Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Azoren en Madeira

Zou graag tips en ervaringen horen. Wij willen graag eens die kant op, zijn op allebei nog niet geweest. Wat is het mooiste? En waarom?

Tips voor fijne hotels en reisorganisaties zijn ook welkom.

Azoren zijn we nooit geweest , maar wij vonden Madeira erg mooi . Wij waren eind mei . Prachtige bloemen , schitterende natuur , bergen  , vriendelijke bevolking , lekker eten .

Met TUI in hotel Rocamar in Caniço de Baixo . Dit hotel niet doen als je slecht ter been bent , veel trappen en hoogteverschil . Verder prima hotel hoor.



Wij gingen een paar jaar terug op huwelijksreis naar Madeira. We hebben twee hotels gehad, maar dit hotel was absoluut de beste: https://www.pontadosol.com/ Geboekt via booking.com. Supermooi (bekijk de foto's op de site en op booking maar eens), lekker eten, heel uitgebreid ontbijt (ook prima koolhydraatarm!), mooie uitzichten en het stadje/dorpje zelf was ook schattig. Wij gingen begin augustus, maar qua natuur zou ik een volgende keer wat eerder in het jaar gaan. De meeste bloemen waren uitgebloeid toen wij er waren, maarja, om nou vóór je trouwdag op huwelijksreis te gaan was ook weer zo wat...


Mijn dochter is als 19 jarige met een vriendin naar Madeira geweest en vond het , ondanks dat  er gezegd wordt dat het meer een eiland is voor ouderen dan jongeren, helemaal  geweldig.
Mooie natuur, ze is wezen dolfijnen spotten, heeft op een waterscooter een mooie tour gemaakt.
Ze heeft het er nu nog soms over  .

lientje69 schreef op 23-01-2023 om 12:11:


Mijn dochter is als 19 jarige met een vriendin naar Madeira geweest en vond het , ondanks dat er gezegd wordt dat het meer een eiland is voor ouderen dan jongeren, helemaal geweldig.
Mooie natuur, ze is wezen dolfijnen spotten, heeft op een waterscooter een mooie tour gemaakt.
Ze heeft het er nu nog soms over .

Het wás ook met name voor ouderen, maar Madeira is de afgelopen jaren zich heel anders gaan positioneren en richt zich veel meer op jonge mensen. Geen zuipvakanties zo zijn er volgens mij wijken gebouwd speciaal voor remote werkers. 

Ik ben niet op de Azoren geweest, wel op Madeira. Ik vond het ook prachtig! Heel afwisselend landschap (en weer, in februari; het zuiden rond Funchal is meestal zonnig, maar microklimaat; net verderop kan het regenen en een stuk koeler zijn. 

Veel hoogteverschil op het eiland, maar prachtig wandelen, heerlijk eten en vriendelijk inderdaad. En het voelt wat minder toeristisch dan de Canarische eilanden, toen wij er waren.


ik was positief verrast, vind het een absolute aanrader en wij gaan zeker terug.

Ik ben wel op de Azoren geweest en niet op Madeira.

Ik ben op Sao Miguel en Faial geweest. Die eerste was echt prachtig met mooie kraters en meren in allerlei kleuren. De tweede was ook mooi maar heb ik vooral gedoken en walvissen gespot en zo. Niet echt het eiland verkend. Alleen het plaatsje waar ik zat. 

De Azoren kun je heel makkelijk zelf boeken. Je kunt rechtstreeks vliegen vanaf Schiphol, of je knoopt er net als ik een citytrip in Lissabon achteraan en vliegt via daar. 

Ik zou wel aanraden om op élk eiland een auto te huren, en dat ruim van te voren te regelen. Ik had op Faial geen auto gehuurd en toch zonde omdat ik dus nergens makkelijk naartoe kon. Autorijden op Sao Miguel was echt heerlijk. Prachtige uitzichten. Ik zat in Ribeira Grande in Hotel Verde Mar en Spa. Dat was m'n luxe-momentje en was ook echt een heel fijn hotel met super goed ontbijt.

Nog geen ervaring met beide. Maar heb voor deze zomer een reis naar de Azoren geboekt. We vliegen na enkele dagen Porto naar Sao Miguel en blijven daar 9 dagen (op 3 verschillende plekken). Ik kijk er enorm naar uit

Ik vond Madeira heel mooi, zo groen en fijne wandelroutes.
Je hebt er ook mooie hotels.

Funchal is ook een leuk stadje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.