Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Aan zee tijdens lockdown

Heeft iemand tips wat te doen als wij een nachtje aan zee weg gaan, gewoon in Nederland. 

We denken aan Kijkduin, Den haag. Maar er is nog lockdown. 

Maar is daar wel een strandtent die take away heeft. Of is er een leuke wandeling door de binnenstad van Den haag? 

Ik kom niet uit die buurt en het is lastig online te vinden. Gewoon wandelen aan het strand is al heerlijk. Maar een kleine to do is wel nog een plus. 

Graag jullie tips. 

Heel erg bedankt alvast 


Wij zijn onlangs naar Julianadorp geweest. Strandtenten waren daar dicht. Maar thermoskan mee en hadden huisje dicht bij het strand. Geocaching doen (supertip van forummer hier) is ook erg leuk! En natuurlijk een vlieger, een hond of emmer/schepje. De winkels zijn dicht maar de weekmarkt niet. Daar zou je ook nog naar kunnen kijken.

Veel plezier!

Wij zaten vorig jaar tijdens de lockdown met Pasen in een huisje in de buurt van Zoutelande. Daar kon je bij veel cafés eten en drinken afhalen dus dat lijkt me daar waar jij van plan heen bent te gaan ook. Avondeten hebben we 1 keer zelf wat gekookt en een andere keer hadden we iets besteld.
Kijk op Google maps wat er in de buurt zit en kijk op de websites of het open is.

Er is een ns wandeling vanaf den Haag Centraal naar Scheveningen en ook weer terug die langs de hoogtepunten en groene delen van Den Haag gaat.
Je kunt 'm vinden op wandelnet.nl 

Okki21 schreef op 07-01-2022 om 22:40:

Wij zijn onlangs naar Julianadorp geweest. Strandtenten waren daar dicht. Maar thermoskan mee en hadden huisje dicht bij het strand. Geocaching doen (supertip van forummer hier) is ook erg leuk! En natuurlijk een vlieger, een hond of emmer/schepje. De winkels zijn dicht maar de weekmarkt niet. Daar zou je ook nog naar kunnen kijken.

Veel plezier!

Huisduinen? Ik deed daar vaak Pokémon Go met m'n ex.

Waarom ga je niet naar Oostende o.i.d.? Dan kun je tenminste op restaurant en volgende week zijn de scholen daar terug begonnen dus zal 't er een stuk rustiger zijn dan tijdens de kerstvakantie. 

Hoe durf je een vakantie te overwegen met de huidige cijfers. Waarom blijf je niet gewoon thuis? Ik vind dit echt schandalig richting de zorg! En vragen om strandtenten die regels omzeilen? Ik vind dit echt onacceptabel. Blijf dus alsjeblieft thuis. 

Lisabette schreef op 07-01-2022 om 23:18:

Hoe durf je een vakantie te overwegen met de huidige cijfers. Waarom blijf je niet gewoon thuis? Ik vind dit echt schandalig richting de zorg! En vragen om strandtenten die regels omzeilen? Ik vind dit echt onacceptabel. Blijf dus alsjeblieft thuis.

Takeaway mag gewoon hoor.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

07-01-2022 om 23:51

Lisabette schreef op 07-01-2022 om 23:18:

Hoe durf je een vakantie te overwegen met de huidige cijfers. Waarom blijf je niet gewoon thuis? Ik vind dit echt schandalig richting de zorg! En vragen om strandtenten die regels omzeilen? Ik vind dit echt onacceptabel. Blijf dus alsjeblieft thuis.

Rustig aan zeg! Van een nachtje aan zee met een afhaalmaaltijd (wat gewoon mag)  zal de zorg echt niet ontploffen hoor. Lekker even uitwaaien is juist goed. 

Happy_Alpaca

Happy_Alpaca

07-01-2022 om 23:57 Topicstarter

Bedankt voor alle tips! 

Ik had al wel wat take away geprobeerd te vinden, maar zag nog niet echt strandtenten die dit hadden. 

Op de kamer van het hotel dan maar. 

En uitwaaien aan zee doet sowieso al goed. 

Lisabette schreef op 07-01-2022 om 23:18:

Hoe durf je een vakantie te overwegen met de huidige cijfers. Waarom blijf je niet gewoon thuis? Ik vind dit echt schandalig richting de zorg! En vragen om strandtenten die regels omzeilen? Ik vind dit echt onacceptabel. Blijf dus alsjeblieft thuis.

Chill joh! Of je nou in een hotelkamer zit of in je woonkamer maakt echt niet uit. Uitwaaien is gewoon fijn. En ze vraagt helemaal niet om regels te omzeilen. Afhalen van eten mag gewoon. 

Ik lees mee we willen binnenkort nog nachtje weg. 

Lisabette schreef op 07-01-2022 om 23:18:

Hoe durf je een vakantie te overwegen met de huidige cijfers. Waarom blijf je niet gewoon thuis? Ik vind dit echt schandalig richting de zorg! En vragen om strandtenten die regels omzeilen? Ik vind dit echt onacceptabel. Blijf dus alsjeblieft thuis.

Oh wacht laat maar. Jij bent die forumster is zo paniekerig is dat je je kinderen in huis opsluit in lockdown ipv naar school te gaan. 

TO, wij zijn vorig jaar tijdens de lockdown naar Zeeland geweest en ik heb gemerkt dat veel strandtenten info over take-away niet op hun website, maar op hun Instagram/Facebook hebben staan. Op die manier ben ik op een paar hele leuke plekjes geweest! 

Tip meer in jouw richting (al is het misschien te ver voor wat je overweegt): het restaurant op camping De Lakens in Bloemendaal had vorig jaar take-away. Je kunt daar supermooi wandelen, eventuele kinderen kunnen even spelen en ter plekke staan wat picknickbanken om te zitten. 

Veel strandtenten zijn dicht. Restaurant Humphrey's, Big Bell en La Galleria hebben take away (boulevard Scheveningen). En anders inderdaad in het hotel, roomservice heeft ook wel iets..

Hier staan wat stadswandelingen in Den Haag, misschien zit hier iets leuks voor je tussen. 
https://denhaag.com/nl/wandelen

Ik woon bij Egmond. Hier is het wel gezellig, strand, bos en aan de straat wordt chocomel, gluhwein, soep en broodjes verkocht, een muziek wordt er ook gedraaid. Iedereen wandelt en haalt wat lekkers. Sfeer is echt top. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.