Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Camping Luxemburg met tieners

Hi allemaal,

Ik ben mij voorzichtig aan het oriënteren op de zomervakantie van volgend jaar. Volgend jaar willen we naar Luxemburg. We gaan met 2 jongens van dan 9 en 12. 
Wie o wie heeft een gouden tip voor een leuke camping?

Voorkeuren:
- Luxemburg. Maar ik sta ook open voor tips in Duitsland.
- We huren het liefst een safaritent voor 5 of 6 personen.
- Zwemmogelijkheden. Zwembad is niet perse nodig als de camping aan een meer of rivier ligt.
- Ligging aan een rivier is een pre!
- Bosrijke omgeving (takken zoeken en houthakken is hier nog een hit).
- Niet al te grote camping. Liefst een natuurcamping, max een plek of 400.
- Mogelijkheden om een kampvuur te maken.
- Liefst geen luidruchtige kinderanimatie en verbod op het draaien van muziek is zeker een pre. 
- Sportieve activiteiten vinden we wel leuk!

Alvast bedankt! 😊

Wij zijn paar jaar terug bij Camping Kaul geweest. Hadden ze speciale 'chill' ruimte voor tieners, zwembad, skatebaan. Vanaf camping kun je direct het bos in lopen.
Weet alleen niet of er safaritenten zijn. Wij hadden een huisje. 

Lena55

Lena55

03-08-2025 om 16:42 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 03-08-2025 om 15:27:

Wij zijn paar jaar terug bij Camping Kaul geweest. Hadden ze speciale 'chill' ruimte voor tieners, zwembad, skatebaan. Vanaf camping kun je direct het bos in lopen.
Weet alleen niet of er safaritenten zijn. Wij hadden een huisje.

Bedankt voor de tip! Ze hebben hele mooie accomodaties zie ik, ook safaritenten.

Ik lees alleen in de reviews meerdere keren dat mensen last hadden van 'hangjeugd' uit de omgeving. Is dit jullie toen opgevallen?

Lena55 schreef op 03-08-2025 om 16:42:

[..]

Bedankt voor de tip! Ze hebben hele mooie accomodaties zie ik, ook safaritenten.

Ik lees alleen in de reviews meerdere keren dat mensen last hadden van 'hangjeugd' uit de omgeving. Is dit jullie toen opgevallen?

Wij hebben daar toen helemaal niks van gemerkt. 

Houden ze van voetbal? Dan is camping Nommerlayen een aanrader. Voetbalveld en trainingen voor de jeugd. Ook heel veel andere sportgelegenheid en midden in een mooi natuurgebied. Wel prijzig volgens mij. Wij verbleven er zo'n 10 jaar geleden. 

Lena55

Lena55

05-08-2025 om 08:16 Topicstarter

Tango schreef op 04-08-2025 om 22:13:

Houden ze van voetbal? Dan is camping Nommerlayen een aanrader. Voetbalveld en trainingen voor de jeugd. Ook heel veel andere sportgelegenheid en midden in een mooi natuurgebied. Wel prijzig volgens mij. Wij verbleven er zo'n 10 jaar geleden.

Bedankt voor de tip! Ik ga ernaar kijken 😊

Ja wij zijn net terug van Nommerlayen.  Zwembad was koud maar verder top camping.  Veel georganiseerd voor kids van 4 tot 16. Ook voor de jeugd een discotheek,  de bunker in een kelder. Met een Hollandse avond, pyjama disco, karaoke enz. 

En vanuit de camping kunnje veel mooie wandelingen doen door t mullerthal gebied. B2 vanuit Berdorf is een aanrader

Wij hebben ook goede ervaring met Nommerlayen, hele fijne luxe camping. Maar ik vond het wel echt een grote camping.

Misschien is camping Echternachbrück ook een optie? Ligt net in Duitsland aan een rivier. Net over de brug (naast de camping) ben je in Luxemburg. Je loopt vanaf de camping zo het dorp Echternach in. Ligt minder in de natuur als Nommerlayen, maar is wel kleiner en dichter bij het dorp. Zwembad is er wel, maar hebben wij ivm het weer helaas geen gebruik van gemaakt.

Lena55

Lena55

09-08-2025 om 18:41 Topicstarter

Bedankt voor de tips! Ze staan op mijn lijstje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.