Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

3 uur vantevoren op vliegveld echt nodig?

Ik vlieg donderdagochtend vroeg (7.30)naar Rhodos..nu is het advies om minimaal 3 uur vantevoren aanwezig te zijn op het vliegveld.. Iemand ervaring of dat echt nodig is? Ik vlieg vanaf Eindhoven, heb stoelen gereserveerd, kan vantevoren inchecken dus behalve de extra corona controles niks aan de hand zou je zeggen.. Ik vind half 5 aanwezig en dus om 3 uur opstaan best heftig... 


Is je vraag meer bedoeld voor Eindhoven airport of vliegvelden in het algemeen? Want voor die laatste kan ik zeggen JA het is nodig maar dat was in Turkije vorig jaar tijdens Corona, extreme chaos daar.

Eindhoven ben ik eigenlijk nooit langer dan 1,5 uur van te voren aanwezig, het is er klein en vaak niet heel druk dus je bent er zo doorheen. 

Ik vind Eindhoven wat dat betreft hele andere koek dan Schiphol, daar ben je veel sneller doorheen, al ben ik er niet in coronatijd geweest. Ze geven zelf op hun website 2,5 uur aan zie ik. Ik zou zo'n 2 uur aanhouden en dan geen extra ruimte voor vertragingen onderweg inplannen. 

Mamali

Mamali

09-08-2021 om 11:14 Topicstarter

kopjechino schreef op 09-08-2021 om 11:08:

Is je vraag meer bedoeld voor Eindhoven airport of vliegvelden in het algemeen? Want voor die laatste kan ik zeggen JA het is nodig maar dat was in Turkije vorig jaar tijdens Corona, extreme chaos daar.

Ik vlieg vanaf Eindhoven dus hoe het in Turkije was is niet zo van belang😉

Als ik vanaf Eindhoven of Rotterdam vlieg dan ben ik er ook niet 3 uur van te voren. Vanaf Schiphol zo'n 2 uur van te voren.

Mamali

Mamali

09-08-2021 om 11:15 Topicstarter

Sabbiehhh schreef op 09-08-2021 om 11:09:

Eindhoven ben ik eigenlijk nooit langer dan 1,5 uur van te voren aanwezig, het is er klein en vaak niet heel druk dus je bent er zo doorheen.

Ik normaal gesproken dus ook maar normaal geven ze ook niet aan minimaal 3 uur vantevoren aanwezig.. Dat is ivm corona 

Mamali

Mamali

09-08-2021 om 11:21 Topicstarter

Bubble16 schreef op 09-08-2021 om 11:09:

Ik vind Eindhoven wat dat betreft hele andere koek dan Schiphol, daar ben je veel sneller doorheen, al ben ik er niet in coronatijd geweest. Ze geven zelf op hun website 2,5 uur aan zie ik. Ik zou zo'n 2 uur aanhouden en dan geen extra ruimte voor vertragingen onderweg inplannen.

Ja klopt dat is ook mijn ervaring daarom kies ik ook voor Eindhoven.. De adviezen zijn verschillend ja, Eindhoven airport 2.5, de reisorganisatie zegt minimaal 3 uur, en transavia zelf 2.5..terwijl de balies pas 2 uur voor vertrek opengaan.. En sunweb zegt de balie sluit 60 minuten voor vertrek en transavia zegt 40 minuten.. Dus het is nogal wisselend.. Denk dat ik dan maar 2 tot 2 5 aanhoud.. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

09-08-2021 om 11:25

Je wilt graag op vakantie, maar een half uurtje eerder aanwezig, vanwege het vroege opstaan vind je niet nodig? Ik zou geen risico nemen. Of je nu om 3u opstaat of om half 3, beide keren is het retevroeg. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

09-08-2021 om 11:25

Ze zullen dit advies overigens wel geven op basis van ervaringen, denk je niet? 

Ik kreeg dit advies ook, voor Schiphol. Ik ga het toch maar doen, denk ik. Ervaringen van kennissen de afgelopen weken was dat het heel snel ging allemaal, maar je kunt er maar zijn en ingecheckt.

Mamali

Mamali

09-08-2021 om 11:33 Topicstarter

Idris schreef op 09-08-2021 om 11:25:

Ze zullen dit advies overigens wel geven op basis van ervaringen, denk je niet?

Klopt maar het verbaasd me dat de adviezen zo wisselend zijn...

En ja vroeg is het sowieso maar elk half uurtje telt s"nachs haha

En vind het ook gewoon balen als je daar anderhalf uur voor "niks" bij de gate zit.. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

09-08-2021 om 11:35

Mamali schreef op 09-08-2021 om 11:33:

[..]

Klopt maar het verbaasd me dat de adviezen zo wisselend zijn...

En ja vroeg is het sowieso maar elk half uurtje telt s"nachs haha

En vind het ook gewoon balen als je daar anderhalf uur voor "niks" bij de gate zit..

Het is ook balen dat het drukker is dan verwacht en dat je niet meer mee kunt. 

Dit gebeurde afgelopen week de familie Nagelkerke. Zij konden voor 10 personen nieuwe tickets kopen. 

Mijn vakantie begint eigenlijk zodra ik op het vliegveld aan kom. Even wat winkeltjes kijken en lekker ergens wat eten en drinken. Ik vind altijd dat de tijd om vliegt.

Mamali

Mamali

09-08-2021 om 11:37 Topicstarter

watertoren schreef op 09-08-2021 om 11:36:

Mijn vakantie begint eigenlijk zodra ik op het vliegveld aan kom. Even wat winkeltjes kijken en lekker ergens wat eten en drinken. Ik vind altijd dat de tijd om vliegt.

Op Eindhoven airport is niet zoveel, op Schiphol zou ik de tijd ook wel doorkomen ja.. 

Pré-coronatijd vloog ik elke 2 maanden vanaf Eindhoven: ca 1 uur van tevoren daar aanwezig, tenzij het hoogseizoen was (en je weet dat 't dan drukker is). Eindhoven 's morgens vroeg niks te beleven, dus je kunt alleen zitten, lezen, telefoon enz. 1,5 uur vóór vertrek zou voldoende moeten zijn

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.