Vakantie en reizen
Joszy
21-04-2025 om 09:45
Belgische spoorwegstaking
vraag aan de Belgen onder ons.. ik moet morgen vanaf het centrum van Brussel naar het vliegveld. Nu is er een spoorstaking. In de app van NMBS zie ik dat er 4 treinen per uur (op andere dagen zijn het er meer) in staan, maar er staat ook bij; alternatieve treindienst.
Hoe betrouwbaar is die app? Kan ik er vanuit gaan dat de treinen rijden zoals ze in de app staan (uiteraard binnen redelijke grenzen) of wordt het chaos? Wat is jullie ervaring?
mut
21-04-2025 om 10:00
Het wordt waarschijnlijk geen chaos, het is al de 22 ste dag ( kan ook 23 zijn) dat er gestaakt wordt op het spoor. Ik meen dat die app redelijk betrouwbaar is. Neem wat extra tijd dan lukt het vast wel. Mijn man en kinderen zijn ook redelijk normaal steeds in Leuven/ Antwerpen/ Brussel geraakt op de andere dagen.
Marty1984
21-04-2025 om 12:00
Belg hier.
Er zullen treinen rijden. Maar vertrek ruim op tijd. En calculeer in dat het extra druk is. De treinen naar de luchthaven zitten altijd wat voller met al die bagage.
In bepaalde regio's en op kleinere lijnen is het drama, maar als er vandaag staat dat ze rijden, gaan ze echt rijden. Tenzij ze uitvallen door andere storingen.
Het is "nog maar" de 22ste keer dit jaar
. En ik ben tot nu toe al elke keer op mijn werk geraakt, doordat ik geluk heb op een drukke lijn te zitten. (Die éne keer dat ik naar een klein dorp moest kon ik het echter vergeten.)
Joszy
22-04-2025 om 11:09
Voor wie het interesseert, ik had een minuut of 5 vertraging, dus alles liep prima!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.