Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

18-02-2023 om 12:50

B&B -- bed valt erg tegen, wat doe je dan

Geen drama, maar toch even kijken hoe jullie het zouden oplossen.
Situatie: voor een business-trip boek ik een B&B hier ergens in Nederland voor twee nachten. Via booking.com. Ruim 125,= per nacht, zonder ontbijt. Best prijzig, maar het zag er allemaal pico-bello uit. Eigen opgang, modern keukentje, mooie douche, prima schoon. De verhuurder deed ook erg zijn best om gastvrij te zijn (hij had de verwarming alvast aangezet en had een klein presentje bij aankomst). 

Echter, het bed vond ik erg slecht: twee aan elkaar geschoven eenpersoonsbedden en beide bedden stonden op wieltjes. Als je je omdraaide, schoof het hele bed heen en weer. Je kon ook niet diagonaal liggen, want dan zakte je tussen beide bedden op de grond.

Nu ben ik geen klager. De eerste nacht slaap ik in zulke situaties sowieso slecht. Maar ook de tweede nacht niet fijn geslapen. Richting verhuurder niets gezegd, vooral onder het mom "hij kan er op korte termijn toch niets aan veranderen".

Bij thuiskomst kreeg ik de email van booking.com om te reviewen. Ik heb een matig-slecht gegeven en in de comment aangegeven dat alles pico-bello is, maar het bed slecht.

De verhuurder reageerde behoorlijk ge-agiteerd dat ik zo'n review schreef en hem niets had gezegd (soort van: "en ik heb nog zo mijn best gedaan"). Ergens snap ik dat, maar ergens ook niet. 

Wat vinden jullie? Wat doen jullie in zo'n situatie?

 


Ik snap de verhuurder wel als je daar niks gezegd hebt. En op zich is het toch een prima tip waar hij iets mee kan (bedden zonder wieltjes) en is het iets waar hij zich niet bewust van is omdat hij zelf niet in zijn eigen accomodatie slaapt.

Hij heeft jou kunnen benaderen blijkbaar? Dan zou ik wat je hier zegt gewoon alsnog aangeven.

Wel gek trouwens, een B&B zonder ontbijt

Ik denk dat ik na de eerste nacht wel gevraagd had of er iets aan te doen was. Het lijkt mij dat er toch ook een rem op die wieltjes moet zitten. Misschien was hij die na het schoonmaken van de kamer vergeten weer op de rem te zetten. En was het simpel op te lossen. Ik snap wel dat de eigenaar niet zo blij was met de review, omdat je hem niet de kans gegeven hebt het op te lossen en dan wel een slechte review geeft.

Altijd eerst de verhuurder een kans geven om het op te lossen.  Daarna pas klagen en dan pas een slechte review schrijven. 
Niks zeggen en dan publiekelijk afkatten vind ik niet kunnen.

Zulke dingen zou ik juist wel direct aan de verhuurder melden, niet via een review achteraf. 

Nu krijgt de verhuurder een slechte(re) review, terwijl hij niet eens de kans heeft gehad er iets aan te doen. 

Ik vind de kwaliteit van bedden erg belangrijk bij het uitzoeken van een B&B of hotel. Ik zou dus graag de review lezen over losstaande bedden.
Zeker ook bij hele aardige verhuurders. Ik heb eens een heel goed beoordeelde appartement gehuurd met hele aardige verhuurder. Alleen zakte het bed erg door. Niemand durfde dit kennelijk te schrijven of te zeggen. Ik had dit wel graag geweten en dan voor iets anders gekozen. 
Ik vind dat de verhuurder dit niet zo persoonlijk moet nemen. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

18-02-2023 om 13:08

ik zou geen slechte review geven voor iets waar ik zelf niks over gezegd heb tegen de eigenaar. Nu heb je ze elke kans ontnomen om je te helpen, maar schrik je wel eventuele nieuwe gasten af. Ik zou ook geagiteerd zijn.

Eens met wandelvrouwtje

Ook eens met wandelvrouwtje. Ik vind een "slecht" ook wel vrij heftig als de rest gewoon echt goed was trouwens.

Je had het inderdaad even tegen de eigenaar  moeten zeggen van die bedden.

Tip voor een volgende keer. Sjorbanden meenemen. Die kun je gebruiken om bedden vast te zetten aan elkaar, of om onder je "zwaartepunten" door te trekken, waardoor je steviger ligt. Ze waren mijn redding toen ik drie maanden op een camping in Frankrijk werkte.

"Nu ben ik geen klager" zeg je, maar dat ben je dus wel, alleen doe je het niet face to face maar op het www.

En de rest was wel in orde? Want geef je dan alleen een slechte review voor een bed? 
Ik zou het verwijderen als dat een mogelijkheid is. 

Ik zou het direct zeggen of geen review schrijven en accepteren dat dit even iets minder fijn is.

Ik zou als ik de verhuurder was ook geagiteerd zijn, als alles koek en ei was tijdens verblijf en ik zie dat later terug op een site.
Dit kost misschien klanten en het probleem kan makkelijk verholpen worden met een ander wieltje of de rem er op zetten. 

Prachtwacht schreef op 18-02-2023 om 14:37:

En de rest was wel in orde? Want geef je dan alleen een slechte review voor een bed?
Ik zou het verwijderen als dat een mogelijkheid is.

Tsja, breakfast was er niet....

Heb je tijdens het verblijf geen direct  contact met de verhuurder gehad? Dan zou ik het wel gezegd hebben hoor.

Ik vind een matig-slecht wel echt buitenproportioneel voor 'alles is goed, behalve het bed'. Zeker als je hem niet eens de kans hebt gegeven om het op te lossen. 

Als het bed niet bevalt, zet ik dat wel in de tekst van de review maar ik zal de algemene score wel hoog genoeg houden. Ik blijf weg uit kamers met zachte bedden terwijl anderen dat heerlijk kunnen vinden. En andersom met harde bedden. 

Laatste keer in B&B hadden wij ook twee eenpersoonsbedden die continue uit elkaar gleden. Dan viel je er letterlijk tussen. 
Volgende dag gemeld en gevraagd of ze tyraps hadden. Zo hebben we de poten zelf aan elkaar gemaakt. Dat hielp gelukkig. 
Ik lees ook liever vooraf twee eenpersoonsbedden niet werken voor twee personen die bij elkaar willen slapen. En ik ga niet samen een paar dagen weg met partner om alleen te slapen. 
Deze gastvrouw wist wel van het probleem. Ik hoop voor volgende gasten dat ze voortaan vooraf een oplossing bieden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.