Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Auto nodig bij het Gardameer

na een koude mistige dag toch maar besloten om ons te verdiepen in de zomervakantie.

Nu zaten we te denken aan het Gardameer. Iemand misschien ervaringen mee? Wij nog niet.

Is dat leuk vind voor 2 weken. We hebben een peuter en een kleuter. Is het handig om dan een auto te hebben, of gebruik je die dat weinig.

Is het leek om er nog een paar dagen Venetië aan te plakken. Ik snap dat je daar niet veel aan een auto hebt.

Wij kunnen eigenlijk alle kanten op. We kunnen een auto daar huren, of we kunnen hier al een camper huren, en dan een camping vinden. Heeft er iemand tips?

Heb je zelf een auto.
Lijkt mij fijn om met eigen auto daar heen te rijden dan heb je zelf meer  de regie over reis en verblijf.
In Italië buiten de grote steden om is het hebben van een auto wel aan te raden.

Als je al naar Venetië wilt dan heb je het wel in één dag gezien hoor. Een paar dagen Venetië zou ik er dus zeker niet aan vast plakken. 

WickedDotterel45

WickedDotterel45

03-11-2021 om 23:10

Half Nederland zit ‘s zomers wekenlang aan het Gardameer, dus het is er vast leuk.

MrsLady schreef op 03-11-2021 om 22:16:

Als je al naar Venetië wilt dan heb je het wel in één dag gezien hoor. Een paar dagen Venetië zou ik er dus zeker niet aan vast plakken.

Ik heb net vijf dagen Venetië achter de rug. Was mijn derde bezoek, maar er is nog genoeg te zien hoor. En sowieso is het een erg leuke stad.

Wij zijn ook van plan om die kant op te gaan. We willen ook naar het Gardameer, Venetië, Pisa, misschien Florence en naar de kust ergens. We gaan met eigen auto, lijkt me wel zo handig. Plan is om rond te reizen van appartement naar appartement. Nu alleen hopen dat we er gewoon heen kunnen. Vooralsnog is de eis dat je vaccinatie niet ouder dan 270 dagen mag zijn. Anders moet je telkens testen. Ik wacht dus nog even met boeken

Hoe wil je anders aan dat Gardameer komen?  En je boodschappen doen etc?

Bloempot

Bloempot

04-11-2021 om 11:49 Topicstarter

We hebben geen auto, maar we huren meestal een auto. Ook als we in Nederland ergens heengaan. Hier in Nederland gebruiken we auto hopper. Dus we kunnen hier een auto huren of daar. Dat maakt ons niet uit.

Onze gedachte is nu dat we er eerst heb vliegen, daar een auto huren. 

We moeten een plek aan het Gardameer vinden dat erg kindvriendelijk is, maar volgens mij zijn er wel genoeg opties. Mijn man houdt niet van kamperen, maar een bungalow leek hem nog wel leuk.

Ik kon nog geen hotel vinden met dezelfde zwem mogelijkheden die sommige campings aanbieden.  Ik verwacht dat mijn man het vooral belangrijk vindt dat er airco is voor in de avond. Hij kan moeilijk in slaap vallen in de hitte 

Het is er (los van corona) ontzettend druk en toeristisch, dat moet je maar leuk vinden. 

Parkeren wordt ook een verschrikking denk ik. 

Bloempot schreef op 04-11-2021 om 11:49:

We hebben geen auto, maar we huren meestal een auto. Ook als we in Nederland ergens heengaan. Hier in Nederland gebruiken we auto hopper. Dus we kunnen hier een auto huren of daar. Dat maakt ons niet uit.

Onze gedachte is nu dat we er eerst heb vliegen, daar een auto huren.

We moeten een plek aan het Gardameer vinden dat erg kindvriendelijk is, maar volgens mij zijn er wel genoeg opties. Mijn man houdt niet van kamperen, maar een bungalow leek hem nog wel leuk.

Ik kon nog geen hotel vinden met dezelfde zwem mogelijkheden die sommige campings aanbieden. Ik verwacht dat mijn man het vooral belangrijk vindt dat er airco is voor in de avond. Hij kan moeilijk in slaap vallen in de hitte

Zo heb ik dat ook gedaan. Gevlogen op Verona, huurauto op de luchthaven, we hadden een resort met appartementen. De huurauto ingeleverd bij het treinstation op het vasteland bij Venetië en van daar uit naar het centrum met de trein. Terug gevlogen vanaf luchthaven Marco Polo. Ik weet niet meer hoe ons appartementencomplex heette, maar er was een zwembad, goed restaurant en airco.

Bloempot

Bloempot

05-11-2021 om 18:06 Topicstarter

We zitten aan het hoogseizoen vast. Dus overal waar het kindvriendelijk is, zal het wel druk zijn verwacht ik.

Is parkeren daar een groot probleem, of bedoel je bij Venetië zelf? 

Ik ga nog even googlen naar resorts. Campings met bungelows zagen er nog niet heel gezellig uit.

wij zaten een jaar of 5 geleden op Bella Italia, in een bungalow (dus geen stacaravan), met airco. Het is wel een hele grote camping. Zwembad was voor onze dochter (toen 5 of 6 denk ik) fantastisch. Er was genoeg parkeerplek voor je auto. Dus dat was geen probleem. Het bijliggende stadje bereiken was in de avondspits een uitdaging, maar er reed ook een campingtreintje heen en weer. Vandaar uit o.a. een dagje naar Verona en Venetië geweest. Was allemaal prima te doen

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

09-11-2021 om 00:23

Venetie met een peuter en een kleuter lijkt me niet een goed plan. Ik zou dat 'n keer met z'n tweeen doen... Ik ben er ooit 4 dagen geweest en ben nog niet uitgekeken daar. 
Gardameer heb ik geen ervaring mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.