Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

ImpassionedPelican38

ImpassionedPelican38

30-07-2021 om 08:00

Alle vakantiehuizen geboekt?


Ha allen,

Van de week kwam het bericht dat het VK zijn grenzen binnenkort waarschijnlijk weer open zet voor volledig gevaccineerden uit de EU, althans dat je niet meer in quarantaine hoeft. Nu dacht ik dan kunnen we misschien nog een weekje gaan in augustus. Ik boek altijd een holiday cottage via een website die er in totaal geloof ik 18.000 aanbiedt. Daar zitten hele mooie tussen maar ook veel hele gare huisjes. Maar goed, nu is er dus letterlijk niets meer te vinden voor augustus. Nog maar 80 huisjes vrij ofzo in heel het VK. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat dit klopt, dat werkelijk alles geboekt is inclusief die huisjes die al sinds grootmoeders tijd niet meer opgeknapt of schoongemaakt zijn Of denken jullie dat dit wel zal kloppen? In NL is natuurlijk ook veel vol, maar zó vol? Of zit er iets anders achter waardoor een deel van de huisjes niet wordt aangeboden nu ofzo? Overigens keek ik bij Belvilla voor Normandië, tweede keus na het VK, maar ook daar bijna alles weg. Schiet mij maar lek. 

het is hoogseizoen, last minute en ook daar blijft vrijwel iedereen in eigen land volgens mij. Had mij eerder verbaasd als er nog wel veel keus was.

Dat kan wel kloppen. Ook de Engelsen (en Schotten) blijven vooral in eigen land. Heb je ook bij Sykes Cottages en Owners Direct gekeken? Daar heb ik wel eens huizen gehuurd.

Wij hebben regelmatig bij hoseason geboekt zij hebben nog wel huisjes of caravans beschikbaar.  Wij blijven dit jaar in Nederland maar succes bij je zoektocht.

Ik hoorde dat die openstelling voor reizigers uit de EU alleen geldt voor Engeland en dus niet voor de rest van het VK, dus check dat goed. 

Kan me goed voorstellen dat als je een huisje verhuurt (Als particulier), je daar nu huiverig voor bent.

Ik zou last minute doen want de supermarkten zijn daar leeg vanwege de "pingdemic", aan de andere kant, 1,5 miljoen Britten zitten nu in isolatie dus misschien zijn er genoeg huisjes vrij.

Veel toeristen uit eigen land (het leek er namelijk lang op dat ze niet naar het buitenland zouden kunnen) en minder aanbod (huiverig om nu te verhuren) denk ik.

Je mag bij mij komen logeren. Moet nog wel even de prijs berekenen! 

ImpassionedPelican38

ImpassionedPelican38

30-07-2021 om 13:35

Rosehip schreef op 30-07-2021 om 09:41:

Veel toeristen uit eigen land (het leek er namelijk lang op dat ze niet naar het buitenland zouden kunnen) en minder aanbod (huiverig om nu te verhuren) denk ik.

Ja dat zal het wel zijn, maar toch snap ik het niet helemaal, want normaal zijn er ook nog zat accommodaties te boeken last minute maar nu lijkt alsof alles in alle landen vol zit, terwijl per saldo er toch niet ineens meer reizigers zijn lijkt mij. Er zou dan toch in bepaalde landen een overschot moeten zijn aan accommodaties haha. En huiverig om te verhuren snap ik enerzijds, maar anderzijds, in het ergste geval hebben je gasten corona maar dan nog lijkt mij dat risico nog wel te overzien in een vakantiewoning waar ze verder niet met anderen in aanraking komen, en je loopt dan toch ook een hoop inkomsten mis als je niet verhuurt, na al een niet zo goede anderhalf jaar. Ik dacht misschien dat er door de overheid restricties waren opgelegd om niet te verhuren ofzo maar dat is het toch ook niet geloof ik. 

Ga sowieso nog niks boeken hoor, eerst maar even kijken of de restricties daadwerkelijk worden opgeheven en of we er uberhaupt nog zin in hebben. En als er geen accommodaties zijn wordt het sowieso lastig.

Woezelisboos schreef op 30-07-2021 om 13:35:

[..]

Ja dat zal het wel zijn, maar toch snap ik het niet helemaal, want normaal zijn er ook nog zat accommodaties te boeken last minute maar nu lijkt alsof alles in alle landen vol zit, terwijl per saldo er toch niet ineens meer reizigers zijn lijkt mij. 

In Nederland dacht ik dat het zo is dat de huisjes vol zitten, maar de hotels niet. Mensen willen liever een huisje dan in een hotel in coronatijd, zeker met een gezin. Dus het overschot aan accomodatie zit in de hotels denk ik? Ik ga zelf trouwens ook in het buitenland liever naar een hotel, maar in Nederland liever in een huisje. 

Maar goed, ik hoop dat je nog iets last-minute vindt!

je vergeet dat de groep verre reizen nu ook binnen Europa een plekje zoekt, bij voorkeur in een huisje, gecombineerd met belabberd weer, dus ook een deel van de kampeerders wil een huisje, hotel is ook minder aantrekkelijk dus, veel meer vraag en minder aanbod.

ImpassionedPelican38

ImpassionedPelican38

30-07-2021 om 18:43

Ysenda schreef op 30-07-2021 om 17:08:

je vergeet dat de groep verre reizen nu ook binnen Europa een plekje zoekt, bij voorkeur in een huisje, gecombineerd met belabberd weer, dus ook een deel van de kampeerders wil een huisje, hotel is ook minder aantrekkelijk dus, veel meer vraag en minder aanbod.

Ja dat is natuurlijk wel zo ja. Iedereen blijft in Europa natuurlijk. 

En van het overschot in de hotels zou ook goed kunnen inderdaad ja! Ik ga in Nederland juist niet graag in een huisje maar in het buitenland wel haha. Hotel ook leuk hoor daar niet van! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.