Vakantie en reizen
Anouk1234
22-08-2025 om 18:05
Camping aan zuidwestkust Frankrijk
We zijn ons aan al aan het oriënteren op de zomervakantie 2026. Het is nu het idee om naar de zuidwestkust van Frankrijk te gaan. We zoeken een niet al te grote camping (max ca 300 plekken), direct aan zee en met zwembad. Er moeten verhuur mogelijkheden zijn. Een appartement met zwembad is ook een optie. Belangrijk is dat het direct aan zee ligt. We heeft er tips voor zo’n plek. Kinderen zijn 14 en 16.
FaithfulDuck87
22-08-2025 om 18:21
omgeving hier is mooi, verschillende campings. Ooit bij camping geweest, die lag tegen de duinen aan, was op loopafstand van het strand en de atlantische oceaan.
https://www.sandaya.nl/bezienswaardigheden/vuurtoren-van-la-coubre
VivaDitjeDatje
22-08-2025 om 18:41
ideal camping in st georges de didonne.
Zeker tof voor de kinderen van jouw leeftijd..
Loopafstand 5-10 min is de oceaan en leuk zwembad op camping zelf.
Denk wel groter dan 300 plekken maar zo voelt het absoluut niet
Herfstappeltaart
23-08-2025 om 16:04
Friezinnetje schreef op 22-08-2025 om 18:21:
omgeving hier is mooi, verschillende campings. Ooit bij camping geweest, die lag tegen de duinen aan, was op loopafstand van het strand en de atlantische oceaan.
https://www.sandaya.nl/bezienswaardigheden/vuurtoren-van-la-coubre
Sandaya-camping zijn top. Wij boeken die meestal omdat ze goedverzorgd en gezellig zijn.
PhilDunphy
23-08-2025 om 17:53
Herfstappeltaart schreef op 23-08-2025 om 16:04:
[..]
Sandaya-camping zijn top. Wij boeken die meestal omdat ze goedverzorgd en gezellig zijn.
Beetje gekke offtopic vraag, maar mag je bij Sandaya campings drinken aan het zwembad?
Wij waren afgelopen zomer voor het eerst bij een Yelloh camping en waren verrast dat je helemaal niet mocht drinken bij het zwembad. Dat heb ik bij eerdere campings nog nooit zo meegemaakt. En uiteindelijk stoorde dat ons best wel. Dan lig je een hele dag aan het zwembad en moet je elke keer dat je iets wil drinken het zwembadgedeelte uit, ofwel naar de bar om daar in 1x een blikje van 330ml naar binnen te gooien, ofwel terug naar je tent/huisje. Bij eerdere campings mocht je gewoon flesjes meenemen naar je zwembadstoel of had je een bar waar je bij bestelde en dat nam je mee naar je ligstoeltje. Ik weet zeker of dat Yelloh-beleid in het algemeen is of alleen bij deze camping. Maar ik ben dus benieuwd hoe dat in jouw ervaring is bij de Sandaya campings.
Herfstappeltaart
23-08-2025 om 18:00
PhilDunphy schreef op 23-08-2025 om 17:53:
[..]
Beetje gekke offtopic vraag, maar mag je bij Sandaya campings drinken aan het zwembad?
Wij waren afgelopen zomer voor het eerst bij een Yelloh camping en waren verrast dat je helemaal niet mocht drinken bij het zwembad. Dat heb ik bij eerdere campings nog nooit zo meegemaakt. En uiteindelijk stoorde dat ons best wel. Dan lig je een hele dag aan het zwembad en moet je elke keer dat je iets wil drinken het zwembadgedeelte uit, ofwel naar de bar om daar in 1x een blikje van 330ml naar binnen te gooien, ofwel terug naar je tent/huisje. Bij eerdere campings mocht je gewoon flesjes meenemen naar je zwembadstoel of had je een bar waar je bij bestelde en dat nam je mee naar je ligstoeltje. Ik weet zeker of dat Yelloh-beleid in het algemeen is of alleen bij deze camping. Maar ik ben dus benieuwd hoe dat in jouw ervaring is bij de Sandaya campings.
Euhm, in het binnenbad heb ik een bordje zien hangen met verboden etenswaren mee te nemen en te nuttigen, maar in het buitenbad-gedeelte zag ik wel mensen met flesjes drinken. Zeker weet ik het niet.
Anouk1234
24-08-2025 om 07:19
PhilDunphy schreef op 23-08-2025 om 17:53:
[..]
Volgens mij mag je er niet drinken. Ik let er eigenlijk niet op. We nemen meestal alleen een flesje water mee naar het zwembad. Voor andere drankjes gaan we terug naar de caravan. Ben zelf ook wel blij dat het niet mag.
Anouk1234
24-08-2025 om 07:21
2x naar dezelfde Sandaya geweest. Was dus goed bevallen. Maar zie nu dat volgende zomer de mobile homes alleen van zaterdag tot zaterdag geboekt kunnen worden en dat willen we niet.
Herfstappeltaart
24-08-2025 om 07:41
Anouk1234 schreef op 24-08-2025 om 07:21:
2x naar dezelfde Sandaya geweest. Was dus goed bevallen. Maar zie nu dat volgende zomer de mobile homes alleen van zaterdag tot zaterdag geboekt kunnen worden en dat willen we niet.
Echt? Dat is jammer want wij reizen bij voorkeur op zondag.....
Anouk1234
24-08-2025 om 11:22
Herfstappeltaart schreef op 24-08-2025 om 07:41:
[..]
Echt? Dat is jammer want wij reizen bij voorkeur op zondag.....
Ja wij ook.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.