Sport en bewegen
Regendrup.
18-03-2025 om 11:03
(Starten met) Hardlopen
Omdat ik al een lange tijd slecht in mijn vel zit, probeer ik door het oppakken met sporten mentaal weer wat beter in mijn vel te komen.
Mijn doel is om (weer) 5 km te kunnen rennen.
Op korte termijn zou ik dit gerealiseerd willen krijgen. Qua opbouw zit ik nu nog in het begin.
Wie loopt ook hard? Deel hier je tips en tricks of gebruik het topic om elkaar een schop onder de kont te geven wanneer de motivatie ver te zoeken is
!
Ninoea
13-04-2025 om 22:15
Ik voel me euforisch! 10 km gelopen en onder het uur gebleven met de wedstrijd. Het ging echt heel lekker!
Bananapancake
14-04-2025 om 12:55
Ninoea schreef op 13-04-2025 om 22:15:
Ik voel me euforisch! 10 km gelopen en onder het uur gebleven met de wedstrijd. Het ging echt heel lekker!
Wat super goed, gefeliciteerd! Had je tijdens het lopen nog last van je voet?
Ik vond die regen wel lekker maar de wind maakte dat mijn oren erg zeer gingen doen. Jij geen last van?
Bananapancake
14-04-2025 om 12:57
ik ben ook heel erg blij en vooral trots op mezelf. Na mijn dip van vorige week heb ik de draad toch weer opgepakt. Eerder ben ik op dit punt al een paar keer afgehaakt.
Gisteren 8x3 min gelopen met steeds een minuut wandelen tussendoor en dat ging heel erg lekker. Ik wil proberen om deze week 3 trainingen te doen.
stokstaart
16-04-2025 om 12:27
Wat een goede dingen hier! En ook super dat je op een niveau blijft dat je kunt in plaats van door met evy. Dat geeft blessures. Liever langzamer opbouwen dan snel en dan niet meer kunnen door pijntjes.
Ik kom net thuis van 8km rennen. Ik ging als een trein en was lekker bezig. Halverwege stond er een stoepje scheef en ging ik op mijn plaat. Ik zit onder de schaafwonden en omdat ik wat hypermobiel ben staat nu mn bekken wat vervelend. Ook mijn schouder en nek hebben een oplawaai gehad. Ik ben wel door gerend, dat kon bijna niet anders. Na een kilometer wat gestretcht want pijn in bekken, daarna ging het iets beter.
Nu gedouched en zit even stil. Ben benieuwd wat mijn lijf doet als ik zo in beweging moet.
Vrijdag op wandelvakantie 
Regendrup.
17-04-2025 om 14:42
Ai Stokstaart, dat klinkt niet fijn! Hopelijk herstel je snel
Hier een giga dip. Ben al een week niet geweest.
stokstaart
13-05-2025 om 09:43
Hoe gaat het met een ieders hardlopen?
Ik heb er net 8.2 gelopen. Heerlijk gerend.
Zaterdag nog een keer en dan word ik maandag geopereerd waardoor ik even niet mag hardlopen.
Ninoea
13-05-2025 om 12:30
Fijn dat je zo lekker hebt gelopen. Sterkte met de operatie. Wil je delen wat voor operatie het is? Denk je daarna lang niet te kunnen hardlopen/sporten?
Ninoea
13-05-2025 om 12:31
Hier gaat het lekker met hardlopen. Iedere donderdagochtend en zaterdagochtend sluit ik aan bij een loopgroep en dat bevalt erg goed. Afgelopen zaterdag 15 km gelopen. Dat ging heerlijk.
stokstaart
13-05-2025 om 13:00
Ninoea schreef op 13-05-2025 om 12:30:
Fijn dat je zo lekker hebt gelopen. Sterkte met de operatie. Wil je delen wat voor operatie het is? Denk je daarna lang niet te kunnen hardlopen/sporten?
een ooroperatie. Ik verwacht er 6 weken uit te liggen.
Ninoea
18-05-2025 om 09:06
stokstaart schreef op 13-05-2025 om 13:00:
[..]
een ooroperatie. Ik verwacht er 6 weken uit te liggen.
Dat is best een tijd. Hopelijk kun je daarna weer goed opbouwen en verlies je niet teveel conditie naar je zin. Hoe is het nu?
In een ander topic hier op het forum over gezond leven deelde ik het volgende over mijn hardloopprogressie/doel:
Ik wil in feb 2026 meedoen aan een hardloopwedstrijd van 25 km. Ik doe nu met de loopgroep een wekelijkse duurloop van 16 km. Er zijn wel andere niveaugroepen, maar die lopen ongeveer dezelfde max afstand en lopen enkel wat sneller en daarin ligt voor nu mijn ambitie niet. Ik wil mijn km’s rustig uitbouwen. Ik heb dat bespreekbaar gemaakt en er blijken meer in onze groep dat te willen en de trainer gaat kijken hoe ze hier vorm aan kan geven. Waarschijnlijk gaan wij onze duurloop steeds wat uitbouwen en plakken we er steeds wat meer aan vast. De trainer is aan het kijken of iemand anders dan de cooling down kan geven aan degenen die het bij het huidig kilometrage willen houden. Wij doen dan de aansluitende trainingskilometers. Ik vind het echt zo tof!
Verder zoeken ze mensen die de opleiding tot trainer willen volgen en bij de club evt ook training willen gaan geven. Ik vind dat leuk en ze zien dat wel zitten dus ik word op de lijst gezet.
Ninoea
24-05-2025 om 18:23
Stil hier. Vandaag weer 15 km gelopen met de loopgroep. Mooie gesprekken, mooie klimmetjes en paadjes over de Veluwe. Prachtig!
Regendrup.
30-05-2025 om 10:06
Wauw, mooie prestaties zeg!
Ik heb er twee weken uit gelegen en aangezien het zo vroeg in mijn opbouwfase was, kon ik helemaal opnieuw beginnen. Ben nu bezig met het 5k schema van Nike, en ik moet zeggen: ik merk heel snel resultaat!
Zij werken met fartlek speedruns, recovery runs en long runs en ik vind het echt heerlijk. Ik heb afgelopen week 1x 15 min aan één stuk gerend en ook 3.2 km aan één stuk volgehouden, dat had ik nog niet verwacht.
Schoondochter
09-06-2025 om 08:28
Zo, ik kom net terug van een rondje. Ik heb eindelijk mijn ademhaling/hartslag onder controle sinds deze week. Ik denk dat ik volgende week vijf kilometer aan een stuk kan (nu nog 2 minuten lopen tussendoor). Dat heeft dan een half jaar geduurd, wat langer is dan ook vantevoren had gedacht, maar ik ben er zo blij mee!
Regendrup.
12-06-2025 om 12:06
Even een euforie momentje: ik zit momenteel op 30min aan één stuk rennen en rond de 4,5 km. Wat gaat dit lekker zeg.
stokstaart
12-06-2025 om 15:10
Schoondochter schreef op 09-06-2025 om 08:28:
Zo, ik kom net terug van een rondje. Ik heb eindelijk mijn ademhaling/hartslag onder controle sinds deze week. Ik denk dat ik volgende week vijf kilometer aan een stuk kan (nu nog 2 minuten lopen tussendoor). Dat heeft dan een half jaar geduurd, wat langer is dan ook vantevoren had gedacht, maar ik ben er zo blij mee!
Wat goed zeg!! Lekker doorgaan!!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.