Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

BeneficialJay65

BeneficialJay65

31-08-2021 om 09:04

Begin januari Canarische Eilanden

Wie is er weleens begin januari op één van de eilanden geweest en was het te doen qua weer? Ik ben weleens eind november geweest en toen was het weer voor zomerkleding vond ik. Is het te doen of als ik warmer wil toch maar wat verder? Zou graag in een jurk of korte broek willen lopen.

Wij vermijden juist altijd de Canrarische eilanden in januari en februari omdat dat de 'regenmaanden' zijn en vrij koel in de avond /nacht.
In die periode heb je nog het meest kans op redelijk weer op Lanzarote denk ik .

Als je naar Gran Canaria of Tenerife gaat profiteer je van de hoogte van die eilanden, de bergen houden de wind tegen. Wel zorgen dat je aan de goede kant van de berg zit, zuidwest.

https://www.guidetocanaryislands.com/warmest-canary-island-in-winter/#:~:text=The%20south%20of%20Tenerife%20and,of%20December%2C%20January%20and%20February.

We zijn 4x in januari op Lanzarote of Fuerteventura geweest. 2 keer echt zomers weer, 2x ook wel wat mindere/koude dagen en veel wind (op Lanzarote was dat) Gemiddeld is het er een graad of 20, dus tja.. kan wat warmer zijn, maar ook wat kouder.  
Maar alle keren zeker een graad of 20 warmer dan NL, dus dat vonden we sowieso fijn. Nu is  onze zoon leerplichtig, dus geen reisjes meer in januari En de kerstvakantie is echt niet te betalen helaas)

Wellicht is Madeira een optie? Collega van me is daar nu in alle seizoenen geweest en is daar geloof ik wat constanter.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

31-08-2021 om 11:43

Biebmiep schreef op 31-08-2021 om 11:12:

We zijn 4x in januari op Lanzarote of Fuerteventura geweest. 2 keer echt zomers weer, 2x ook wel wat mindere/koude dagen en veel wind (op Lanzarote was dat) Gemiddeld is het er een graad of 20, dus tja.. kan wat warmer zijn, maar ook wat kouder.
Maar alle keren zeker een graad of 20 warmer dan NL, dus dat vonden we sowieso fijn. Nu is onze zoon leerplichtig, dus geen reisjes meer in januari En de kerstvakantie is echt niet te betalen helaas)

Wellicht is Madeira een optie? Collega van me is daar nu in alle seizoenen geweest en is daar geloof ik wat constanter.


20 Graden is altijd nog warmer dan in Nederland in die maand en we willen echt graag maar een van de Spaanse eilanden. Madeira zijn we al een paar keer geweest.

Moxxie schreef op 31-08-2021 om 10:51:

Als je naar Gran Canaria of Tenerife gaat profiteer je van de hoogte van die eilanden, de bergen houden de wind tegen. Wel zorgen dat je aan de goede kant van de berg zit, zuidwest.

https://www.guidetocanaryislands.com/warmest-canary-island-in-winter/#:~:text=The%20south%20of%20Tenerife%20and,of%20December%2C%20January%20and%20February.

Voor de windsurfers e.d. is de andere kant juist goed, denk ik !

haarklover schreef op 31-08-2021 om 17:45:

[..]

Voor de windsurfers e.d. is de andere kant juist goed, denk ik !

Klopt ja! Surfen doe je in El Médano, aan de oostkant. Leuk strand maar in januari waai je daar op een mindere dag uit je bikini.

ik ben ook 4 keer in die maanden op de Canarische eilanden geweest. Overdag de meeste tijd prima weer , korte broek en T-shirt, maar ik had het wel elke avond steenkoud dus een dikke fleece aan en lange broek. Een enkele keer een iets mindere dag qua weer, wat meer bewolking maar dan gingen we een eindje rijden of wandelen.
Het is alleen geen weer om te zwemmen vind ik of je moet echt een goed verwarmd zwembad hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.