Vakantie en reizen
Bakblik
10-08-2025 om 15:52
Alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen
In vervolg op andere topics over inpakken voor de vakantie. Wat nam je vroeger mee, eventueel op advies van anderen, en laat je nu (al jaren) thuis?
afrodite05
11-08-2025 om 16:08
Ik heb vorig jaar xxl hydrofieldoeken gekocht. Die dingen zijn even groot als onze grootste badlakens, maar ze drogen tig keer sneller en nemen veel minder ruimte in de bagage in. Ik leg er wel vaak nog zo'n sporthanddoek achtig ding van de decathlon onder ter bescherming, maar zelfs dat samen met zo'n doek neemt minder ruimte in beslag dan zo'n groot badlaken. Ik denk niet dat ik ooit nog zo'n badlaken meeneem op vakantie.
oudmaarnognietkoud
11-08-2025 om 21:28
MMcGonagall schreef op 10-08-2025 om 16:29:
Allerlei babyspullen. Nu heb ik al jaren geen baby meer, maar de eerste keer met kind op vakantie hadden we werkelijk alles mee. Van babybadje tot aankleedkussen, voeding, speelgoed, etc. Al de tweede keer met kind had ik dat drastisch terug geschroefd. Alleen de opvolgmelk en wat speeltjes, nam ik mee. Potjes eten hebben ze overal en in de gootsteen of onder de douche kun je ook je kind wassen. Toen de kinderen groter werden, kregen ze allebei een minikoffertje voor speelgoed. Alleen wat daarin mocht mee.
Op vakantie naar Italie met de auto, met kind van net 1 jaar oud. Mijn (inmiddels ex-) man vond het een goed idee om de magnetron mee te nemen. Dit was 35 jaar geleden en die magnetron was een enorm bakbeest.
De eerste keer dat wij dat ding gebruikte sloeg in het hele complex de stroom er uit. Wij wisten waar de stoppenkast van het complex zat en de aardschakelaar weer omgezet.
De tweede keer dat wij de magnetron gebruikte... etc etc.
Potjes babyvoeding kun je ook prima in een pannetje met heet water verwarmen. (Wij hadden eigen potjes Olvarit meegenomen omdat kind verschillende alergieen had.)
De jaren erop de magnetron maar thuis gelat
Herfstappeltaart
12-08-2025 om 07:37
Beterlaat2021! schreef op 11-08-2025 om 10:29:
@Auwereel : een van de leuke dingen van luxe hotels vind ik, dat je geen shampoo of douchezeep hoeft mee te nemen.
En soms ook geen kam, schoensmeer, nagelvijl.....
Schoensmeer
Auwereel
12-08-2025 om 08:52
Herfstappeltaart schreef op 12-08-2025 om 07:37:
[..]
Schoensmeer
![]()
Jazeker, in chique hotels waar je overnacht voor conferenties staat van alles om picobello voor de dag te komen, dus ook schoensmeer, want je wilt je presentatie toch niet met stoffige schoenen doen?
In nog chiquere hotels geef je dat natuurlijk aan de balie af om te laten stomen en poetsen.
Diezijnvanmij
12-08-2025 om 08:54
oudmaarnognietkoud schreef op 11-08-2025 om 21:28:
[..]
Potjes babyvoeding kun je ook prima in een pannetje met heet water verwarmen. (Wij hadden eigen potjes Olvarit meegenomen omdat kind verschillende alergieen had.)
Spoiler: Potje babyvoeding kun je prima geven zonder te verwarmen. Zal vast niet voor alle kinderen gelden, maar die van ons aten dat op locatie gewoon op kamertemperatuur
Groenebroek
12-08-2025 om 09:12
Nam eerder altijd heel veel mee, want je weet maar nooit of je het nog nodig hebt. Heb jaren lang een complete ehbo set meegenomen met alles wat je maar kunt bedenken inclusief o.r.s. en het zelf nooit nodig gehad. Wel bijna elke vakantie iemand anders kunnen helpen uit mijn voorraad.
Ben er mee gestopt. Zorg nu dat de verzekeringen op orde zijn, pinpas, paspoort en wat contant geld mee. Uiteraard eigen medicatie meenemen.
Voor de rest is alles wel te koop als je het vergeten bent.
