:

[..]

In het voorseizoen kozen we juist wel voor die massale resorts. Maar dan zijn er vooral mensen met kleine kinderen en zit het niet vol. Ideaal, alle geweldige faciliteiten en toch rustig. Maar niet geschikt in het hoogseizoen nee.


Dit beantwoordt wel deels je vraag waarom dingen veranderen: mensen, onder wie jijzelf, boeken die locaties, er is vraag naar. Ik vind dat soort parken zelf verschrikkelijk en zal er dus sowieso nooit boeken. 

Irregular_Choice

Irregular_Choice

01-08-2021 om 09:44 Topicstarter

Wednesday schreef op 01-08-2021 om 09:35:

[..]


Dit beantwoordt wel deels je vraag waarom dingen veranderen: mensen, onder wie jijzelf, boeken die locaties, er is vraag naar. Ik vind dat soort parken zelf verschrikkelijk en zal er dus sowieso nooit boeken.

Tuurlijk is er vraag naar. Maar dat is er ook naar de camping zoals deze nu is. Maar heel veel van dit soort plekken worden toch een luxere camping met huisjes enz. En op een gegeven moment zijn er natuurlijk teveel van dat soort parken en dat lijkt me ook niet goed. Je moet beide houden, niet alles veranderen naar luxe parken met huisjes die hartstikke duur zijn. Maar eigenaren gaan toch voor het grote geld vaak, verkopen het aan investeerders en krijgen er flink voor betaald. Dat daarmee de kleinere campings, met wel goede faciliteiten maar toch die gezelligheid van een natuurcamping verdwijnen is gewoon jammer. Die luxe resort zijn er al genoeg, maar komen er steeds meer en dat ten koste van dit soort plekken. Daar baal ik van, want er zijn genoeg mensen ook op zoek naar zo’n plek en die worden schaars.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

01-08-2021 om 10:02

Irregular_Choice schreef op 01-08-2021 om 09:44:

[..]

Je moet beide houden, niet alles veranderen naar luxe parken met huisjes die hartstikke duur zijn. Maar eigenaren gaan toch voor het grote geld vaak, verkopen het aan investeerders en krijgen er flink voor betaald. Dat daarmee de kleinere campings, met wel goede faciliteiten maar toch die gezelligheid van een natuurcamping verdwijnen is gewoon jammer. Die luxe resort zijn er al genoeg, maar komen er steeds meer en dat ten koste van dit soort plekken. Daar baal ik van, want er zijn genoeg mensen ook op zoek naar zo’n plek en die worden schaars.

Dat snap ik helemaal, dat je ervan baalt. 

Maar die eigenaren zijn individuen. Ze voelen zich er niet persoonlijk verantwoordelijk voor om het aanbod in stand te houden.

Het punt dat ik wil maken is dat je, door zelf gebruik te maken van die resorts, bijdraagt aan de vraag naar die resorts en dus indirect ook aan het verdwijnen van de kleinschalige campings. Zie jij dat dan niet? Ik vind die resorts ook niet wenselijk, juist vanwege de idiote prijzen en de landschapsvervuiling, dus ik zal er ook niet gaan verblijven. 

Irregular_Choice

Irregular_Choice

01-08-2021 om 10:12 Topicstarter

Wednesday schreef op 01-08-2021 om 10:02:



[..]


Dat snap ik helemaal, dat je ervan baalt.

Maar die eigenaren zijn individuen. Ze voelen zich er niet persoonlijk verantwoordelijk voor om het aanbod in stand te houden.

Het punt dat ik wil maken is dat je, door zelf gebruik te maken van die resorts, bijdraagt aan de vraag naar die resorts en dus indirect ook aan het verdwijnen van de kleinschalige campings. Zie jij dat dan niet? Ik vind die resorts ook niet wenselijk, juist vanwege de idiote prijzen en de landschapsvervuiling, dus ik zal er ook niet gaan verblijven.

Ik denk niet dat een keer naar een grotere camping in Frankrijk gaan buiten het seizoen, invloed heeft op de vraag naar dit soort campings in Nederland. De camping hier is jaar rond open, heeft hele goede recensies en is altijd goed bezocht. Ik kon in maart nog net een plekje bemachtigen gelukkig en de bezetting is hier ook nooit een probleem. Dus nee, ik zie niet wat het 1 met het ander te maken heeft nee. Mijn behoeftes zijn gedurende diverse vakanties door het hele jaar anders. In mei zoek ik iets anders dan in augustus. Maar dat wil niet zeggen dat datgene wat ik in augustus bezoek, moet worden aangepast naar waar ik in mei heen ga. Juist niet en er zijn genoeg mensen zoals wij.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

01-08-2021 om 10:37

Wat jij zoekt in een camping in augustus is bijna niet haalbaar om als eigenaar te hebben: binnenzwembad, beetje animatie, ruime plekken. 

Een binnenzwembad kan alleen uit als je voldoende mensen hebt die op je camping komen.  Dus dan worden het al grote campings, omdat je met weinig plekken het zwembad niet kunt bekostigen.  

Grote resorts hebben tijd,  geld en mensen om een park/camping draaiende te houden.  

Huisjes/stacaravans leveren vaste plekken en dus vaste inkomsten op.  Dat is voor elke camping interessant om te hebben. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

01-08-2021 om 10:39

deze camping heeft wel een buitenzwembad,  beetje animatie en ruime plekken: https://www.eelerberg.nl/

ik vind het ook helemaal niks hoor. Wat dat betreft zoek ik eigenlijk juist bewust voor iets zonder zwembad. En ga dus naar natuurkampeerterreinen. 
Tenten zie ik ook steeds minder en moet steeds beter zoeken om iets te vinden zonder een overdaad aan caravans of campers. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.