Vakantie en reizen
Bakblik
10-08-2025 om 15:52
Alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen
In vervolg op andere topics over inpakken voor de vakantie. Wat nam je vroeger mee, eventueel op advies van anderen, en laat je nu (al jaren) thuis?
Bakblik
10-08-2025 om 15:52
Regenlaarzen! Volgens mijn man onontbeerlijk voor een kampeervakantie.
De eerste keer dat wij samen gingen kamperen ik die dingen aangeschaft. Met mooi weer steeds die dingen van hier naar daar gelegd in ons kleine tentje en niet echt nodig gehad.
Na de 2e vakantie was man overtuigd dat het ook alleen met badslippers kon. Echt nooit meer meegenomen.
Loezzie
10-08-2025 om 16:10
zeep, shampoo etc in flessen.. niets zo irritant als een koffer die je opent met zooi overal (zelf zakjes kunnen lekken). Nu dus zoveel mogelijk in vast vorm mee. Neemt ook minder ruimte in. De blokjes passen overal tussen.
MMcGonagall
10-08-2025 om 16:29
Allerlei babyspullen. Nu heb ik al jaren geen baby meer, maar de eerste keer met kind op vakantie hadden we werkelijk alles mee. Van babybadje tot aankleedkussen, voeding, speelgoed, etc. Al de tweede keer met kind had ik dat drastisch terug geschroefd. Alleen de opvolgmelk en wat speeltjes, nam ik mee. Potjes eten hebben ze overal en in de gootsteen of onder de douche kun je ook je kind wassen. Toen de kinderen groter werden, kregen ze allebei een minikoffertje voor speelgoed. Alleen wat daarin paste mocht mee.
Auwereel
10-08-2025 om 16:30
Met stip op 1 ging niet meer mee op fietsvakantie: een blikje bakboter. Die was in mijn fietstas open gegaan en wat STONK dat! En alles vies en vet. . Na de vakantie heb ik de fietstas moeten weggooien. Voortaan was het een vetloze fietsvakantie!
Goede 2e: zachte, grote handdoek. Droogde niet na het afdrogen en toen ik 'm over mijn zadel had gelegd, slierde-ie in mijn fietsketting, helemaal vies dus. Washandjes en later sporthanddoekjes gingen mee.
Derde: stevige katoenen short die ook niet drogen wilde en beschimmelde. Dus daarna nam ik alleen sneldrogende kleding mee.
GroenTuintje
10-08-2025 om 16:36
Auwereel schreef op 10-08-2025 om 16:30:
Met stip op 1 ging niet meer mee op fietsvakantie: een blikje bakboter. Die was in mijn fietstas open gegaan en wat STONK dat! En alles vies en vet. . Na de vakantie heb ik de fietstas moeten weggooien. Voortaan was het een vetloze fietsvakantie!
Goede 2e: zachte, grote handdoek. Droogde niet na het afdrogen en toen ik 'm over mijn zadel had gelegd, slierde-ie in mijn fietsketting, helemaal vies dus. Washandjes en later sporthanddoekjes gingen mee.
Derde: stevige katoenen short die ook niet drogen wilde en beschimmelde. Dus daarna nam ik alleen sneldrogende kleding mee.
Oja! Hier ook fles bakboter die is gaan lekken… wat een ramp was dat
Bakblik
10-08-2025 om 16:41
Ik probeer nog steeds man te overtuigen dat 18 shirts niet nodig zijn als je 10 dagen naar de Veluwe gaat. Ja... maar... je weet niet wat voor weer het wordt en wat je dat aan wilt/moet. Ik wil keus hebben!
Nu niet meer maar zeker toen de kinderen 10 jaar jonger waren moest ik echt wel wassen tijdens de vakantie, omdat de kinderen gewoon niet zoveel shirts hadden.
Mukske
10-08-2025 om 16:57
Voor de kinderen een paar kledingstukken voor ‘het mooi’ als we gingen uiteten of shoppen en voor de rest ouwe zooi om te te ravotten die op vakantie werd weggegooid zodra het vies of kapot was (inclusief ondergoed en sokken).
De vrijgekomen bagageruimte werd voor de reis naar huis opgevuld met lekkere dingen uit het vakantieland.
Ginevra
10-08-2025 om 17:05
ik heb familie in Australië en ooit maakten we in december een reis van een maand down under. We zouden met de familie met kerst uit eten gaan dus ik had speciaal een chique outfit meegenomen terwijl ik verder vrij minimalistisch inpakte.
nou, daar zat ik in mijn zwarte glitter-outfit. Alle Australiërs in het restaurant liepen in korte broek, slippers en t-shirts. Terwijl er wel oesters en zo op tafel kwamen, het was geen goedkope tent.
Dus mijn les is: geen chique kleding meer mee op vakantie.
MiniJCW
10-08-2025 om 17:06
Eten neem ik nooit mee. Voor onderweg kan ik me er nog iets bij voorstellen (en natuurlijk allergieën e.d.), maar verder heb je dat toch helemaal niet nodig van thuis?
MiniJCW
10-08-2025 om 17:08
Bakblik schreef op 10-08-2025 om 16:41:
Ik probeer nog steeds man te overtuigen dat 18 shirts niet nodig zijn als je 10 dagen naar de Veluwe gaat. Ja... maar... je weet niet wat voor weer het wordt en wat je dat aan wilt/moet. Ik wil keus hebben!
Nu niet meer maar zeker toen de kinderen 10 jaar jonger waren moest ik echt wel wassen tijdens de vakantie, omdat de kinderen gewoon niet zoveel shirts hadden.
Ik probeer mijn man te overtuigen dat 2 boxershorts en 1 polo echt te weinig is voor 2 weken vakantie. Maar ik verdenk hem ervan dat hij dat alleen maar doet zodat ik de koffer inpak
(ik vind het fijn de koffer in te pakken, dus geen probleem).
kerst
10-08-2025 om 17:10
Mooiste kleren voor als je eens uit (eten) gaat. Dat kan ook wel in iets minder mooie kleding hoor.
Verder neem ik altijd teveel koekjes mee. Die dan half slap weer mee terug kunnen.
En ik neem 1 pot niveau soft mee en laat de dag en nachtcrème thuis.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.
!!