De stress voor de vakantie aan, of alles wel mee gaat, is nu een stuk lager. En mijn koffer of tas een paar kilo lichter ![]()
Poezenmeisje
12-08-2025 om 09:23
Diezijnvanmij schreef op 12-08-2025 om 08:54:
[..]
Spoiler: Potje babyvoeding kun je prima geven zonder te verwarmen. Zal vast niet voor alle kinderen gelden, maar die van ons aten dat op locatie gewoon op kamertemperatuur
![]()
Dat was ook mijn eerste gedachte.
Venusss
12-08-2025 om 11:21
afrodite05 schreef op 11-08-2025 om 16:08:
Ik heb vorig jaar xxl hydrofieldoeken gekocht. Die dingen zijn even groot als onze grootste badlakens, maar ze drogen tig keer sneller en nemen veel minder ruimte in de bagage in. Ik leg er wel vaak nog zo'n sporthanddoek achtig ding van de decathlon onder ter bescherming, maar zelfs dat samen met zo'n doek neemt minder ruimte in beslag dan zo'n groot badlaken. Ik denk niet dat ik ooit nog zo'n badlaken meeneem op vakantie.
Waar heb jij die gekocht? Vind het ook wel handig!
Herfstappeltaart
12-08-2025 om 11:36
Auwereel schreef op 12-08-2025 om 08:52:
[..]
Jazeker, in chique hotels waar je overnacht voor conferenties staat van alles om picobello voor de dag te komen, dus ook schoensmeer, want je wilt je presentatie toch niet met stoffige schoenen doen?
In nog chiquere hotels geef je dat natuurlijk aan de balie af om te laten stomen en poetsen.
afrodite05
12-08-2025 om 11:43
Venusss schreef op 12-08-2025 om 11:21:
[..]
Waar heb jij die gekocht? Vind het ook wel handig!
Via een webwinkel, weet niet meer welke. Ze zijn van het merk Meyco, maar er zijn vast ook andere merken die ze zo groot hebben. Wel even op de afmetingen letten, er zijn ook grote hydrofieldoeken die ze xl noemen die het dubbele van een normale (dus formaat theedoek) zijn. Die zijn wel handig met kleine kinderen, 120x120 ofzo, maar als je ze voor jezelf wil gebruiken zou ik voor die hele grote gaan. Die noemen ze xxl. Dus ik zou gewoon even googlen op xxl hydrofiel
Citroengraag
12-08-2025 om 17:07
Ik neem geen hakjes meer mee voor als we een avondje uitgaan. Deed ik vroeger wel en vond dat belangrijk. Maar aankomend september voor de vijfde keer naar Noord Engeland/Schotland... Dat ik vaak een jurk aan heb is daar op het platteland al opzienbarend.
oudmaarnognietkoud
13-08-2025 om 11:38
Diezijnvanmij schreef op 12-08-2025 om 08:54:
[..]
![]()
De fruithapjes wel, de groentehapjes had meneer liever een beetje warm.
Venusss
13-08-2025 om 22:28
afrodite05 schreef op 12-08-2025 om 11:43:
[..]
Via een webwinkel, weet niet meer welke. Ze zijn van het merk Meyco, maar er zijn vast ook andere merken die ze zo groot hebben. Wel even op de afmetingen letten, er zijn ook grote hydrofieldoeken die ze xl noemen die het dubbele van een normale (dus formaat theedoek) zijn. Die zijn wel handig met kleine kinderen, 120x120 ofzo, maar als je ze voor jezelf wil gebruiken zou ik voor die hele grote gaan. Die noemen ze xxl. Dus ik zou gewoon even googlen op xxl hydrofiel
![]()
Dankjewel!
RavIvaR
15-08-2025 om 00:26
Een tent, luchtbedden, slaapzakken, klaptafel, klapstoelen, koelkastje, zaklamp etc
Ik heb heel veel gekampeerd. Vooral vroeger met mijn ouders maar toch ook wel een aantal keer zonder hen.
Maar vanaf een jaar of 30 bleek het niet meer mijn ding.
Toen nog een paar keer een sta-caravan gehuurd maar huren tegenwoordig al jaren een appartement. wij hebben geen kinderen, dus daarvoor hoeven we niet te kamperen. Op de grond slapen hebben we echt geen behoefte meer aan en we hebben geen vouwwagen of caravan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.