Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

3 uur vantevoren op vliegveld echt nodig?


Mamali

Mamali

09-08-2021 om 16:18 Topicstarter

Viva-amber schreef op 09-08-2021 om 16:13:

Dan ga je met het OV naar het vliegveld of je boekt van de voren een bronze plek. Kost ongeveer 8/9 euro per dag. Denk in oplossingen.

Ik zei dus dat ik mijn parkeerplaats voor die week dan moet verlengen met een dag en dat kost nog eens 20 euro extra.. Dus allebei geen optie.. En OV is nog vroeger vertrekken hé.. 

Maar dit word een zinloze discussie, ik ben al heel veel wijzer dus toch geholpen 

Mamali

Mamali

09-08-2021 om 16:22 Topicstarter

Doornroosje9 schreef op 09-08-2021 om 16:13:

Aha, als ik wil inchecken zie ik dit:

Online inchecken niet mogelijk

Je kunt voor deze vlucht alleen inchecken op de luchthaven. Online inchecken is helaas niet mogelijk.



Sowieso kan het pas 30 uur vantevoren, en het was mij ook niet duidelijk hoor dat het n niet kon .. Sunweb had in de mail vermeld dat het zou kunnen dat je voor sommige vluchten niet online kan inchecken maar dat ze dat niet vantevoren weten.. 

Ik ben wel blij dat ik stoelen gereserveerd heb iig, normaal check ik vroeg online in een dan lukt het nog wel om naast elkaar te zitten, nu geen garantie.. 

DistinctMarten43

DistinctMarten43

09-08-2021 om 16:36

Mamali schreef op 09-08-2021 om 16:22:

[..]

Sowieso kan het pas 30 uur vantevoren, en het was mij ook niet duidelijk hoor dat het n niet kon .. Sunweb had in de mail vermeld dat het zou kunnen dat je voor sommige vluchten niet online kan inchecken maar dat ze dat niet vantevoren weten..

Ik ben wel blij dat ik stoelen gereserveerd heb iig, normaal check ik vroeg online in een dan lukt het nog wel om naast elkaar te zitten, nu geen garantie..

Ja, sowieso pas 30u voor vertrek, maar dan staat er 'het is nog te vroeg...' of iets dergelijks. Nu staat er dat het niet kan. Mss verandert het nog voor mijn vlucht, maar fijn dat ik het tenminste weet. Losse vlucht geboekt, ik wist het echt niet.

LittleIbex87

LittleIbex87

09-08-2021 om 16:38

Doornroosje9 schreef op 09-08-2021 om 16:11:

Waar staat dat je niet online kan inchecken? Ik vind het nergens op hun site?

Je kunt nu niet online inchecken bij Transavia. Dit is vanwege de corona checks. Of dit in okt nog zo is weet ik niet.

Mamali

Mamali

09-08-2021 om 16:45 Topicstarter

Doornroosje9 schreef op 09-08-2021 om 16:36:

[..]

Ja, sowieso pas 30u voor vertrek, maar dan staat er 'het is nog te vroeg...' of iets dergelijks. Nu staat er dat het niet kan. Mss verandert het nog voor mijn vlucht, maar fijn dat ik het tenminste weet. Losse vlucht geboekt, ik wist het echt niet.

Oh okee dat wist ik dan weer niet.. 

Ik jas trouwens ook nog dat ze nieuwe scanners hebben op Eindhoven airport en dat je daardoor vloeistoffen van meer dan 100 ml me mag nemen.. Snap de logica niet maar fijn is het wel 

Mamali schreef op 09-08-2021 om 16:18:

[..]

 En OV is nog vroeger vertrekken hé..


Niet wanneer je de dag van te voren gaat en een kamer boekt op het vliegveld. Dan kun je in ieder geval langer slapen. Dan hoef je dus niet vroeg te vertrekken en ook geen parkeerplek te nemen. 

DistinctMarten43

DistinctMarten43

09-08-2021 om 17:27

Viva-amber schreef op 09-08-2021 om 17:14:

[..]

Niet wanneer je de dag van te voren gaat en een kamer boekt op het vliegveld. Dan kun je in ieder geval langer slapen. Dan hoef je dus niet vroeg te vertrekken en ook geen parkeerplek te nemen.

Wij gaan de avond ervoor naar het hotel daar, ook een vlucht in de ochtend. De auto zetten we altijd bij een parkeerbedrijf vlakbij, valt goed mee qua prijs. Maar OV gaat ook idd. Vanuit België is dat niet te doen.

Ik heb 1x gehad dat we met 3 uur van te voren op het vliegveld alsnog bijna onze vlucht misten. Eerst waren er problemen bij het inchecken waardoor het chaos was en super lange wachtrijen, daarna vond mijn pa het een goed idee om een slagersmes in zijn jas te hebben zitten bij de douane en werd hij opgepakt en na smeken bij de marachaussee moesten we ook nog eens naar de aller achterste gate rennen. Pure mazzel dat we die vlucht nog gehaald hadden en een hele berg boze blikken van de passagiers en het cabinepersoneel. Sindsdien wil ik er altijd 3 uur van te voren zijn.

DistinctMarten43

DistinctMarten43

09-08-2021 om 17:45

Of gewoon geen slagersmes meenemen, dat helpt ook. 

LittleIbex87

LittleIbex87

09-08-2021 om 18:09

Eindhoven adviseert zelf 2,5 uur voor vertrek aanwezig te zijn.
https://www.eindhovenairport.nl/nl/inchecken

Ik ken Eindhoven niet, maar dat is waarschijnlijk nog kleiner dan Rotterdam. Daar ben ik in juli vandaan gevlogen naar Portugal en ik was er een (klein) uurtje van tevoren. Dat ging prima. Was wel met alleen handbagage, maar dat doe ik bijna altijd.

Doornroosje9 schreef op 09-08-2021 om 17:45:

Of gewoon geen slagersmes meenemen, dat helpt ook.

Dat helpt zeker. Tegewoordig fouilleren we meneer zelf maar even.

Rockstar schreef op 09-08-2021 om 17:31:

Ik heb 1x gehad dat we met 3 uur van te voren op het vliegveld alsnog bijna onze vlucht misten. Eerst waren er problemen bij het inchecken waardoor het chaos was en super lange wachtrijen, daarna vond mijn pa het een goed idee om een slagersmes in zijn jas te hebben zitten bij de douane en werd hij opgepakt en na smeken bij de marachaussee moesten we ook nog eens naar de aller achterste gate rennen. Pure mazzel dat we die vlucht nog gehaald hadden en een hele berg boze blikken van de passagiers en het cabinepersoneel. Sindsdien wil ik er altijd 3 uur van te voren zijn.

Dat heb ik ook altijd wanneer ik mijn pistool wil meenemen. 

Mamali

Mamali

09-08-2021 om 18:40 Topicstarter

Reficul schreef op 09-08-2021 om 18:09:

Eindhoven adviseert zelf 2,5 uur voor vertrek aanwezig te zijn.
https://www.eindhovenairport.nl/nl/inchecken

Klopt, Transavia ook, Sunweb zegt minimaal drie uur.. 

Reficul schreef op 09-08-2021 om 14:46:

[..]

Je kunt niet online inchecken bij Transavia

Tuurlijk wel.

Edit: toch niet lees ik nu. Ik heb nog niet gevlogenin coronatijd... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.